Powered by Wetter2.com
November 2, 2024

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

“Runescape Mobile”: kaip jis buvo sukurtas, kodėl jis buvo kuriamas ir kas bus toliau

Po daugelio metų kūrimo “Runescape Mobile” jau čia. Nepaisant techninių problemų, kurias sukėlė didžiulis žaidėjų antplūdis, jis įvairiose šalyse užkopė į “App store” viršūnę.

Tai visiška legendinio 20 metų senumo MMORPG konversija, į “Android” ir “iOS” įrenginius perkelianti jo “point-and-click” nuotykius, užduotis ir įgūdžius. Kadangi tai MMO, žaidžiate kartu su PC ir Mac žaidėjais.

Jei galvojate “ar “Runescape” jau nebuvo mobiliajame telefone”, galbūt turite omenyje “Old-School Runescape”. OSRS, kaip jį įprasta vadinti, yra “Runescape” atšaka, paremta klasikiniu 2007 m. pastatymu – jis buvo pradėtas kurti 2013 m., o 2017 m. pasirodė mobilioji jo versija.

Tačiau žmonės, įšokę į “Runescape Mobile”, kurių yra daug, nes kūrėjai “Jagex” pranešė apie beveik du milijonus išankstinių registracijų, gali rasti keletą esminių skirtumų nuo naršyklinės ar “Steam” žaidimo versijų.

Tai yra “cross-platform MMO, todėl žaidėjai, žaidžiantys “Android” ir “iPhone”, galės žaisti kartu su žaidėjais, žaidžiančiais kompiuteriais, “Jagex” turėjo iš naujo pergalvoti kai kurias pagrindines žaidimo dalis, kad jos tiktų mobiliesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams.

Kad geriau suprastume “Runescape Mobile”, įskaitant skirtumus nuo standartinio “Runescape”, kaip buvo kuriamas perkėlimas ir kas gali būti toliau, kalbėjomės su žaidimo vykdomuoju prodiuseriu Ryanu Wardu ir produkto direktoriumi Mattu Casey.

Nuo pat pradžių

Kai “Runescape Mobile” buvo tik “Jagex” svajonė, sumanūs žaidėjai jau žaidė žaidimą planšetiniuose kompiuteriuose. Casey sakė: “Programa “TeamViewer”, kurią galite įsidėti į savo “iPad” arba telefoną, leidžia rodyti darbalaukį, todėl iš tikrųjų pastebėjome, kad žaidėjai žaidžia žaidimą naudodamiesi šia programa tokiuose įrenginiuose kaip planšetiniai kompiuteriai.”

Mobiliojo prievado kūrimas prasidėjo maždaug 2016 m., o po metų komanda jau turėjo parengtą prototipą, kurį žaidėjai pradėjo testuoti ir metų pabaigoje pirmą kartą viešai parodė kasmetiniame “Runescape” suvažiavime “Runefest”.

Žaidėjai galėjo jį išbandyti, o Wardas paaiškino, koks tai buvo naudingas dalykas: Tačiau pirmasis mūsų tikslas buvo tas, kad norime, jog “Runescape” patirtis egzistuotų ir mobiliuosiuose įrenginiuose.

“Jagex” strategijoje buvo derinami nauji darbuotojai, pasitelkiami veteranai iš tokių kūrėjų kaip Kingas, taip pat padedama komandai prisitaikyti prie alternatyvaus mobiliųjų įrenginių žaidimo stiliaus. Wardas paaiškino: “Visi mūsų turinio kūrėjai dabar turi mobiliuosius įrenginius, todėl, galvodami apie turinio dizainą, jie galvoja apie jį ne tik iš “nukreipk ir spustelk” perspektyvos.

“Jie galvoja apie tokius elementus, kaip, pavyzdžiui, kaip kas nors gali sąveikauti šiek tiek kitaip, koks yra reagavimo greitis ir kaip mes galime pritaikyti kai kurias iš šių patirčių.”

Po daugiau nei ketverių metų “Jagex” paleido keletą uždarų betų versijų “Android” sistemoje ir vieną labai ribotą “iOS” sistemoje, kad išbandytų serverius nepalankiausiomis sąlygomis ir optimizuotų mobiliųjų įrenginių veikimą.

Kai kurie mobilieji žaidimai pradedami išskirtinai tik “iOS” arba “Android”, o vėliau paleidžiami ir kitame, o “Runescape Mobile” buvo paleistas abiejuose vienu metu (nors “Android” turėjo platesnį beta versijų prieinamumą). Kalbant apie taikymo procesą, “Old-School paleidimas ten mus nemažai ko išmokė”, – aiškina Casey, tačiau procesas vis tiek buvo sudėtingas: “Mums, kaip daugiausia stalinių kompiuterių kūrėjams, tai buvo mokymosi patirtis, kad įsitikintume, jog žaidimas visiškai atitinka visas “Apple” ir “Google” kūrėjų gaires”.

“Reikia suderinti daugybę dalykų, tačiau su abiem partneriais sulaukėme tikrai geros paramos – jie mums neįtikėtinai padėjo ir vedė mus per šį procesą. Pakeliui tiek “Apple”, tiek “Google” turėjome daug ką įrodyti – viena, kad galime tikrai gerai reaguoti į atsiliepimus, kita, kad galime įsipareigoti arba vykdyti savo įsipareigojimus.

“Ir netgi gauti visą leidybos turtą: piktogramas, priekabas – tai yra dalykai, kuriuos mūsų partneriai vertina mūsų gebėjimą ir nuoseklumą, kaip mes juos įgyvendiname.”

Galima įsivaizduoti, kad įdėjus tiek pastangų kuriant mobilųjį žaidimą, “Jagex” turės sulėtinti tempą kitose srityse – ypač turinio reguliarumo srityje. Tačiau, pasak Vardo, komandos augimas tai kompensuoja: “iš tikrųjų tai padėjo mums labai teigiamai augti ir plėsti savo komandas”.

Nieko panašaus į “Old School”

Natūralu manyti, kad “Runescape Mobile” bus paremtas “Old-School Runescape Mobile”, pirmą kartą pristatyto prieš ketverius metus, pasiekimų (nors jis, kaip ir naršyklės versija, reguliariai atnaujinamas).

Wardas mums sakė, kad “kūrimo komandos nesusikerta, tačiau iš tikrųjų bendrumas yra tas, kad turime komandą, kurią vadiname “Runescape Tech” [ir jie] yra NXT variklio saugotojai. Šiuo požiūriu abu žaidimai šiek tiek persidengia, bet mes daugiau neformaliai perduodame informaciją”.

Kalbėdami apie “Runescape” pritaikymo mobiliesiems įrenginiams procesą, tiek Wardas, tiek Casey nuolat minėjo OSRS patirtį, tiek kalbėdami apie naršyklės patirties pritaikymą: “mes žiūrime į pagrindines sritis, kurias, mūsų manymu, galime paveikti labiausiai”, tiek apie naršyklės ir mobiliojo žaidimo sąveiką: “daug mokslinių tyrimų ir plėtros darbų buvo atlikta įgyvendinant “Old-School” projektą”.

Tačiau OSRS šešėlis yra ne tik “mokymosi”, bet ir “siekių” skyriuje. Naudodamiesi svetaine “Misplaced Items”, kuri stebi vienu metu žaidžiančius “Runescape” ir “Old-School Runescape” žaidėjus, galite pamatyti milžinišką šuolį, kai pradėjo veikti “OSRS Mobile” (pastaba: rašant šį straipsnį “Misplaced Items” neveikia, greičiausiai dėl didžiulio žaidėjų antplūdžio pradėjus veikti “Runescape Mobile”). Ar šis modelis gali pasikartoti?

“Iš to, ką padarėme su išankstine registracija ir išankstine prieiga, matome panašius dėsningumus, todėl esame gana tikri”, – aiškino Casey.

Wardas pridūrė: “Per pastaruosius kelerius metus “Runescape” pasiekė aukščiausią tašką ir toliau augo aukštyn – ne susilygino, ne smuko, o toliau kilo. Nemanau, kad kas nors to tikisi iš 20 metų senumo žaidimo.”

Steam duomenys tai patvirtina – minėtoje Misplaced Items svetainėje matyti didelis Runescape populiarumo šuolis, kai 2020 m. pabaigoje žaidimas buvo paleistas į Steam.

Tai kas naujo RuneScape mobile?

Kadangi “Runescape” yra kryžminio žaidimo žaidimas, didelių skirtumų tarp mobiliosios ir kompiuterio versijų nėra – juk žaidėjai turi turėti galimybę žaisti kartu. Tačiau tai nereiškia, kad tai identiška patirtis.

Pirmasis pokytis, ir, ko gero, didžiausias, yra tas, kad visiškai nauja yra mokomoji programa. Vyresni “Runescape” gerbėjai gali prisiminti mokomąją salą, kuri buvo pristatyta žaidimo istorijos pradžioje (2008 m. pašalinta, 2015 m. sugrąžinta per užduotį, o 2018 m. visiškai atnaujinta) – ją įveikti užtruko gana ilgai, jei buvote lėti ir metodiški, užtrukdavo iki valandos.

Tačiau mobiliųjų įrenginių žaidėjai gauna visiškai naują vadovėlį, vadinamą Davendale Tutorial, ir svarbiausia, kad jis yra daug greitesnis už anksčiau egzistavusius įėjimo į žaidimą būdus. Taigi, kodėl toks pokytis?

Pasak Ward, tai padaryta siekiant sutrumpinti laiką, per kurį žaidėjai patenka į pagrindinį žaidimą. “Mums reikėjo pažvelgti į sesijos trukmę iškart po žaidimo – kaip greitai galime jus įtraukti į žaidimą. Ir ši pirmojo vartotojo patirtis dabar neviršija 10 minučių.

“Sakyčiau, kad viena iš kelių patirčių tyrinėjant šią sritį [ne kaip žaidėjui, o kaip kūrėjui] buvo “ką reiškia “Runescape” ir “kiek tos esmės mes norime” – ar norime, kad tai būtų labai linijinė patirtis? Kiek pasirinkimo ir nukrypimų norėjome? Taigi mobiliuosiuose įrenginiuose ji šiek tiek kitokia nei kompiuteriuose, tačiau manome, kad tai buvo teisingiau.”

Kadangi mobiliuosiuose telefonuose yra tiek daug žaidimų, “Jagex” akivaizdžiai reikėjo sukurti patrauklią pirmojo karto patirtį, kad žmonės norėtų daugiau.

Dar vienas didelis ankstyvojo žaidimo pokytis – veikėjų pritaikymas, kaip aiškina Wardas, “tai buvo vienas iš sprendimų, kuriuos priėmėme dėl pirmojo naudojimo patirties. Paprastai žaidimuose jūs patenkate į veikėjo kūrimo procesą, bandote sugalvoti vardą ir tarsi laikotės šio modelio. Tai buvo labai, labai supaprastinta. Iš tikrųjų mes atidėjome vėlesnį žingsnį, nes buvo svarbiausia, kad jūs iš karto pradėtumėte žaisti.”

Tai skamba kaip mobiliosios terpės faktas, nes Wardas paaiškino, kad būdamas kūrėjas “kartais turi sekundes, gal daugiausia minutes, kad pabandytum patraukti tam tikrą susidomėjimą”.

Tačiau šios dvi pirmą kartą įgytos patirtys iš tikrųjų gali ateiti į mobiliuosius įrenginius: “jokiu būdu neturėtume galvoti apie stalinį kompiuterį tokiu pat būdu, todėl tikėtina, kad tai ateis”.

Žaisdami žaidimą po mokomosios programos, pastebėsite keletą kitų esminių pokyčių tarp mobiliojo ir stalinio kompiuterio, ir dauguma jų yra grafiniai.

“Yra daugybė naujų ekrano rezoliucijų, kurias turime palaikyti kartu su 4K ir 1440p monitorių palaikymu”, – paaiškino Wardas, turėdamas omenyje nesuskaičiuojamą daugybę “Android” telefonų su skirtingomis specifikacijomis.

“Dėl to atsirado vartotojo sąsajos mastelio keitimo technologija […], kuri paskatino iš esmės pertvarkyti piktogramų įskaitomumą.

“Dėl mažesnio ekrano už sąveikos valdiklių, [svarstėme], kaip galime tvarkyti kameros judėjimą. Darbalaukyje vaizdą galima labai lengvai priartinti. Dėl to reikėjo patobulinti kai kurias technologijas – turėjome apsvarstyti tokius dalykus kaip pastatų stogų pašalinimas arba rentgeno spindulių vaizdas pro kitus uždengtus objektus.”

OSRS Mobile turi tą pačią funkciją, kad galėtumėte lengvai matyti savo veikėją, kai esate patalpose, nesirūpindami dėl kameros judesių suspaudimo ar perbraukimo stiliumi.

Casey pridėjo šiek tiek informacijos apie vartotojo sąsajos šriftą: “Mes atradome aiškesnių ekrano šriftų, naudojančių didelės raiškos vektorinius šriftus, kuriuos daug sklandžiau skaityti ir PC bei Mac kompiuterių žaidėjams, todėl mes mokysimės ir kitu keliu [iš mobiliojo prievado į stalinį Runescape].”

Taigi, vartotojo sąsaja šiek tiek pakeista, o kaip su valdymu? Na, matyt, ne tiek daug, nes Casey paaiškino: “Runescape iš tikrųjų labai gerai tinka mobiliesiems įrenginiams, nes rodyklių ir paspaudimų stiliaus valdymas iš tikrųjų labai gerai perkeliamas į mobiliuosius įrenginius. Labai intuityvu tiesiog bakstelėti, kur norite eiti.

“Kita vertus, asmeninio kompiuterio versija yra labai pritaikoma, todėl, kaip ir su savo darbastaliu, žaidėjai gali organizuoti, kaip jie nori, kad būtų pateikta žaidimo vartotojo sąsaja. Mums atrodė, kad mobiliuosiuose įrenginiuose tai neveikia gerai, todėl pasinaudojome kai kuriomis “Old-School” pamokomis, kur yra daugiau fiksuoto tipo išdėstymo. Ir tai iš tikrųjų daug geriau veikia mobiliajame telefone, nes natūralu, kad jūsų rankos sėdi tam tikroje padėtyje.”

“Runescape” išliko pagal prenumeratos modelį – yra nemokamų žaidėjų (F2P), kurie gauna prieigą prie nedidelės žemėlapio dalies ir gausaus turinio, tačiau už mėnesinį prenumeratos mokestį galite tapti nariu arba mokamu žaidėju (P2P) ir tyrinėti naujus kraštus, išbandyti įvairias užduotis ir lavinti daug daugiau įgūdžių.

“Runescape” taip pat turi mikrotransakcijas už tokius daiktus kaip kosmetika, tačiau “Old-School” jų neturi.

Paprastai narystė buvo slenkanti kas mėnesį arba kas dvi savaites, tačiau su “Runescape Mobile” “Jagex” siūlo daugiau įvairiapusiškumo. “Yra keletas variantų, kuriuos nagrinėjame, pavyzdžiui, trumpesnės trukmės prenumerata. Mobiliųjų įrenginių žaidėjai galės naudotis narystės privalumais nuo vienos dienos iki trijų dienų ir septynių dienų”, – paaiškino Casey.

Runescape ateitis

“Runescape Mobile” gali būti didelio žaidimo išplėtimo pradžia, ir nors nėra jokių konkrečių planų dėl žaidimo pasirodymo konsolėse (bent jau mums žinomų), tiek Wardas, tiek Casey aistringai kalbėjo apie tai, kas gali būti ateityje.

“Natūralus žingsnis mums būtų pažvelgti į [Nintendo] Switch, pasinaudojant mobiliųjų įrenginių jutiklinio ekrano elementais. Kitas dalykas, kurį turime užkariauti, yra “Joy Cons”, tai šiek tiek natūralus būdas žaisti, – sakė Wardas, – tačiau tikslas arba žinia yra tokia: norėčiau, kad “Runescape” būtų visur!”

Runescape sukūrė sau natūralų ciklą, kai žaidėjai gali nustoti būti nuolatiniais žaidėjais, bet vėliau dažnai sugrįžta.

“Daugelis mūsų žaidėjų dėl kokių nors priežasčių nustoja žaisti dėl vykstančių dalykų ar kitų žaidimų. Tačiau jie linkę grįžti, kad pamatytų, ką praleido, nes čia visada vyksta labai daug dalykų. Mobilusis ryšys neabejotinai atveria daugiau durų, tačiau tai yra nuolatinė žaidimo evoliucija”, – pasakojo Casey. O kai paklausėme apie sezoninį turinį, tai atrodė prasminga.

Kai kalbame apie “sezonus”, turime omenyje ne tradicinius “Runescape” įvykius – per tokias šventes kaip Helovinas ir Kalėdos atsiras riboto laiko užduočių ir misijų, siūlančių žaidėjams naujo turinio ir šventinių apdovanojimų.

Tačiau daugelio daugelio žaidėjų, ypač mobiliųjų, žaidimų pramonėje daugelis internetinių žaidimų taiko kas dvi savaites ar mėnesį atsinaujinančius sezoninius žaidimus, kuriuose siūloma unikali įsigyjama estetika ir režimai – “Call of Duty: Mobile” ir “PUBG: Mobile” naudoja šį formatą. Taigi, ar “Runescape” paseks šiuo pavyzdžiu?

“Apie tai kalbame, – prisipažino Casey, – kaip “Runescape” istoriją papasakoti lengviau virškinamais gabalėliais? Ką tik žaidime pradėjome “Elder Gods” istorijos lanko pradžią, kuri sudaro tarsi sezoninį pasakojimą, ir jis bus tęsiamas su ilgesnį laiką trunkančiais turinio epizodais, todėl norime, kad žaidimas atitiktų tokį ritmą. […] Manau, kad ateityje tikriausiai pamatysite to daugiau.”

Tačiau kol kas atrodo, kad “Jagex” tiesiog planuoja tęsti įprastą kassavaitinio turinio išleidimo tvarką, o bet kokie ateities planai skamba hipotetiškai. Kadangi “Runescape Mobile” susidūrė su minėtomis pradinėmis problemomis – tai tikėtinas reiškinys bet kokio internetinio žaidimo paleidimo metu – “Jagex” greičiausiai turėjo daug darbo kuriant ir tobulinant “Runescape Mobile”.

Tačiau ateityje galbūt “Runescape Mobile” ir staliniams kompiuteriams skirtas žaidimas galėtų dar labiau išsiplėsti.