Argi ne erzina, kai į automobilio palydovinę navigaciją reikia įvesti kelionės tikslo adresą naudojant visą ekrane esančią QWERTY klaviatūrą arba rankiniu būdu praleisti per stereogarsiakalbį skambantį kūrinį naudojant itin patogų ant vairo esantį mygtuką?
Įsivaizduokite, kad galėtumėte tiesiog pagalvoti, kur norite važiuoti arba kaip norėtumėte, kad dabartinė daina negrotų, o automobilis padarytų visa kita. Būtent tai “Mercedes” demonstruoja Miunchene (Vokietija) vykstančioje parodoje “IAA Mobility 2021”.
Vokietijos įmonė savo koncepciniame automobilyje “Mercedes-Benz Vision AVTR” įdiegė smegenų ir kompiuterio sąsajas (BCI), o parodos “IAA Mobility 2021” lankytojai galės asmeniškai išbandyti minčių valdymo funkciją.
Pirmą kartą “Vision AVTR” buvo pristatytas parodoje CES 2020, kur “Mercedes” atskleidė, kad koncepcija gali atpažinti vairuotojus pagal jų širdies plakimą ir kvėpavimą, tačiau minčių valdymo funkcija yra nauja.
Tiesiog pagalvokite apie tai
Šiuo metu naudojama technologija reikalauja, kad naudotojas dėvėtų BCI prietaisą su ant galvos užpakalinės dalies nešiojamais elektrodais, kurie nuskaito smegenų bangas, kurias vėliau galima paversti transporto priemonės veiksmais.
“Mercedes” teigia, kad “po trumpo kalibravimo proceso”, trunkančio apie vieną minutę, kiekvienas galės atlikti tam tikras funkcijas automobilyje naudodamasis savo mintimis.
Pirmą kartą “Vision AVTR” buvo pristatytas parodoje CES 2020, kur “Mercedes” atskleidė, kad koncepcija gali atpažinti vairuotojus pagal jų širdies plakimą ir kvėpavimą, tačiau minčių valdymo funkcija yra nauja.
Vartotojai turi sutelkti dėmesį į tam tikrus šviesos taškus skaitmeniniame prietaisų skydelyje, o sistema, naudodama BCI įrenginį, nustato, į kurį iš jų sutelktas dėmesys, ir įjungia iš anksto nustatytą funkciją.
Mersedesas išsamiau apibūdina sistemą: “BCI prietaisas matuoja neuronų aktyvumą smegenų žievėje realiuoju laiku. Jis analizuoja išmatuotas smegenų bangas ir atpažįsta, į kuriuos šviesos taškus naudotojas nukreipia [savo] dėmesį ir visą dėmesį (dėmesio jutimo sąsaja).
“Kuo didesnis dėmesys, tuo didesnis neuronų aktyvumas. Tada prietaisas įjungia tikslinę funkciją transporto priemonėje”.
Nors gali būti sukurta veikianti koncepcija, kurią žmonės gali išbandyti, “Mercedes” aiškiai teigia, kad ši technologija artimiausiu metu neras kelio į vartotojų transporto priemones.
Ji teigia, kad minčių valdymo funkcijos “rytoj nebus prieinamos kasdieniame gyvenime. Tačiau jos nebėra ir mokslinė fantastika”.
Daugiau naujienų
„Microsoft“ žaidimų pajamos padidėjo 61 %, nes dėmesio centre atsidūrė debesų kompiuterija ir dirbtinis intelektas.
„Black Ops 6“ pasiekė didžiausią premjerinį savaitgalį ‚Call of Duty‘ istorijoje
Dauguma dabartinių dirbtinio intelekto technologijų yra 90 proc. rinkodaros, sako Linusas Torvaldsas