Kiddo

Love is a human experience, not a political statement.

Didžiulį interneto ryšio sutrikimą sukėlė paprasta programinės įrangos klaida

Turinio pristatymo tinklo (CDN) teikėjas “Fastly” atskleidė, kad dėl paprastos programinės įrangos klaidos neseniai įvyko didžiulis interneto sutrikimas, dėl kurio neveikė šimtai populiariausių pasaulio svetainių.

Naujame įmonės tinklaraštyje paskelbtame įraše pateikiama nedaug informacijos, tačiau paaiškinama, kad klaida atsirado dėl “galiojančio kliento konfigūracijos pakeitimo”. “Fastly” atsiprašė savo klientų už tai, kad nesugebėjo numatyti sąlygų, dėl kurių įvyko sutrikimas.

“Teikiame ypatingos svarbos paslaugas ir į bet kokius veiksmus, galinčius sukelti paslaugų teikimo sutrikimų, žiūrime itin jautriai ir pirmenybę teikiame jiems. Atsiprašome savo klientų ir tų, kurie jais pasitiki, už sutrikimus ir nuoširdžiai dėkojame bendruomenei už palaikymą”, – rašė įmonė.

Interneto išjungimas

“Fastly” yra vienas iš pirmaujančių pasaulyje CDN paslaugų teikėjų, kuriuo daugiausia naudojasi didelio duomenų srauto svetainės, norėdamos padidinti greitį ir patikimumą. Kai “Fastly” veikia visu pajėgumu, ji savo pasauliniame serverių tinkle talpina svetainių turinį į talpyklą, todėl sumažėja atstumas, kurį informacija turi įveikti, kad pasiektų svetainės lankytojus.

Tačiau, kadangi CDN sudaro interneto stuburą, vieno iš geriausių teikėjų veiklos sutrikimas gali turėti rimtų ir toli siekiančių pasekmių.

Pasak “Fastly”, pirmą kartą sutrikimas prasidėjo 10:47 BST/05:47 ET, todėl 85 % bendrovės tinklo grąžino klaidas. Sutriko “Amazon”, “eBay”, “PayPal”, “Reddit”, “Twitch” ir, žinoma, “TechRadar” svetainės ir paslaugos.

Kai kurioms svetainėms pavyko atkurti paslaugas greičiau nei kitoms, nes buvo pereita prie atsarginių sistemų, tačiau “Fastly” paslaugos pradėjo atsigauti maždaug per 50 minučių.

“Kai tiesioginis poveikis buvo sušvelnintas, dėmesį sutelkėme į klaidos taisymą ir bendravimą su klientais. Sukūrėme nuolatinį klaidos ištaisymą ir pradėjome jį diegti 18:25 BST/13:25 BST”, – sakė įmonė.

Po šio įvykio kilo klausimų dėl pernelyg didelio kai kurių paslaugų priklausomumo nuo CDN tinklų, kurie gali būti pažeidžiami ne tik dėl programinės įrangos, bet ir dėl kibernetinių atakų, ir dėl to, kodėl atleidimas iš darbo nesugebėjo užkirsti kelio katastrofiškam gedimui.

“Fastly” pažadėjo atlikti “išsamų procesų ir praktikos tyrimą” ir išnagrinėti, kaip ateityje būtų galima pagerinti ištaisymo laiką.