Powered by Wetter2.com
November 2, 2024

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

Jei virš paplūdimio skrendantį lėktuvą ištiks gedimas, kur jam geriau leistis – ant smėlio ar vandenyje?

Avariniai nusileidimai aviacijoje tikrai pasitaiko, nors ir yra reti. Blogiausi atvejai būna tuomet, kai leistis tenka greitai, o arti nėra pasiekiamo oro uosto. Pilotams tenka apsvarstyti alternatyvas, kurių niekada nebūna daug. Pavyzdžiui, ar geriau leistis į vandenį ar ant minkšto paplūdimio smėlio?

Pradėkime nuo to, kad lėktuvams visada geriau leistis sausumoje. Nors fiuzeliažai gali plūduriuoti, o keleiviai turi gelbėjimosi liemenes, lėktuvo subyrėjimo tikimybė kur kas didesnė vandenyje. Taip yra todėl, kad vanduo iš tiesų nėra lubrikantas ir jo neįmanoma suspausti. Kitaip tariant, lėktuvas rėžiasi į nelygų vandens paviršių pakankamai stipriai ir gali sulūžti į kelias dalis.

Tačiau smėlis nėra daug geresnis. Jis taip pat yra nelygus, negali išlaikyti lėktuvo svorio. Avarinio nusileidimo metu lėktuvas gali pakrypti ir sparno galu rėžtis į žemės paviršių, o tai jau būtų labai pavojinga. Jei kalbame apie paplūdimį, nereikėtų pamiršti ir kitų kliūčių – apšvietimo stulpų, bangolaužių ar kitos infrastruktūros. Kad ir kurį variantą pilotas pasirinktų, nusileidimas nebūtų malonus.

Pilotams reikia įvertinti daugybę veiksnių. Visų pirma, oro sąlygas. Iš didesnio aukščio sunku įvertinti bangas. Taip pat reikėtų atsižvelgti ir į paplūdimio plotį – pilotams tikrai nesinorėtų nusileisti vienu ratu į vandenį ir likusiais ant smėlio. Tai galėtų apsukti ir apversti lėktuvą. Taip pat reikėtų atsižvelgti į galimą žmonių kiekį ant žemės – jei paplūdimys pilnas žmonių, ant jo tikrai niekas nesileis.

Tačiau įsivaizduokime, kad jūra rami, paplūdimys tikrai tuščias, platus ir be kliūčių. Tuomet lėktuvas avarinį nusileidimą tikriausiai atliks ant smėlio. Evakuotis keleiviams bus lengviau, lėktuvas, tikėtina, bus mažiau pažeistas. Avarinis nusileidimas ant vandens yra labai sudėtingas ir dažnai baigiasi tragiškai, todėl nusileidimas sausumoje yra priimtinesnis. Nors smėlis negalėtų išlaikyti lėktuvo svorio, tikriausiai vis tiek būtų išskleista važiuoklė. Lėktuvai gali avariniu būdu nusileisti ant pilvo, tačiau važiuoklė leistų pajusti paplūdimio paviršių ir greičiau sustoti.

Beje, jei kalbame apie mažesnius lengvuosius lėktuvus, jie beveik niekada nesileidžia ant vandens, nebent tam yra specialiai pritaikyti. Nusileidimas ant vandens jiems beveik garantuotai reikštų apsivertimą ant stogo. Mažesni lėktuvai dažniausiai yra pritaikyti ir žoliniams takams, todėl nusileidimas ant smėlio nėra neįveikiamas iššūkis.