Tai antros kartos “Lexus NX” krosoveris, kuris gali būti svarbiausias naujas “Lexus” automobilis nuo 1998 m., kai debiutavo pirmosios kartos RX. 2022 m. NX važiuoja ant naujausios “Toyota” TNGA platformos, turi keletą naujų jėgos agregatų, įskaitant hibridinę iš tinklo įkraunamą versiją, o svarbiausia – visiškai naują jutiklinio ekrano informacijos ir pramogų sistemą.
Kalbant apie stilių, NX yra gana evoliucinis. Jame viena iš geriausiai pritaikytų “Lexus” verpstinių grotelių, ypač kai kalbama apie standartinę versiją su vertikaliomis lamelėmis, o baziniame automobilyje nebėra apatinio bamperio, primenančio “underbite”. Priekiniai žibintai dabar yra vienas vientisas vienetas, o galiniai žibintai turi juos jungiančią horizontalią juostą, nors ir nėra šaunių briaunų kaip UX modelyje.
NX paviršius yra mažiau kampuotas ir labiau raižytas nei senojo modelio, be to, jis prarado šaunius, itin erdvius galinius sparnus. Nuo priekinio sparno eina graži raukšlė, kuri kyla į viršų ir susijungia su smailu C statramsčiu, o kita linija, einanti nuo galinių žibintų, išryškina galinę dalį. Apskritai jis daug aptakesnis ir modernesnis už ankstesnį modelį, tačiau neperkrautas. Didžiausias pokytis yra gale, kur Lexus atsisakė tradicinės apvalios emblemos ir pakeitė ją įprastu išrašytu raštu. Šis apipavidalinimas pradės plisti visoje “Lexus” gamoje, nors šios markės automobiliai ir toliau turės apvalų logotipą grotelėse.
Kaip įprasta, yra pasirenkamas “F Sport” paketas, kuris prideda agresyvesnį priekinį buferį su kitokiu grotelių raštu, unikalaus dizaino ratlankius (įskaitant pirmą kartą ant NX montuojamus 20 colių ratlankius), tamsiai chromuotą išorės apdailą ir kėbulo spalvos ratų arkas. F Sport paketas taip pat suteikia kitokį vairą, aliuminio pedalus, perforuotas sportines sėdynes ir kitus interjero patobulinimus, o papildomas F Sport Handling paketas turbokompresorinius ir hibridinius modelius papildo patobulintais amortizatoriais ir Lexus kintamos pakabos sistema.
Pagaliau tas prakeiktas jutiklinis touchpad’as dingo
Revoliucija įvyksta įlipus į vidų. Pagaliau nebėra to siaubingo jutiklinio skydelio, jį pakeitė nauja “Lexus Interface” jutiklinio ekrano informacijos ir pramogų sistema, kurią “Lexus” sukūrė pati. 9,8 colio ekranas bus standartinė įranga, tačiau didžiulis 14 colių ekranas, kurį matote šiose nuotraukose, yra pasirenkamas papildomai. Ekranas pakreiptas į vairuotojo pusę ir puikiai integruotas į prietaisų skydelio dizainą, gražiai įsilieja į centrinę konsolę. Naudojant didesnį ekraną vis dar yra fizinės automatinės klimato kontrolės temperatūros reguliavimo rankenėlės, kurių viduje yra skaitmeninis ekranas, taip pat fizinė garsumo reguliavimo rankenėlė ir tikri šildomo priekinio stiklo ir veidrodėlių šildymo mygtukai.
Kairėje ekrano pusėje visada yra navigacijos, medijos, telefono, transporto priemonės ir nustatymų puslapių piktogramos, kurias, “Lexus” teigimu, klientai dažniausiai naudoja. Pačiame ekrano apačioje taip pat visada yra ventiliatoriaus greičio ir kitų klimato funkcijų valdikliai, o virš jų – papildomų funkcijų, pavyzdžiui, sėdynių šildytuvų, mygtukų eilutė ir programėlių skirtukas, kurį galima paslėpti. Pagrindinio ekrano kaip tokio, koks yra kitų markių sistemose, nėra, ir manau, kad tai gerai – per trumpą laiką, kurį praleidau su automobiliu, su sistema buvo lengva susigaudyti, o norint rasti tai, ko ieškote, nereikia gilintis į kelis meniu.
Visa “Lexus Interface” sistema, ypač navigacijos žemėlapis, atrodo tikrai gerai. Viskas saugoma debesyje, o sistema naudoja “Google” duomenis lankytiniems taškams ir kitai informacijai. Navigacija galima naudotis neprisijungus prie interneto, nes automobilis žino, kada įvažiuojate į vietovę, kurioje teikiamos prastos paslaugos, ir iš anksto parsisiunčia tai, ko jums reikia. Tiek “Apple Music”, tiek “Amazon Music” visiškai integruotos kaip vietinio medijos rinkinio dalis, o “Lexus” teigia, kad ateityje gali būti pridėta daugiau programų, pavyzdžiui, “Spotify”. Belaidės “Apple CarPlay” ir “Android Auto” yra standartinėje įrangoje.
Sistema taip pat atnaujinama per orą, vienu metu gali prisijungti prie dviejų skirtingų “Bluetooth” įrenginių ir gali sukurti kelis naudotojo profilius, kuriuose būtų saugomi skirtingų vairuotojų duomenys ir nustatymai. Skaitmeninį raktą galima naudoti išmaniuosiuose telefonuose, juo galima dalytis su septyniais asmenimis, kad būtų galima užvesti automobilį ir nuotoliniu būdu jį užrakinti bei atrakinti. NX taip pat turi naująjį Lexus virtualųjį asistentą, panašų į Siri, kurį Lexus numatė kaip pagrindinį vairuotojų bendravimo su sąsaja būdą. Jis naudoja kelis mikrofonus, triukšmo slopinimo technologiją ir sėdynių aptikimo funkciją, kad gerai girdėtų, ir gali valdyti viską – nuo navigacijos ir medijos funkcijų iki klimato kontrolės ir langų atidarymo ar uždarymo.
Kitais atžvilgiais NX interjeras yra gana standartinis “Lexus” interjeras. Lexus teigia, kad čia daugiau vietos galvai, kojoms ir kroviniui nei senajame modelyje, nors matmenys nebuvo paskelbti. Standartinėje NX komplektacijoje yra ryškus 7 colių skaitmeninis prietaisų skydelis, o 10 colių priekinis ekranas yra pasirenkamas. Centrinėje konsolėje esanti elektroninė pavarų perjungimo svirtis yra kiek keistoka, ją supa pasirenkamas belaidžio įkrovimo kilimėlis, važiavimo režimo ratukas, USB ir USB-C jungtys bei kiti valdikliai. Skaitmeninis galinio vaizdo veidrodėlis, panoraminis stoglangis ir 64 spalvų aplinkos apšvietimas – visa tai yra nauja papildoma įranga, be to, yra daugybė naujų spalvų ir apdailos variantų. Standartinėje NX komplektacijoje taip pat yra šildomos priekinės sėdynės, o ventiliuojamos priekinės sėdynės, šildomos galinės sėdynės ir šildomas vairas.
Yra dar vienas įdomus dalykas, susijęs su NX interjeru, ir jis gali būti ne toks, kokio tikitės. Vietoj tradicinių mechaninių durų rankenų NX turi tai, ką “Lexus” vadina skaitmeniniu užraktu. Durys valdomos elektroniniu būdu, nors yra mechaninis saugiklis, atsidarantis paspaudus aptakų mygtuką durų skydelyje. (Išorinėse durų rankenose taip pat naudojamas mygtukas.) Tai leidžia NX automobilyje įdiegti saugaus išvažiavimo pagalbinę sistemą, kuri nuskaito iš paskos važiuojančias transporto priemones ir dviratininkus, įspėja keleivius ir net neleidžia durims atsidaryti, kad būtų išvengta avarijos.
Pirmasis Lexus “Plug-in” hibridas
Pradėdamas gaminti “Lexus” siūlo NX su keturiomis transmisijomis, iš kurių trys yra naujos. NX linijos apačioje yra NX 250, kuriame naudojamas 2,5 litro darbo tūrio 2,5 l darbinio tūrio eilinis keturcilindris variklis, suporuotas su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže. Jis išvysto 203 arklio galias ir 184 sūkio pėdas sukimo momento, o priekinių ratų pavara yra standartinė, tačiau galima pasirinkti visų ratų pavarą. Dar yra NX 350, kuriame naudojamas naujas 2,4 l keturių cilindrų variklis su turbokompresoriumi, išvystantis 275 AG ir 317 lb/s, t. y. 40 AG ir 59 lb/s daugiau nei ankstesniame NX 300 modelyje su turbokompresoriumi. NX 350 taip pat naudoja aštuonių laipsnių automatinę pavarų dėžę ir standartinėje komplektacijoje turi AWD.
Toliau seka du hibridiniai modeliai, kurių abiejų pagrindas – 2,5 l variklis. Visais keturiais ratais varomas NX 350h variklis sujungtas su dviem elektros varikliais, iš kurių vienas nepriklausomai suka galinius ratus, ir iš viso išvysto 239 AG, t. y. 45 AG daugiau nei senasis NX 300h. “Lexus” teigia, kad NX 350h iki 60 mylių per valandą įsibėgėja per 7,2 sekundės, t. y. pusantros sekundės greičiau nei anksčiau, ir turėtų išvystyti 36 AG kombinuotąjį greitį, t. y. 6 proc. daugiau.
Tačiau didžiausia naujiena yra “NX 450h Plus”, kuris yra pirmasis “Lexus” iš tinklo įkraunamas hibridinis serijinis automobilis. Tai iš esmės ta pati jėgainė, kaip ir “Toyota RAV4 Prime”, kurioje 2,5 l keturių cilindrų agregatas sujungtas su didesniu akumuliatoriumi (greičiausiai tuo pačiu 18,1 kWh agregatu, kaip ir “Prime”) ir dviem elektros varikliais. Lexus teigia, kad NX 450h Plus iš viso išvysto 302 arklio galias ir nuo 0 iki 60 km/val. įsibėgėja per 6,0 sekundės, t. y. pagal galią prilygsta RAV4, tačiau iki 60 km įsibėgėja 0,3 sekundės lėčiau. Lexus teigia, kad NX 450h Plus nuvažiuoja 36 mylias, o naudojant pasirenkamą 6,6 kW įkroviklį jis gali būti visiškai įkrautas per dvi su puse valandos, kai tiekiama 240 voltų įtampa. Naudojant įmontuotą 3,3 kW įkroviklį, šis laikas išauga iki maždaug keturių su puse valandos.
Kiekviename NX standartiškai montuojamas Lexus Safety System Plus 3.0 saugos funkcijų rinkinys. Tai adaptyvioji kruizo kontrolė, įspėjimas apie priekinį susidūrimą su pėsčiųjų ir dviratininkų aptikimu, automatinis avarinis stabdymas, įspėjimas apie išvažiavimą iš eismo juostos su vairavimo asistentu, automatinės tolimosios šviesos, aklosios zonos stebėjimas ir kelio ženklų atpažinimas. Taip pat yra priešpriešiais atvažiuojančios transporto priemonės aptikimo funkcija ir stabdymo pagalba sukant į kairę bei priešpriešiais atvažiuojančio pėsčiojo aptikimo funkcija ir stabdymo pagalba sukant tiek į dešinę, tiek į kairę.
Lexus teigia, kad naujasis NX bus pradėtas gaminti 2021 m. trečiąjį ketvirtį, o visos keturios jėgainės bus pradėtos pardavinėti vienu metu. Kainos bus paskelbtos tik artėjant pardavimo pradžios datai, tačiau tikimės, kad pradinė NX 250 kaina bus artima dabartinio NX 300 bazinei kainai – 40 085 JAV dolerių, o turbininio NX 350 ir hibridinio NX 350h – maždaug po 45 000 JAV dolerių. NX 450h Plus kaina gali prasidėti nuo daugiau nei 50 000 JAV dolerių prieš lengvatas.
Daugiau naujienų
„Microsoft“ žaidimų pajamos padidėjo 61 %, nes dėmesio centre atsidūrė debesų kompiuterija ir dirbtinis intelektas.
„Black Ops 6“ pasiekė didžiausią premjerinį savaitgalį ‚Call of Duty‘ istorijoje
Dauguma dabartinių dirbtinio intelekto technologijų yra 90 proc. rinkodaros, sako Linusas Torvaldsas