Powered by Wetter2.com
November 2, 2024

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

Du skirtingi siūlymai su tais pačiais argumentais – Kalifornija nori greitkelių be greičio apribojimų, o Vokietija galvoja jų atsisakyti

Sausį pasigirdo siūlymai įvesti maksimalų leistiną greitį Vokietijos autobanuose. Manoma, kad iki 120 km/val. apribotas maksimalus greitis leistų sumažinti transporto išskiriamą CO2 taršą. Tačiau tuo pat metu JAV girdimi pasiūlymai atsisakyti greičio ribojimų dėl to paties tikslo – siekiant sumažinti automobilių taršą. Kaip tas pats tikslas gali paskatinti du visiškai skirtingus sprendimus?

Iš karto reikėtų pasakyti, kad nei vienas, nei kitas sprendimai nėra priimti. Kol kas tai ir tėra pasiūlymai, kurie bus svarstomi ir tyrinėjami dar ne vienerius metus. Juk į tokius pokyčius Vokietijos vairuotojai sureaguotų neigiamai, o politikams visuomenės nuomonė yra labai svarbi. Tuo tarpu Kalifornijoje pasigirdę siūlymai kai kuriose greitkelių atkarpose atsisakyti greičio ribojimų dar tėra pačiose pradinėse stadijose, todėl ir jų materializavimosi greitu metu laukti nereikėtų. Kita vertus, įdomu, kad abu šiuos siūlymus motyvuoja bendras tikslas – CO2 taršos mažinimas.

Sausį pasigirdo siūlymai ateityje įvesti visuotinį greičio apribojimą visoje Vokietijoje. Tai reiškia, kad net tiesiausiose autobanų atkarpose nebūtų galima važiuoti didesniu nei 120 (arba 130 – siūlomi įvairūs variantai) km/val. greičiu. Skaičiuojama, kad tai padėtų ženkliai sumažinti transporto CO2 emisijas – jau vien šis sprendimas padėtų pasiekti penktadalį numatytų CO2 tikslų. Tuo tarpu Kalifornijos senatorius Johnas M. W. Moorlachas pasiūlė rekonstruoti porą valstijos greitkelių ir juose panaikinti greičio ribojimus.

Rekonstrukcijos esmė – greitkelių išplėtimas, suformuojant po dvi naujas juostas kiekviena kryptimi. Būtent šios naujos juostos ir neturėtų greičio apribojimų. Na, tiksliau, neturėtų maksimalaus greičio ribojimo – Moorlachas teigia, kad būtų neblogai ten įvesti minimalų leistiną greitį, kad lėtesnės transporto priemonės nesimaišytų greitesnių kelyje. Tiesa, pats senatorius pripažįsta, kad Vokietijoje neriboti autobanai yra saugūs jau vien dėl to, kad vairuotojai yra labai drausmingi ir gerai apmokyti – Kalifornija tokia eismo kultūra pasigirti negali. Tačiau mokestis už naudojimąsi greitkeliais, greitkelių policijos darbas ir pačios rekonstrukcijos iššūkiai – dar derinamos detalės.

Bene keisčiausia Moorlacho pasiūlymo detalė – noras sumažinti CO2 emisijas. Kaip tai bus pasiekta panaikintus maksimalų leistiną greitį? Senatorius mano, kad Kalifornijoje per daug kamščių. Automobiliai lėtai slenka pirmyn, o dažnai tiesiog stovi su įjungtais varikliais. Greitkelio išplėtimas ir greičio ribojimų panaikinimas turėtų sumažinti kamščius ir leisti automobiliams kelyje praleisti mažiau laiko.

Moorlachas pripažįsta, kad jo pasiūlymas yra paremtas intuicija, o ne moksliniais tyrimais, todėl sunku pasakyti, ar kada nors tokie siūlymai bus patvirtinti. Kita vertus, greitkelių išplėtimas papildomomis juostomis nėra bloga mintis – gyventojų skaičius Kalifornijoje auga, o kartu ilgėja iš kamščiai tarp didžiausių miestų.