Powered by Wetter2.com
November 2, 2024

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

“Huawei” nuopuolis: ką praradome ir ką gavome

Žinote istoriją: 2019 m. gegužę “Huawei” užsitraukė Donald’o Trumpo rūstybę. Išleisdamas įsaką, kuriuo bendrovė buvo įtraukta į vadinamąjį juodąjį sąrašą, jis iš esmės nutraukė bendrovės išmaniųjų telefonų padalinio veiklą. Nuo to laiko padalinys bando verstis kaip įmanydamas.

2020 m. “Huawei” labai trumpam aplenkė “Samsung” ir tapo didžiausia pasaulyje išmaniųjų telefonų gamintoja. Šis poelgis patvirtino daug metų senumo bendrovės teiginį, kad būtent taip ir bus padaryta. Tačiau šiandien, praėjus tik maždaug metams, “Huawei” nėra numeris vienas šioje pramonės šakoje. Tiesą sakant, ji net nebepatenka į pirmąjį penketuką.

Šis rezultatas nėra labai netikėtas. Neturint prieigos prie Amerikos įmonių, ypač “Google”, nuo kurios labai priklauso “Android” ekosistema, buvo tik laiko klausimas, kada “Huawei” pasaulinės telefonų ambicijos žlugs. Stebina tai, kad D. Trumpo administracija, o galiausiai ir J. Bideno administracija, niekada neatšaukė ar nesusilpnino subjektų sąrašo įgaliojimų. Tiesą sakant, padėtis tik pablogėjo. Atrodė, kad technologijų žinovai ir net pati “Huawei” manė, jog vadinamasis “Huawei” draudimas bus reikšminga, bet laikina kliūtis. Tačiau panašu, kad taip nėra.

Praėjus dvejiems metams ir išmaniųjų telefonų pramonei susitaikius su tuo, kad “Huawei” nebėra pasaulinė žaidėja, laikas pažvelgti, kokioje padėtyje esame. Kas pasikeitė pramonėje be “Huawei”? Ar dabar pramonė yra geresnėje, ar blogesnėje padėtyje? Ir, svarbiausia, kas nutiks su “Huawei”?

Ką praradome

Du kasmetiniai pagrindiniai “Huawei” išmanieji telefonai – “P” ir “Mate” serijos – yra vieni geriausių metų telefonų. Nesvarbu, ar tai būtų aukščiausios klasės specifikacijos, ar neįtikėtinas dizaino meistriškumas, ar žvaigždžių fotografavimo patirtis, “Huawei” flagmaną tradiciškai lengva rekomenduoti bet kuriam išmaniojo telefono pirkėjui. Tačiau dabar būtume neteisūs, jei kam nors už Kinijos ribų rekomenduotume įsigyti “Huawei” telefoną. Labai gaila.

Šis praradimas turės įtakos visai pramonei. Jei “Huawei” neskatins kitų bendrovių, ypač “Samsung”, diegti naujovių, tikėtina, kad didieji žaidėjai mažiau stumdys ribas ir daugiau kartosis. Žinoma, “Samsung” vis dar turi kovoti su “Apple” ir daugybe Kinijos gamintojų, todėl ji negali užmigti ant laurų. Tačiau pastaruosius penkerius metus “Huawei” buvo didžiausias jos konkurentas “Android” pasaulyje. Dabar šios konkurencijos nebėra.

Pažymėtina, kad “Huawei” taip pat buvo geriausias “Samsung” konkurentas, kurį turėjome sulankstomųjų įrenginių erdvėje, su neįtikėtinais prietaisais, tokiais kaip “Mate X2”. Nors yra daugybė bendrovių, turinčių sulankstomus įrenginius, “Samsung” dabar gali laisvai naudotis tuo, kas gali būti mobiliojo ryšio ateitis.

Ir nepamirškite, kad “Huawei” ne tik konkuravo su kitais išmaniųjų telefonų gamintojais. Ji taip pat konkuravo su silicio gamintojais, tokiais kaip “Qualcomm”. Nors “Huawei Kirin” mikroschemų rinkiniai niekada neprilygo naujausio flagmano “Snapdragon” procesoriaus galimybėms, jie tikrai buvo savi, ypač neuronų apdorojimo srityje. Ateityje “Qualcomm” turi nerimauti tik dėl “Samsung” “Android” flagmanų srityje (bent jau kol kas). Tai nėra puiki naujiena inovacijoms.

Žinoma, kai vienas žaidėjas pasitraukia iš žaidimo, atsiranda vietos naujam žaidėjui. Arba, šiuo atveju, žaidėjams.

Ką gavome

Kai “Huawei” pasitraukė iš penkių didžiausių pasaulyje išmaniųjų telefonų pardavėjų sąrašo, tai leido kitoms Kinijos bendrovėms įsitvirtinti. Didžiausias laimėtojas čia neabejotinai yra “Xiaomi”, kuri dabar yra trečioje vietoje po “Samsung” ir “Apple”. Nors prireiks nemažai laiko, kol ji turės bent menkiausią galimybę aplenkti “Samsung”, gali būti, kad jau po metų ar dvejų ji aplenks “Apple”.

Tuo tarpu keli BBK ženklui priklausantys prekių ženklai taip pat pakilo į viršų, įskaitant “Oppo”, “Vivo” ir “Realme”. Realme atveju, vos trejus metus gyvuojanti “Realme” dabar yra šešta pagal dydį išmaniųjų telefonų OEM gamintoja. Tai stulbinama.

Tai, kad visos šios bendrovės kovoja dėl mažėjančio “Huawei” pyrago gabalėlio, yra gera žinia. Dėl aršios konkurencijos visada atsiras geresnių telefonų mažesnėmis kainomis. Žinoma, visos šios Kinijos bendrovės JAV neturi jokių atstovybių, o tai reiškia, kad didžioji dauguma JAV gyventojų ir toliau turės du pasirinkimus: Samsung” arba “Apple”.

Laukinė kortelė galėtų būti “OnePlus”. Šis prekės ženklas yra vienintelis Kinijos OEM, turintis pėdsaką Jungtinėse Amerikos Valstijose ir BBK (neišsakytą) paramą. Gali būti, kad kitais metais pamatysime didesnių pasaulinių “OnePlus” ambicijų.

Galiausiai negalime pamiršti “Google”. Nors “Google” niekada net nebuvo priartėjusi prie pirmojo penketuko gamintojų, jos nauja akivaizdi strategija kurti savo silicį ir pagaliau pakelti savo kamerų aparatūros lygį gali padaryti ją svarbiu konkurentu. Tačiau per pastaruosius penkerius metus “Google” priėmė daug prastų sprendimų, todėl jai dar reikia pasivyti.

Ką tai mums reiškia?

Akivaizdu, kad dabar sunku pasakyti, ar tai, ką praradome dėl to, kad JAV nustūmė “Huawei” į šalį, atsvers tai, ką gausime dėl didesnės Kinijos konkurencijos. Viena vertus, visi didžiausi pasaulio žaidėjai bijojo “Huawei”. Dabar šios baimės nebėra. Kita vertus, ten, kur kadaise stovėjo vienas milžinas, dabar yra daug mažesnių žvėrių. Tai kelia naujos rūšies baimę.

Labai gali būti, kad “Huawei” pasitraukimas galiausiai bus naudingas pramonei. Kol “Realme”, “Poco” ir kiti biudžetiniai žaidėjai įnirtingai kovos dėl kito milijardo klientų besivystančiose šalyse, “Xiaomi”, “Oppo” ir “Vivo” gali kautis dėl vietos prie aukščiausios klasės flagmanų stalo. Tuo tarpu “Samsung” ir “Apple” ir toliau grumsis tarpusavyje viršūnėje. Atrodo, kad tai įprastas verslas.

Vis dėlto neapleidžia nuojauta, kad iš tikrųjų pramonei reikia “Huawei”. Kol kas “Samsung” ir “Apple” nereikia nerimauti dėl trečiosios bendrovės, sėdinčios prie jų stalo. Nors dėl to, kad “Huawei” neturėjo pėdsakų JAV, ji niekada negalėjo būti iš tikrųjų tokio paties lygio premium segmento rinkoje kaip “Samsung” ir “Apple”, bent jau buvo grėsmė, kad ta diena gali išaušti. Tiesą sakant, ši grėsmė buvo labai reali likus vos metams iki prekybos draudimo, kai “Huawei” bendradarbiaudama su “AT&T” ruošėsi įžengti į rinką. Dabar kita bendrovė tą dieną paverčia realybe, tačiau iki jos dar liko daug metų – jei ji apskritai kada nors ateis.

Galiausiai, kambaryje yra dramblys: tai, kas nutiko “Huawei”, nebuvo sąžiningas žaidimas. Nėra taip, kad “Huawei” nesugebėjo diegti naujovių ar padarė per daug klaidų, kaip LG. Tai nėra panašu į tai, kad “Huawei” sužlugdė savo ilgalaikę plėtrą kaip “Motorola”. Huawei nebedalyvauja žaidime, nes Jungtinių Valstijų vyriausybė nusprendė, kad taip turi atsitikti. Kaip tai keičia visą pramonę? Ką tai reiškia visiems kitiems Kinijos prekių ženklams? Laikas parodys, bet tai neabejotinai nerimą keliantis įvykis.

Huawei išgyvens

Šiame straipsnyje daug niūrių ir blogų minčių. Tačiau svarbu prisiminti, kad “Huawei” niekur nedings. Žinoma, jos išmaniųjų telefonų padalinys gali apsiriboti daugiausia milžiniška Kinijos auditorija, tačiau tai dar ne viskas, ką “Huawei” daro.

Tikimės, kad per ateinančius kelerius metus “Huawei” savo didelius talentus panaudos kitose technologijų srityse. Ir toliau matysime “Huawei” planšetinius kompiuterius, kompiuterius, dėvimus ir garso produktus. Taip pat tikėtina, kad bendrovė plėsis į naujas technologijų sritis, tokias kaip virtualioji realybė, transportas ir galbūt net sveikata.

“Huawei” yra mėgstamas prekės ženklas Kinijoje, kurį remia šios šalies vyriausybė. Ji turi ir toliau turės milijardus klientų. Ji tiesiogine prasme yra per didelė, kad žlugtų. Vos prieš kelias dienas įdiegta “Harmony OS” sistema rodo, kad “Huawei” yra pasiryžusi stumti į priekį savo išmaniųjų telefonų padalinį – su Amerikos įmonių pagalba ar be jos. Žinoma, kol kas “Harmony OS” funkcinė išvaizda primena “Android 10” su nauju dažų sluoksniu, tačiau tai įrodo, kad “Huawei” ketina ir toliau tiekti Kinijai daug išmaniųjų telefonų.

Tačiau atrodo, kad bendrovės dienos pasaulinėje išmaniųjų telefonų rinkoje baigėsi. Per ateinančius kelerius metus galėsime pasakyti, ar tai galiausiai turėjo grynąjį teigiamą, ar grynąjį neigiamą poveikį. Iki tol galime tik apgailestauti, kad pramonė neteko vieno svarbiausių žaidėjų ir niekada nebebus tokia pati.