Powered by Wetter2.com
November 22, 2024

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

Įdomi istorija, kaip atsirado „Amazon“ vardas: viskas prasidėjo nuo „Cadabra“, vėliau buvo Awake.com, Browse.com ir dar keli variantai, tačiau kodėl nė vienas iš jų netiko?

Kai nori sukurti pasaulinę rinkos lyderę, turi gerai apgalvoti jos pavadinimą. Jis turi būti lengvai įsimenamas, paprastas, bet kartu ir prasmingas bei gražus. „Amazon“ neabejotinai yra vienas garsiausių vardų prekybos srityje, bet ar žinote, kaip jis šovė Jeffui Bezosui į galvą? Jo pasitelktą įmonės pavadinimo sugalvojimo metodiką būtų sunku pritaikyti kur nors kitur.

Įmonės pavadinimas yra labai svarbus. Jums reikia, kad jį būtų lengva ištarti ir atsiminti, bet jis neskambėtų kaip kitų kompanijų pavadinimai. Taip pat svarbu, kad įmonės vardas neribotų jūsų veiklos – juk ateityje tikriausiai norėsite plėstis. Jei imate prekiauti šaldytuvais, nereikėtų įmonės pavadinti „ŠaldytuvaiJums“, nes ateityje galbūt norėsite pardavinėti ir kitą buitinę techniką, tačiau tuomet pirkėjai bus linkę jus praleisti pro akis. Jei tikrai manote, kad jūsų verslas taps pasauliniu, reikėtų sukurti tokį pavadinimą, kuris puikiai veiktų visose kalbose ir nebūtų įžeidžiantis jokioje pasaulio dalyje. „Amazon“ šia prasme yra tiesiog puikus pavadinimas, kurio keisti ar tobulinti Jeffui Bezosui beveik ir nereikėjo, nors įmonė ne kartą plėtė savo veiklos sritį.

Iš tiesų pirmasis „Amazon“ įmonės vardas buvo „Cadabra“ (nuoroda į burtažodį), tačiau teisininkai Bezosui patarė sugalvoti geresnį pavadinimą, nes šis buvo blankus, neįdomus ir šiaip su kažkokia neaiškia potekste. Dešimto dešimtmečio viduryje Jeffas Bezosas su žmona MacKenzie aktyviai ieškojo naujo pavadinimo. Procese užregistravo kelis domenus – Awake.com, Browse.com, Bookmall.com ir Relentless.com. Pastarasis domenas tebėra registruotas „Amazon“ vardu – įvedę Relentless.com į naršyklės adreso juostą būsite nukreipti į „Amazon“ parduotuvę. Tačiau nei vienas iš šių vardų Bezosams nepatiko ir neatitiko jų kuriamos strategijos. Todėl teko pasikonsultuoti su žodynu.

Jeffas Bezosas nusprendė, kad nori, jog jo įmonės vardas prasidėtų raide A – taip ji abėcėliniuose sąrašuose išliks pakankamai aukštai ir bus lengvai randama. Taigi, jis ėmė vartyti pirmąjį žodyno tomą, kai už jo akies užkliuvo Amazonės pavadinimas. Amazonė – didžiausia pasaulio upė (taip, Nilas nėra didžiausia pasaulio upė), todėl Bezosui „Amazon“ vardas pasirodė tiesiog idealus jo naujajai knygų parduotuvei. Bezosas iš karto nužingsniavo į garažą, kuriame buvo įrengtas įmonės biuras, ir visiems pristatė naująjį pavadinimą. Jis pasistengė, kad visi suvoktų, kad diskusijų šia tema nebebus. Naujas domenas buvo užregistruotas 1994 lapkričio 1 dieną.

Beje, „Apple“ pavadinimas taip pat buvo sugalvotas panašiai. Steve Jobsas dažnai valgė obuolius, o pats žodis „Apple“ abėcėlės tvarka atsidūrė aukščiau „Atari“. Kartu „Apple“ skamba taikiai ir įsimintinai.