Muzikos pasaulis visada buvo susijęs su varžybomis. Taylor Swift prieš Kanye, Tupacas prieš Biggie, Eminemas prieš… visus? Dabar, per pastarąjį dešimtmetį atsiradus muzikos transliavimo paslaugoms, galima pridėti naują konkurenciją: “Spotify” prieš “Apple Music”.
Nors galite rinktis iš daugybės srautinio siuntimo paslaugų, vieninteliai du varžovai, kurie jums turėtų rūpėti, yra Švedijoje gimusi “Spotify”, siūlanti nemokamą muzikos modelį, ir “Apple Music” – “iTunes” pakaitalas, turintis išskirtinių albumų ir monstrišką 75 mln. dainų biblioteką.
Nors naujausi vartotojų skaičiai nėra dažnai atskleidžiami, “Spotify” neabejotinai turi pranašumą dėl didesnės vartotojų bazės – paskutinį kartą, kai tikrinome, ji turi apie 354 mln. vartotojų visame pasaulyje. Tai nepaisant didėjančios konkurencijos su tokiomis įmonėmis kaip “Apple Music” ir Jay-Z priklausančia “Tidal”.
Vienas didelis “Spotify” pranašumas, palyginti su daugeliu konkurentų, yra tas, kad ji nereikalauja jokių išankstinių pinigų, todėl galite daug metų nemokėti nė cento. Žinoma, “Apple” gali pasiūlyti nemokamą bandomąją versiją, bet tam tikru momentu turėsite susimokėti.
Tačiau 2021 m. “Apple Music” tapo dar rimtesniu konkurentu, nes įdiegtos “Spatial Audio” ir “Lossless” funkcijos. Tai du nauji formatai, kurie iš esmės pakeis jūsų mėgstamų dainų skambesį. Netrukus “Spotify” pradės konkuruoti su “Spotify HiFi”, tačiau ji dar nėra pristatyta.
Taigi į kurią paslaugą turėtumėte investuoti savo pramogų biudžetą? Kad padėtume išsirinkti jums tinkamą, suskirstėme kiekvienos paslaugos privalumus ir trūkumus, kad galėtumėte užsiregistruoti ir pradėti klausytis.
Apple Music
Kokio dydžio yra jos muzikos biblioteka?
“Apple music” turi didžiulę įvairių žanrų kūrinių biblioteką, kurios paskutinį kartą, kai tikrinome, buvo apie 75 milijonai. Taigi, jei mėgstate prancūzišką skiffle ar brazilišką electro popmuziką ir sunkiai randate nežinomus atlikėjus, yra didelė tikimybė, kad “Apple Music” jums padės.
Be to, kadangi tai “Apple” produktas, jo sąsają lengva naršyti tiek “Mac/PC” kompiuteriuose, tiek nešiojamuosiuose įrenginiuose, pavyzdžiui, išmaniuosiuose telefonuose ar planšetiniuose kompiuteriuose, o kūrinius galite atsisiųsti ir pasiimti su savimi, kai esate toli nuo “Wi-Fi” ryšio. Šia funkcija “Apple Music” dalijasi su “Spotify”, tačiau ji yra labai svarbi, jei norite, kad naudotojai užsisakytų mokamą versiją.
Kiek tai kainuoja?
Skirtingai nei “Spotify”, kuri siūlo ir nemokamą, ir mokamą versiją, “Apple Music” siūlo tik nemokamą bandomąją versiją ir tik tada reikalauja užsiregistruoti.
Verslo požiūriu tai suprantama, ypač turint tiek daug išskirtinių paslaugų, kurios potencialiems naudotojams yra auksinė morka, tačiau tai, kad nėra jokios ilgalaikės nemokamos versijos, galiausiai veikia prieš “Apple” norą padidinti bendrą naudotojų bazę.
Nemokami bandymai yra ribojantys, ypač tiems, kurie nori išbandyti paslaugą ilgesniam laikui. Suteikti naudotojams ribotą prieigą prie visos paslaugos patirties gali atrodyti geresnis pasiūlymas trumpuoju laikotarpiu, tačiau ilgainiui jis nukenčia, palyginti su “Spotify” siūloma nemokama ir reklamomis užpildyta versija.
Vis dėlto trijų skirtingų mokėjimo planų turėjimas rodo, kad “Apple” nori, jog jos naudotojai, norintys susimokėti, taikytų dinamiškesnį požiūrį. Pigesnis planas, skirtas studentams (4,99 USD / 4,99 GBP / 3.49eu, yra puikus pasiūlymas (bet ne išskirtinis, nes “Spotify” siūlo kažką panašaus), juolab kad šis tarifas vis tiek suteikia prieigą prie visų paslaugos aspektų. Visiems kitiems – 9,99 USD / 9,99 GBP / 6.99eu individualiai arba 14,99 USD / 14,99 GBP / 10.99eu šeimos prenumeratai iki šešių asmenų.
Kokių išskirtinių privalumų siūlo “Apple Music”?
Reikia pripažinti, kad “Apple” ėmėsi didelių priemonių, kad išstumtų iš rinkos “Spotify” ir mažesnes muzikos transliavimo paslaugas, pasirašydama su kai kuriais didžiausiais populiariosios muzikos atlikėjais išskirtines sutartis dėl naujų albumų.
“Apple Music” gali pasigirti išskirtiniais Drake’o, Taylor Swift, Britney Spears, Frank Ocean, Future ir kitų atlikėjų albumais, ir tai yra strategija, kuri per daugelį metų labai trukdė “Spotify”. Žinoma, jei nesate atlikėjų, kurie iš pradžių išleidžia albumus tik “Apple Music”, gerbėjas, ši funkcija gali ir nepakeisti žaidimo, bet jei taip, tai rimtas koziris.
Neseniai į “Apple Music” įtrauktas naujas priedas – erdvinis garsas, palaikantis “Dolby Atmos” ir “Lossless Audio”. Tai suteikia geresnę klausymo patirtį visiems naudotojams, o “Spatial Audio” kūriniai skamba dar labiau įtraukiančiai – tarsi girdėtumėte juos gyvai. O “Lossless Audio” iš esmės reiškia, kad muzika skamba geriau – klausotės kūrinių CD kokybe, o ne suspaustos srautinės transliacijos kokybe.
“Apple Music” taip pat siūlo “Apple Music 1” (anksčiau žinomą kaip “Beats 1”), kuri yra platesnio masto originalių transliacijų per šią paslaugą avangardas. Tai visą parą veikianti radijo stotis, siūlanti grojaraščius ir gyvai grojančius didžėjus. Tai “Apple” remiama interneto radijo stotis, todėl ji yra tokia pat sklandi, kaip ir galima įsivaizduoti, nes jos sąraše yra buvęs “Radio 1” didžėjus Zane’as Lowe’as ir kiti. Kadangi “Apple” jau planuoja teikti daugiau stočių šiai paslaugai, šis originalus transliavimo aspektas – tai aspektas, į kurį “Spotify” paprasčiausiai negali atsakyti.
Į “Apple Music” paketą taip pat įtraukta išskirtinė socialinė funkcija “Connect”. Tai iš esmės yra būdas atlikėjams užmegzti intymesnius ryšius su gerbėjais, suteikiant prieigą prie naujų singlų, vaizdo įrašų ir žinučių.
Gali atrodyti, kad “Connect” skirta didesnėms grupėms, tačiau ja gali naudotis bet kuris atlikėjas, siūlydamas paslaugą, ne per daug panašią į tą, kuri buvo “MySpace” jos klestėjimo laikais. Sekėjams tai tiesiog paprastas, bet veiksmingas būdas priartėti prie mėgstamų grupių.
Galiausiai yra išskirtinis vaizdo įrašų turinys. Integracija su “iTunes” suteikia galimybę naršyti ir žiūrėti daugybę muzikos vaizdo įrašų, o “Spotify” to tiesiog nesiūlo. Be to, “Apple Music” padvigubina vaizdinę pusę, siūlydama originalias programas, pavyzdžiui, “Carpool Karaoke”: The Series” (ilgesnė Jameso Cordeno itin populiarios garsenybių dainavimo laidos “The Late, Late Show” versija) ir “Planet of the Apps” (programėlių ir programinės įrangos kūrėjams skirta laida, panaši į “Dragon’s Den”).
Ar patogu naudoti?
Nors tiek darbalaukio, tiek nešiojamųjų kompiuterių versijos puikiai atrodo (juk estetika – “Apple” reikalas), jų naudotojo patirtis skiriasi: “Apple Music” “Mac”, kompiuterio ar nešiojamojo kompiuterio versija yra daug geresnė už tą, kurią rasite telefone ar planšetiniame kompiuteryje. Taip yra todėl, kad didesniame ekrane naudojami didesni paveikslėliai ir langeliai, o naršyti grojaraščiuose, išskirtinėse programose ir importuotoje “iTunes” bibliotekoje tikrai lengva.
Vis dėlto ši sąranka tinka naudoti didesnius planšetinius kompiuterius, nes dėl didesnio ekrano ploto didesnės piktogramos ir daugiau turinio dėmesio skiriama kur kas malonesnei patirčiai.
Išmaniesiems telefonams optimizuota versija jokiu būdu nėra sugadinta, tačiau dėl didelių piktogramų dizaino dažnai ją naudoti šiek tiek sudėtinga, nes neišnaudojamas mažesnio telefono ekrano privalumas. Be to, paleidimas į savo biblioteką paprasčiausiai neturi jokios prasmės paslaugai, kuri skirta naujiems muzikos atnaujinimams.
Spotify
Kokio dydžio yra jos muzikos biblioteka?
Šiuo metu “Spotify” turi daugiau nei 70 mln. dainų ir 2,2 mln. podkastų.
Per daugelį metų “Spotify” stiprus kūrinių antplūdis padėjo ją išstumti į stratosferą, daug dėmesio skiriant naujų kūrinių ir proveržio atlikėjų populiarinimui. Kuruoti grojaraščiai yra beveik visada pirmas dalykas, kurį pamatysite įkėlę bet kurią programėlės versiją, ir atrodo, kad ši paslauga kuria grojaraščius beveik kiekvienam muzikos subžanrui. Jie taip pat nuolat atnaujinami, todėl jūsų mėgstamiausi sąrašai niekada nenusibosta ir po ilgesnio naudojimo.
Per pastaruosius kelerius metus “Discover Weekly”, grojaraštis, sudarytas pagal jūsų klausymosi pageidavimus, patobulino savo pasiūlymų niuansus, nors “Apple” grojaraštis “For You” (pristatytas 2016 m.) dabar iš esmės siūlo tą pačią funkciją, todėl jis nebėra tokia ypatinga paspirtis, kokia buvo anksčiau.
Kiek tai kainuoja?
Dabar pereiname prie vienos iš pagrindinių priežasčių, kodėl “Spotify” visada stabdė “Apple Music” – mokamos ir nemokamos prieigos. Nors per daugelį metų “Spotify” išbandė keletą skirtingų versijų, ji visada grįždavo prie pagrindinės formulės, kuri veikė geriausiai – kiekvienas gali užsiregistruoti ir nemokamai naudotis visais katalogo kūriniais.
Kas kelias dainas rodomos reklamos, tačiau galite sudaryti 15 grojaraščių, kuriuose yra norimų dainų. Taip pat gaunate prieigą prie geriausių kuruojamų grojaraščių, pavyzdžiui, “Discover Weekly”. Anksčiau neturėjote visiškos atkūrimo kontrolės ir galėjote praleisti tik ribotą skaičių kartų per valandą.
Tai verslo modelis, kuris popieriuje gali atrodyti beprotiškas, tačiau tai idealus būdas padidinti savo naudotojų bazę, nes visa patirtis yra pakankamai nepatogi, kad tie naudotojai susimokėtų už mokamas “Premium” paskyras.
Užuot užrakinusi turinį už mokamos sienos, “Spotify” išmintingai uždaro funkcijas, kurios paprasčiausiai daro paslaugą dinamiškesnę. Norite klausytis muzikos be jokių reklamų? Norite atsisiųsti į išmanųjį telefoną tiek kūrinių, kiek norite, kad galėtumėte jų klausytis būdami toli nuo namų? Norite turėti galimybę praleisti dainas, kai norite ir kada norite, savo planšetiniame kompiuteryje arba išmaniajame telefone? Tuomet laikas rinktis “Premium”.
Jei norite visko, ką siūlo “Spotify”, įskaitant galimybę pasirinkti bet kokią norimą dainą su neribotomis praleidimo teisėmis ir be reklamų, asmeninį “Spotify Premium” planą galite įsigyti už 9,99 USD / 9,99 GBP, o “Spotify” šeimos plano, kuriame vienu metu gali klausytis iki penkių naudotojų, kaina po neseniai padidintos kainos yra 15,99 USD / 16,99 GBP.
Kaip ir “Apple Music”, “Spotify” taip pat siūlo lengvatinius planus studentams, kuriuose visa prieiga prie “Spotify” bibliotekos kainuoja tik 4,99 USD / 5,99 GBP. Tiesa, turėsite patikrinti savo registracijos statusą.
Taip pat yra visiškai nauja prenumeratos pakopa, skirta draugams, partneriams ar šeimos nariams, gyvenantiems tuo pačiu adresu. Naudodamiesi “Spotify Premium Duo” du žmonės gali dalytis vienu “Spotify” prenumeratos planu, tačiau išlaikyti savo individualias “Premium” paskyras ir prisijungimo vardus, todėl galite sutaupyti, neaukojant laisvės klausytis be reklamų ir kurti savo grojaraščius.
Tai kainuoja 12,99 USD / 13,99 GBP per mėnesį ir yra gerokai pigiau nei pirkti dvi atskiras “Premium” prenumeratas, kurių kiekviena kainuoja 9,99 USD / 9,99 GBP per mėnesį. Jei dalijatės išlaidas su klausymo draugu, už mažiau nei 7 USD / 7 GBP per mėnesį gausite “Spotify” be reklamų ir užsakomąjį kūrinių klausymą bet kokia norima tvarka.
Kokias išskirtines funkcijas siūlo “Spotify”?
Šiuo metu iš tiesų negaunate nieko, kas iš tikrųjų parduotų “Spotify” naudojimo išskirtinumą.
Tačiau srautinės transliacijos milžinė daug dėmesio skiria naujiems kūriniams ir novatoriškiems atlikėjams skatinti, sudarydama kuruojamus grojaraščius, pvz., “New Music Friday”, kurie padeda pradedantiems atlikėjams prasiveržti į didįjį pasaulį.
Kuruoti grojaraščiai beveik visada yra pirmas dalykas, kurį pamatysite įkėlę bet kurią programėlės versiją, o paslauga, regis, sudaro grojaraščius beveik kiekvienam muzikos subžanrui. Jie taip pat nuolat atnaujinami, todėl jūsų mėgstamiausi sąrašai niekada nenusibosta po ilgesnio naudojimo.
“Spotify” taip pat turi puikią podkastų pasiūlą, kurią verta išbandyti. Netgi sklando gandai, kad “Spotify” gali pradėti teikti podkastų prenumeratos paslaugą.
Duomenų taupymo režimas – dar viena papildoma funkcija. Jis išsaugo dalį garso įrašų, kai prarandate signalą, ir naudoja mažiau duomenų. Pasak “Spotify”, 75 proc. mažiau. Žinoma, jei turite “Premium” prenumeratą, dainas vis tiek galite atsisiųsti per “Wi-Fi”.
Ar patogu naudoti?
Per daugelį metų “Spotify” turėjo nemažai atnaujinimų, tačiau sunku paneigti, kaip gerai veikia dabartinė vartotojo sąsaja. Skirtingai nei “Apple Music”, ši paslauga aiškiai pertvarkyta ir pritaikyta mažesniems ekranams, nes vienu metu ekrane galima rasti daugybę parinkčių. Nesvarbu, ar atsisiunčiate albumą ar grojaraštį į telefoną, ar paleidžiate radijo kanalą pagal atlikėją, tai yra nuosekliai intuityvi patirtis.
Plokštelių sistema yra pakankamai maža, kad būtų lengva pasirinkti naujus albumus ir grojaraščius, o daugybė turinio būtų sudėta į turinio laiko juostą, kuri galiausiai kuruojama pagal tai, ką klausėte ir ką galbūt norėsite perklausyti toliau. Galbūt “Spotify” turi tiek pat grojaraščių, kiek ir albumų, tačiau ši strategija pasiteisina, nes jos algoritmai galiausiai pritaiko programą kiekvienam naudotojui.
Galimybė dirbti su keliomis platformomis yra dar vienas didžiulis privalumas. Galimybė veikti beveik bet kokio tipo išmaniuosiuose telefonuose ir planšetiniuose kompiuteriuose padidina jos auditorijos galimybes, o visų šių platformų vartotojo sąsajos yra vienodai geros. Galimybė groti “Spotify” iš savo konsolės, pavyzdžiui, PS4 sistemoje veikiančios versijos, yra didžiulis šios paslaugos privalumas, taip pat kaip ir paprastas jos nustatymas. Apskritai “Spotify” šiuo metu laimi vartotojo sąsajos karą.
Nuosprendis
Apskritai abi paslaugos turi savų privalumų ir trūkumų, ir kiekviena iš jų tiks naudotojui, ieškančiam skirtingų dalykų muzikos transliavimo platformoje: “Spotify” siūlo visapusiškesnę patirtį, kuri iš tikrųjų yra prieinama visiems, jos rekomendacijos yra fantastiškos ir ji jau turi daug naudotojų. Tačiau jos mobiliojo ryšio patirtis yra ribota, nebent norėtumėte pasirinkti “Premium”, ir ji turi greitai išleisti savo “HiFi” pasiūlymą, kad išliktų priekyje konkurentų.
Trijų mėnesių nemokama “Apple” bandomoji versija leidžia jums paragauti jos paslaugos, neseniai atlikti erdvinio garso su “Dolby Atmos” ir “Lossless” formato atnaujinimai yra gera žinia audiofilams ir ji tikrai patiks tiems, kurie jau stipriai įsitraukė į ekosistemą. Vis dėlto, jos nepatogus mobilusis dizainas vis dar neatitinka įspūdingos bibliotekos ir išskirtinio turinio.
Šiuo metu “Spotify” apskritai išlieka stipresnė paslauga, tačiau “Apple Music” gali ne visada likti antroje vietoje, nes dabar ji siūlo tokią pat didelę biblioteką ir patobulintą muzikos formatų kokybę – tai net neatsižvelgiant į padidėjusį tokių paslaugų kaip “Tidal” spaudimą.
Daugiau naujienų
„Microsoft“ žaidimų pajamos padidėjo 61 %, nes dėmesio centre atsidūrė debesų kompiuterija ir dirbtinis intelektas.
„Black Ops 6“ pasiekė didžiausią premjerinį savaitgalį ‚Call of Duty‘ istorijoje
Dauguma dabartinių dirbtinio intelekto technologijų yra 90 proc. rinkodaros, sako Linusas Torvaldsas