Kodėl kai kurių kruizinių laivų išmetimo vamzdžių bokštai turi sparnus? Kam jie skirti?

Kruiziniai laivai yra pramogų kupini miestai ant vandens, keliaujantys aplink pasaulį. Tai yra gražus, atpalaiduojantis būdas praleisti atostogas, ypač, jei esate pavargę nuo triukšmo ir skubėjimo. Ir patys laivai yra išties gražūs – dažniausiai balti, aukšti, su prabangiai atrodančiais architektūriniais sprendimais. Tik kodėl kaminų bokštai kartais turi tuos keistai atrodančius sparnus?

Šie bokštai, dažnai vadinami tiesiog kaminais, tarsi primena, kad ir gražuolis baltas kruizinis laivas visų pirma yra laivas. Tai – transporto priemonė, inžinierių sukurtas ir kažkur laivų statykloje gimęs kūrinys su variklių skyriumi, kuro bakais ir infrastruktūra. Laivai degina tonas kuro, todėl jiems reikia geros išmetimo sistemos. Apie tai ir primena neslepiamas aukštas bokštas kažkur laivo viduryje.

Kaminas dažnai yra kitos spalvos ir pats pasižymi įdomia forma. Jie nėra slepiami. Greičiau jau priešingai – jie yra išryškinami išskirtinėmis spalvomis, apšvietimu ir forma. Kažkaip užmaskuoti juos būtų labai sunku, o ir naudos būtų nedaug. Pastebėsite, kad konteineriniai krovininiai laivai tokių kaminų neturi. Taip yra todėl, kad šie bokštai savyje slepia ne tik išmetimo sistemos vamzdžius.

Šiuos kaminuose yra ir ventiliacijos sistemos išmetimo angos, kiti prietaisai. Kaminai yra tokie aukšti, kad dūmai ir nemalonūs kvapai nekamuotų ant denių prie baseinų įsitaisiusių keliautojų. Nors įmanoma šį bokštą sumontuoti ir laivo gale, kur kas praktiškiau jį pastatyti tiesiai virš variklių skyriaus. Tai reiškia, kad už šio kamino dar yra ir vietos keleiviams pasivaikščioti – būtų negerai, jei jiems tektų kvėpuoti tikrai nuodingomis išmetamosiomis dujomis.


Sparnų kuriami sūkuriai šiek tiek kilsteli rūkstančias išmetamąsias dujas

1960 metais darbą pradėjęs „SS France“ turėjo du tokius bokštus ir abu buvo sparnuoti. Tai buvo pirmasis laivas su tokiais ryškiais sparnais ant savo kaminų. Žmonės iš pradžių net spėliojo, kad jie kažkaip sumažina triukšmą ar net pagerina aerodinamiką. Šiuolaikiniai laivai turi kur kas ryškesnius sparnus arba jų neturi iš viso. Ir jie neturi nieko bendro su laivo aerodinamika ar triukšmu – pinigų jie tikrai nesutaupo.

Sparnai ant kaminų montuojami dėl dviejų priežasčių. Pirmoji – laivui pasiekus didesnį greitį šie sparnai kuria sūkurius, kurie išmetamąsias dujas kelia į viršų – dūmų stulpas nepriartėja prie keleiviais nusėstų denių. Antroji, kur kas svarbesnė priežastis – estetinė. Kaip minėta, šiuos bokštus bandoma paryškinti, paversti juos išskirtiniu dizaino elementu, įdomiu laivų architektūros sprendimu. „Carnival“ kruizinių laivų linijos šiuos sparnus naudoja tarsi išskirtinį bruožą, pagal kurį galima atskirti šios kompanijos laivus.


Leave a Reply