Kiddo

Love is a human experience, not a political statement.

Naudingiausi privatumo ir saugumo atnaujinimai kuriuos pristatė Apple

Pirmadienį “Apple” savo internetinėje pasaulinėje kūrėjų konferencijoje paskelbė apie kelias privatumo ir saugumo funkcijas būsimose “iOS” ir “macOS” versijose.Čia trumpai apžvelgiami kai kurie svarbiausi pakeitimai, kurie turėtų debiutuoti vėliau šį rudenį:

1 – tik pataisos, o ne visas OS atnaujinimas kiekvieną kartą: kaip buvo kalbama anksčiau, dabar naudotojai gali pasirinkti vieną iš dviejų programinės įrangos atnaujinimo versijų nustatymuose. Vartotojai gali pasirinkti atnaujinti į naujausią “iOS 15” versiją, kad gautų visas naujausias funkcijas ir išsamiausią saugumo atnaujinimų rinkinį, arba toliau naudoti “iOS 14” ir vis dar gauti svarbius saugumo atnaujinimus, kol bus pasirengę pereiti prie kitos pagrindinės versijos.

2 – Integruotas 2 veiksnių autentifikatorius: Naujose “iOS” ir “macOS” versijose įdiegtos naujos parinktys, leidžiančios naudotojams generuoti dviejų veiksnių autentifikavimo kodus kiekvienai internetinei paskyrai, įrašytai į “iCloud Keychain” (Nustatymai > Slaptažodžiai), nesisiunčiant papildomų programų, pvz., “Google Authenticator” ar “Authy”.

3 – Private Relay: Private Relay yra panaši į VPN, nes nukreipia naudotojų interneto srautą “Safari” naršyklėje per dvi retransliuojamąsias programas, kad užmaskuotų, kas ir iš kur naršo.

Skirtingai nuo tradicinių VPN, kurie vis dar žino tikruosius naudotojų IP adresus ir jų lankomas svetaines, “iCloud Private Relay” naudoja dvigubo lango architektūrą, kuri veiksmingai apsaugo IP adresą, buvimo vietą ir naršymo veiklą, kuri gali būti naudojama išsamiam profiliui sukurti.Ši funkcija užtikrina, kad iš įrenginio išeinantis srautas būtų užšifruotas prieš persiunčiant užklausas per du interneto retransliatorius, taip sukuriant supaprastintą “Tor” versiją, kurioje anonimiškumui užtikrinti naudojami mažiausiai trys retransliatoriai.”Tada visos naudotojo užklausos siunčiamos per du atskirus interneto retransliatorius”, – sako “Apple”. “Pirmoji priskiria naudotojui anoniminį IP adresą, kuris atitinka jo regioną, bet ne tikrąją buvimo vietą. Antrasis iššifruoja norimą aplankyti žiniatinklio adresą ir persiunčia jį į paskirties vietą. Toks informacijos atskyrimas apsaugo naudotojo privatumą, nes nė vienas subjektas negali nustatyti, kas yra naudotojas ir kokiose svetainėse jis lankosi.”Tačiau dėl reguliavimo priežasčių ši funkcija nebus prieinama Kinijoje, Baltarusijoje, Kolumbijoje, Egipte, Kazachstane, Saudo Arabijoje, Saudo Arabijoje, Pietų Afrikoje, Turkmėnistane, Ugandoje, Filipinuose ir Kinijoje.

4 – Hide-My-Email: Ši funkcija taip pat įtraukta į “iCloud+” paketą ir integruota į “Safari” ir “Mail” programas. Panašią funkciją “Apple” jau siūlo per “Sign In With Apple”.

5 – Pašto privatumo apsauga: “Apple” imasi nematomų sekimo pikselių, įterptų į el. laiškus, naudodama naują “Mail Privacy Protection” funkciją. Sekimo pikselis – paprastai vieno pikselio paveikslėlis – yra būdas, kuriuo rinkodaros specialistai sužino, ar laiškas buvo atidarytas. Atidarius laišką, kuriame yra nematomas pikselis, paveikslėlis prisijungia prie siuntėjo serverio ir kartu perduoda slaptus duomenis, pavyzdžiui, naudotojų IP adresą, įrenginio buvimo vietą ir naudojamą el. pašto programą.Jei naudotojai nuspręstų įjungti šią funkciją, “ji paslepia jūsų IP adresą, kad siuntėjai negalėtų susieti jo su kita jūsų veikla internete arba nustatyti jūsų buvimo vietos. Be to, ji neleidžia siuntėjams matyti, ar atidarėte jų el. laišką”.

6 – patobulinta išmaniojo sekimo prevencija: “Apple” privatumo funkcija, kuria siekiama sumažinti pirštų atspaudų naudojimą ir kryžminį svetainių sekimą “Safari” naršyklėje, sustiprinta apsauga: nuo sekimo programų taip pat paslepiamas naudotojo IP adresas, taip apribojant jų galimybes naudoti naudotojo IP adresą kaip unikalų identifikatorių, kad būtų galima susieti naudotojo veiklą įvairiose svetainėse ir sukurti jo profilį.

7 – Programėlės privatumo ataskaita: Panašiai kaip ir naujame “Google” privatumo skydelyje, pristatytame “Android 12”, šiame naujame “Nustatymų” skyriuje galima patikrinti, kaip dažnai per pastarąsias septynias dienas programėlės naudojosi tokiais slaptais duomenimis kaip buvimo vieta, nuotraukos, kamera, mikrofonas ir kontaktai, be to, nurodoma, “kurios programėlės susisiekė su kitais domenais ir kaip neseniai jos su jais susisiekė”. Programėlių privatumo ataskaita bus įtraukta į būsimą “iOS 15”, “iPadOS 15” ir “watchOS 8” programinės įrangos atnaujinimą vėliau šiais metais.

8 – Prietaise esantis kalbos apdorojimas: Dabar “Siri” ne tik gali apdoroti užklausas neprisijungus prie interneto, bet ir garso užklausos dabar visiškai apdorojamos pačiame įrenginyje, o virtualus balso asistentas naudoja “personalizavimą įrenginyje”, kad pritaikytų turinį pagal įrenginio naudojimo modelius. “Taip sprendžiama viena didžiausių su balso asistentais susijusių privatumo problemų – nepageidaujamas garso įrašymas”, – pažymi “Apple”.

9 – Mikrofono indikatorius “macOS”: Nuo “macOS Monterey” naudotojai valdymo centre taip pat gali matyti, kurios programos turi prieigą prie “Mac” mikrofono. Kai programa turi prieigą prie mikrofono, rodomas naujas oranžinės spalvos įrašymo indikatorius, atspindintis panašius pakeitimus, kuriuos “Apple” įdiegė “iOS 14”.

10 – Find my: “Apple” nepateikė išsamios informacijos apie įgyvendinimo ypatumus, tačiau “Find My” – “Bluetooth” palaikoma buvimo vietos sekimo sistema – įgyja dvi naujas funkcijas, leidžiančias prietaisų savininkams nustatyti savo “iPhone”, “iPad” ar “Airtags” buvimo vietą net tada, kai prietaisai yra išjungti arba ištrinti.

Nenuostabu, kad “Apple” naudojo privatumą kaip esminį ginklą, kad išsiskirtų iš duomenų trokštančių konkurentų, ir save pristatė kaip privatumą vertinančią bendrovę, kuri privatumą laiko “pagrindine žmogaus teise”. Naujai paskelbtos funkcijos aiškiai rodo, kad “Apple” kuria verslo modelį, kuris sukasi apie privatumą.

Dar kartą nusitaikiusi į skaitmeninės reklamos pramonę ir į savo dizainą įtraukusi privatumą, “Apple” privatumo infrastruktūra leidžia jai plėstis į naujas rinkas ir pradėti teikti naujas paslaugas, kartu stiprindama savo, kaip sargybinio, poziciją, o tai gali dar labiau supriešinti ją su “Facebook”.