Kol “Xbox” ir “PlayStation” varžysis kaip konkurentai, tol tęsis ir konsolių karai. Abiejų pusių gerbėjai džiaugsis savo mėgstamos įrangos sėkme ir pabrėš net menkiausią konkurentų klaidą. Tačiau žaidimai – tai daugiau nei tik dažnai tribalistiškai nusiteikę gerbėjai, ir nors žaidėjai dar gali daug diskutuoti, panašu, kad kai kurių kūrėjų akyse “Xbox” žengia į priekį.
Naujausi kūrėjai, prisijungę prie “Xbox” stovyklos, yra “Avalanche Studios”, kūrėjai, sukūrę pamėgtą “Just Cause” seriją. Šių metų “Xbox” ir “Bethesda” pristatyme, kuris vyko birželio mėnesį E3 2021, vienas iš netikėčiausių atskleistų dalykų buvo išskirtinis žaidimas “Contraband” – kaip ir dauguma pristatyme dalyvavusių žaidimų, jis taip pat bus pradėtas platinti “Xbox Game Pass” pirmąją dieną.
Kalbėdamas su “GamesIndustry.biz”, “Avalanche” generalinis direktorius Pimas Holfve paaiškino, kad dirbti su “Xbox” traukia ne tik pinigai, bet ir pramogos. “Mes linksminame daugybę žmonių”, – sakė P. Holfve, o “Avalanche”, regis, jau žino, kokia galinga gali būti “Xbox Game Pass”.
Prieš ketverius metus bendrovė išleido “Hunter: Call of the Wild” ir iki šiol turi apie milijoną aktyvių naudotojų, iš kurių didžioji dalis – iš “Game Pass”. “Xbox Game Pass” buvo fantastiška, nes galėjome pasiekti daug daugiau žaidėjų. Tai geras būdas žmonėms išbandyti žaidimą”.
Vis dėlto pinigai vis dar svarbūs – ne tik pajamos iš “Games Pass” paslaugos, bet ir mokėjimai už DLC. Holfvė toliau sako, kad “Game Pass” sudomina žmones žaidimu, o paskui skatina juos išbandyti didžiulį DLC papildymų ir priedų katalogą, pridurdamas, kad: “Šis verslo modelis iš tiesų veikia mūsų naudai”.
Tačiau vieno kūrėjo nepakanka karui laimėti
Kad ir kaip “Avalanche” norėtų pasidžiaugti naujuoju partneriu, vienos studijos nepakanka, kad “Xbox” armija būtų pranašesnė už “PlayStation”. Ne tik “Avalanche” teikia pirmenybę tam, kaip “Microsoft” vadovauja savo programai su “Xbox Game Pass” priekyje, ir, jei tikėti kai kuriais pranešimais, mažesniems kūrėjams taip pat gali būti lengviau prisijungti prie “Xbox” gretų.
Kaip pranešė “PushSquare”, daugybė nepriklausomų kūrėjų buvo nepatenkinti “Sony” požiūriu į “PlayStation Store” valdymą. Apskritai atrodo, kad “Sony” prekyvietėje pirmenybė teikiama AAA mega hitams, o dėl tokio požiūrio gali vėluoti pardavimų duomenys ir gali būti beveik neįmanoma taikyti nuolaidų savo žaidimams, jei nesate žinomas vardas.
Tačiau tai viskas, kai tik būsite įtrauktas į “PlayStation Store” sąrašą, o tam gali prireikti įveikti daugybę kliūčių ir sudėtingų patvirtinimo procesų. Kaip aiškina vienas anoniminis kūrėjas: “Laikui bėgant pradedi suprasti, kur kas yra, bet tai tikriausiai tik dėl kartojimo – arba, mūsų atveju, dėl vidinės dokumentacijos, kurią patys užsirašome, kad ja galėtų remtis kiti mūsų komandos nariai.
“Sunkiausia yra tai, kad reikia lakstyti tarp visų skirtingų portalų, kad pasiektum bendrą tikslą, su kuriuo galbūt dirbi.”
Kūrėjas toliau aiškino, kad tas pats painus požiūris išlieka ir tada, kai norite tiesiog pataisyti savo žaidimą. “Jūs einate į vieną portalą, kad pateiktumėte pataisą, kompiuteryje atidarote programą, kad įkeltumėte pataisytą sąranką “Sony” patikrinti, tada jums reikia eiti į atskirą portalą, kad atliktumėte kitus veiksmus ir tęstumėte procesą, tada grįžtate į tą pirminį portalą, kad atliktumėte papildomus veiksmus, grįžtate į ankstesnį portalą, kad galėtumėte paleisti patvirtintą pataisą.”
Jei tai iš tiesų taip sudėtinga, keista, kad kūrėjai ir toliau palaiko “PlayStation” platformą. Ypač kai, palyginimui, “Xbox” sistemoje visa tai atliekama tik viename portale.
Indie žaidimai beveik neabejotinai neparduodami taip gerai kaip AAA žaidimai, tačiau jų nereikėtų ignoruoti. Šiuos žaidimus kuriančios studijos siūlo naujas ir eksperimentines patirtis, kurių greičiausiai nerasite blokbasterių studijose (ar EA arba Activision kada nors būtų išleidusios Chicory: A Colorful Tale ar Celeste?), be to, jos puikiai užpildo spragas tarp didesnių leidinių.
Jei “Microsoft” dėl paprastesnių procesų užmegs glaudesnius darbo santykius su šiais kūrėjais, “Sony” mažesnių žaidimų pėstininkų būrys netrukus gali pasitraukti.
Į kryžminę ugnį patekę žaidėjai
Jei nesate kūrėjas, tikriausiai jums įdomu, kokią įtaką tai turi jūsų žaidimų patirčiai? Žinoma, kūrėjams lengviau dirbti su viena konsole, bet ar tai turi tiek įtakos galutinei patirčiai, kad PS5 iškeistumėte į X serijos “Xbox”?
Na, jei esate nepriklausomų žaidimų gerbėjas ir žaidžiate “Sony” įrenginiu, gali būti, kad dėl sunkumų, su kuriais susiduria kai kurie kūrėjai (pavyzdžiui, negalėdami paprasčiausiai įkelti pataisymų arba sunkiai įtraukiami į pardavimus), jums gali tekti mokėti daugiau ir ilgiau laukti pataisymų nei konkuruojančioje aparatinėje įrangoje.
Didesnių, populiarių žaidimų žaidėjai, žaidžiantys “PlayStation”, taip pat gali pasijusti nuskriausti, palyginti su žaidėjais, žaidžiančiais “Xbox”, kurie kiekvieną mėnesį gali sumokėti dalį žaidimo kainos ir naudotis didžiule naujų ir senų žaidimų biblioteka per “Game Pass”. Jei daugiau kūrėjų pamatys “Avalanche” teikiamą naudą ir prisijungs prie “Xbox” paslaugos, tai gali reikšti, kad ir jūsų PS5 bus mažiau žaidimų.
“Xbox” gerbėjai taip pat turi priežasčių baimintis “Microsoft” dominavimo tarp kūrėjų. Jei jų stovykla imsis pernelyg didelės iniciatyvos, gali atsirasti monopolija, kuri slopins kūrybiškumą ir didins žaidėjų išlaidas. Vienintelis dalykas, kuris tam trukdo, tai, kad “Sony” kovoja ir skatina konkurenciją.
Šie pranešimai apie kūrėjus, teikiančius pirmenybę “Xbox” sistemai, kartu su naujausiu žaidėjų pasipiktinimu dėl “PlayStation” požiūrio į “PS5” ekskliuzyvus ir “Ghost of Tsushima” naujos kartos atnaujinimą gali ne iš karto pakeisti jėgų pusiausvyrą. Tačiau jei jie tęsis, “Sony” gali prarasti pozicijas.
Tikėkimės, kad technologijų milžinei pavyks atsikratyti savininkiškumo, kuris galėjo atsirasti dėl PS4 dominavimo, nes tai daro įtaką visai žaidimų ekosistemai. Jei “Sony” ir toliau pralaimės mūšius, galiausiai ji gali pralaimėti ir karą.
Daugiau naujienų
„Microsoft“ žaidimų pajamos padidėjo 61 %, nes dėmesio centre atsidūrė debesų kompiuterija ir dirbtinis intelektas.
„Black Ops 6“ pasiekė didžiausią premjerinį savaitgalį ‚Call of Duty‘ istorijoje
Dauguma dabartinių dirbtinio intelekto technologijų yra 90 proc. rinkodaros, sako Linusas Torvaldsas