JAV pratinasi prie naujos rolės pasaulio ekonomikoje – ši valstybė tampa vis svarbesne naftos eksportuotoja. Su tuo susiję ir daugybė problemų – tiesiami naftotiekiai erzina gamtosaugininkus, naftos telkinių paieška trukdo vietiniams, o eksportuotojai galvoja, kaip tą naftos žaliavą išvežti iš šalies. Iki šiol didieji tanklaiviai JAV pildomi gana keistai.
Praeitais metais JAV užėmė 13 vietą pagal naftos eksportą. Tai yra puikus pasiekimas ir neabejojama, kad šiame sąraše šalis tik kils. Tačiau naftos eksportas nėra tik žaidimas šachmatais politinėje arenoje – tai yra ir labai sunkus darbas, kuriame skaičiuoti yra tiesiog būtina. Šiuo metu efektyviausias būdas eksportuoti Amerikietišką naftos žaliavą yra tanklaiviai. Tikriausiai nenustebsite sužinoję, kad geriausi iš jų yra labai dideli – VLCC (Very Large Crude Carrier) ir ULCC (Ultra Large Crude Carrier). Pastarieji dažniau naudojami kaip perkrovimo terminalai, o štai VLCC laivus JAV uostai tiesiog privalo priimti.
Logika čia – labai paprasta. Kuo didesnis tanklaivis – tuo mažesni logistikos kaštai. Norint uždirbti daugiau pinigų, reikia naudoti didesnius tanklaivius. Tačiau šie maždaug 2 milijonus barelių naftos talpinantys laivai yra tokie dideli, kad daug JAV uostų tiesiog negali jų priimti. Buvo imtasi darbų – gilintos prieplaukos, kasti kanalai, tačiau dauguma JAV uostų vis tiek negali pilnai pakrauti tokių tanklaivių. Taigi, naudojama keistai atrodanti metodika – uoste laivas pakraunamas nepilnai. Tada VLCC nuplaukia tolyn į jūrą ir yra pripildomas iš kitų, mažesnių tanklaivių. Manote, kad tai yra brangu, neefektyvu ir potencialiai pavojinga aplinkai? Taip ir yra.
Taigi, kaip bus sprendžiama ši problema? „Enterprise Products Partners“ dar rugpjūtį paskelbė planus statyti didžiulį tanklaivių krovos terminalą į pietus nuo Galvestono Teksaso valstijoje. Taigi, didelis terminalas plūduriuos Meksikos įlankoje. „Trafigura Group“ netruko paskelbti apie panašius planus – savo terminalą įrengs toliau į pietus toje pačioje Meksikos įlankoje. Kompanija paskelbė, kad jos terminalas per mėnesį galės pakrauti 8 VLCC laivus – vienam prireiks tik 48 valandų.
Tokiems terminalams reikia didžiulių investicijų, tačiau jiems veikiant efektyviai neabejojama, kad pavyktų paspartinti VLCC tanklaivių pripildymą, todėl tai atsipirktų. Tačiau „Trafigura Group“ planai jau susilaukė kliūčių – kitos kompanijos nori uoste įrengti specialius terminalus, todėl bando užginčyti plūduriuojančio terminalo idėją. Bet kuriuo atveju, kad ir kas laimėtų, didžiausia laimėtoja bus JAV.
Lengvesnis ir greitesnis eksportas reiškia, kad bus galima eksportuoti daugiau. Didžiulės investicijos, kurių link juda šios kompanijos, taip pat rodo, kad JAV naftos eksportas turi šviesią ateitį. Šiuo metu JAV per dieną išgauna 11 milijonų barelių. Kad geriau įsivaizduotumėte, kaip pasikeitė situacija, Meksikos įlankoje šiuo metu yra tik vienas toks krovos terminalas – beveik prieš 40 metų pastatytas „Louisiana Offshore Oil Port“. Ir jis buvo įrengtas naftos žaliavai importuoti, ne eksportuoti.
Daugiau naujienų
„Microsoft“ žaidimų pajamos padidėjo 61 %, nes dėmesio centre atsidūrė debesų kompiuterija ir dirbtinis intelektas.
„Black Ops 6“ pasiekė didžiausią premjerinį savaitgalį ‚Call of Duty‘ istorijoje
Dauguma dabartinių dirbtinio intelekto technologijų yra 90 proc. rinkodaros, sako Linusas Torvaldsas