Prietaisas turės ekraną su dviem kameromis, kurias bus galima nuimti nuo riešo ir daryti nuotraukas bei vaizdo įrašus, kuriais bus galima dalytis per “Facebook” programėlių rinkinį, įskaitant “Instagram”.
Laikrodžio ekrano priekyje esanti kamera visų pirma skirta vaizdo skambučiams, o 1080p automatinio fokusavimo kamera, esanti galinėje pusėje, gali būti naudojama filmuotai medžiagai fiksuoti, kai ji nuimama nuo nerūdijančio plieno rėmelio ant riešo. Pasak dviejų su projektu susipažinusių žmonių, kurie prašė anonimiškumo, kad galėtų kalbėti be “Facebook” leidimo, “Facebook” pasitelkia kitas bendroves, kad šios sukurtų priedus, skirtus kameros centrui pritvirtinti prie tokių daiktų kaip kuprinės.
Idėja – paskatinti laikrodžio savininkus naudoti jį taip, kaip dabar naudojami išmanieji telefonai. Tai dalis “Facebook” vadovo Marko Zuckerbergo plano sukurti daugiau vartotojams skirtų prietaisų, kurie apeitų “Apple” ir “Google”, du dominuojančius mobiliųjų telefonų platformų kūrėjus, iš esmės kontroliuojančius “Facebook” galimybes pasiekti žmones.
Planuojamas įrenginys yra pirmasis “Facebook” bandymas išleisti specialiai riešui skirtą aparatinę įrangą, atveriantis dar vieną konkurencijos su “Apple” sritį tuo metu, kai šios dvi technologijų milžinės jau nesutaria kitais klausimais. “Apple” agresyviai pozicionuoja save kaip privatumo gynėją, ribodama duomenų, kuriuos gali rinkti tokios programos kaip “Facebook”, rūšį, o “Facebook” jau daugelį metų krečia skandalai dėl naudotojų duomenų tvarkymo. Dėl tokios dinamikos “Facebook” gali būti sunku įtikinti žmones pirkti jo būsimą “Apple Watch” konkurentą, ypač atsižvelgiant į tai, kad “Facebook” planuoja šį laikrodį pateikti kaip treniruoklį su širdies ritmo matuokliu.
Facebook bendradarbiauja su didžiausiais JAV belaidžio ryšio operatoriais, kad jie palaikytų LTE ryšį laikrodyje, t. y. kad laikrodis veiktų be telefono, ir pardavinėtų jį savo parduotuvėse, teigė su tuo susipažinę asmenys. Laikrodis bus baltas, juodas ir auksinis, o “Facebook” tikisi, kad iš pradžių jo bus parduota už mažą šešiaženklę sumą. Palyginimui, “Apple” pernai pardavė 34 mln. laikrodžių, remiantis “Counterpoint Research” duomenimis, tai tik nedidelė visos išmaniųjų laikrodžių rinkos dalis.
Būsimose laikrodžio versijose “Facebook” planuoja jį naudoti kaip pagrindinį įvesties įrenginį planuojamiems papildytosios realybės akiniams, kurie, M. Zuckerbergo nuomone, vieną dieną bus tokie pat paplitę kaip mobilieji telefonai. Bendrovė planuoja naudoti technologiją, kurią įsigijo iš “CTRL-labs” – startuolio, pademonstravusio apyrankes, galinčias valdyti kompiuterį riešo judesiais.
Pirmąją laikrodžio versiją “Facebook” ketina išleisti 2022 m. vasarą, o vėlesniems metams jau kuria antrąją ir trečiąją laikrodžio kartas. Darbuotojai neseniai aptarė prietaiso kainą – maždaug 400 JAV dolerių, tačiau kaina gali keistis. Nors tai mažai tikėtina, “Facebook” taip pat gali apskritai atsisakyti laikrodžio, nes prietaisas dar nepradėtas masiškai gaminti ir jam dar net nesuteiktas oficialus pavadinimas.
“Facebook” patirtis gaminant aparatinę įrangą yra prasta. 2013 m. jos telefonas su HTC patyrė įspūdingą nesėkmę, be to, ji dar neatskleidė savo “Oculus VR” akinių ar namų vaizdo pokalbių įrenginio “Portal” pardavimų. Neseniai duotuose interviu vadovai teigė, kad ausinių “Oculus Quest 2” pardavimai viršijo visus ankstesnius “Oculus” pardavimus kartu sudėjus.
“Facebook” susidomėjimas išmaniųjų laikrodžių kūrimu siekia bent kelerius metus. Ji svarstė galimybę įsigyti “Fitbit” 2019 m., kol “Google” nusipirko fitneso dėvimųjų įrenginių gamintoją. Nuo to laiko socialinis tinklas išleido maždaug 1 mlrd. dolerių pirmajai laikrodžio versijai kurti ir, pasak vieno iš šį klausimą žinančių žmonių, prie jo dirba šimtai žmonių.
“Facebook” atstovas spaudai atsisakė komentuoti šią istoriją. Anksčiau “The Information” pranešė, kad “Facebook” kuria išmanųjį laikrodį su sveikatos ir žinučių siuntimo funkcijomis, tačiau detalės apie jo kameras ir kita specifika šioje istorijoje yra nauja.
Naudodama pasirinktinę “Google Android” operacinės sistemos versiją, “Facebook” planuoja remtis savo programėlių rinkiniu ir išorės partnerystėmis, kad sukurtų patrauklią laikrodžio, kuriame bus palydovinė programėlė telefonams, patirtį. Vis dėlto “Facebook” dėvimojo riešo laikrodžio rezonansas tarp žmonių toli gražu nėra garantuotas. Išmanieji laikrodžiai su kameromis iki šiol nesulaukė susidomėjimo, o “Apple” jau užėmė aukščiausią rinkos dalį.
Daugiau naujienų
„Microsoft“ žaidimų pajamos padidėjo 61 %, nes dėmesio centre atsidūrė debesų kompiuterija ir dirbtinis intelektas.
„Black Ops 6“ pasiekė didžiausią premjerinį savaitgalį ‚Call of Duty‘ istorijoje
Dauguma dabartinių dirbtinio intelekto technologijų yra 90 proc. rinkodaros, sako Linusas Torvaldsas