Automobiliuose galima atrasti gausybę malonių smulkmenų, kurios palengvina gyvenimą: puodelių laikikliai, akinių dėklai ar įvairūs indikatoriai. Viena vos pastebima, bet informatyvi detalė – maža rodyklė šalia degalų lygio matuoklio. Daugelis žino, kad ji nurodo, kurioje automobilio pusėje yra degalų užpylimo anga. Tačiau kas šios genialios idėjos autorius?
Jei šis klausimas jums į galvą niekada neatėjo, tai dar nereiškia, kad pasaulyje nėra žmonių, kurie miega ramiai nežinodami atsakymo. Todėl internetinė radijo laida „Every Little Thing“ („Kiekvienas mažas dalykas“) nusprendė atsakyti į šį klausimą ir surasti idėjos autorių.
Padėti ieškoti atsakymo nusprendė „Jalopnik.com“ vyriausiasis redaktorius Jasonas Torchinsky`is . Jis manė, kad rodyklės išradėjai galėjo būti vokiečiai.
1976-ųjų metų „Mercedes-Benz W123“ modelis turėjo kai ką panašaus, tai galėjo būti užuomina, nurodanti kurioje vietoje yra degalų užpylimo anga. Šio automobilio prietaisų skydelyje esančiame degalų lygio matuoklyje yra raudonas trikampis, kuris užsidega, kai degalų bakas ištuštėja ir taip perspėja vairuotoją, kad jau metas užsukti į degalinę.
Kaip tyčia, rodyklė pasukta į dešinę pusę. Būtent toje pusėje yra šio automobilio degalų bako užpylimo anga.
Tačiau šį faktą dar reikėjo patikrinti. Todėl radijo laidos kūrėjai paskambino tiesiai į „Mercedes-Benz“ muziejų ir uždavė aiškų ir konkretų klausimą – ar W123 modelyje esanti rodyklė skirta parodyti, kurioje pusėje yra degalų užpylimo anga? Vokiečiai paneigė hipotezę. Teigta, kad tai paprasta perspėjimo lemputė.
Paklausus, kuris šio gamintojo automobilis buvo pirmasis, kuriame rodyklė atsirado, vokiečiai atsakė manantys, kad tai 1997-ųjų metų „Mercedes-Benz G klasės“ visureigis.
Tiesa, dar prieš susisiekdami su „Mercedes-Benz“ kompanija, laidos kūrėjai įtarė, kad jei pirmtakai yra ne vokiečiai, tuomet šis titulas turėtų atitekti vienam iš „Ford“ įmonės darbuotojų. Paskambinus į „Ford“ muziejų, laidos kūrėjai išgirdo atsakymą – taip, mes žinome, kas sugalvojo šią rodyklę.
Tuščias degalų bakas ir lietus
„Ford“ muziejaus atstovai paminėjo Jimo Maylano vardą. Jis yra buvęs „Ford“ interjero dizaino padalinio darbuotojas ir buvo atsakingas už prietaisų skydelių kūrimą. J. Maylanas puikiai pamena, kaip jo galvoje atsirado geniali mintis sukurti rodyklę žyminčią, kurioje pusėje yra degalų bako dangtelis.
„Turėjau nuvykti į susitikimą, kuris vyko kitame pastate. Buvo lietinga diena, todėl nusprendžiau vykti su įmonės automobiliu. Kai pradėjau važiuoti, pastebėjau, kad degalų bakas tuščias.
Degalinėje sustojau ne iš tos pusės, kurioje buvo degalų bako užpylimo anga, todėl turėjau automobilį perstatyti į kitą pusę ir, be to, dar kiauriai sušlapau“, – laidai „Every Little Thing“ prisiminimus pasakojo J. Maylanas.
Grįžęs iš susitikimo, jis sėdo prie savo darbo stalo ir aprašė idėją – prie degalų bako indikatoriaus pridėti rodyklę, kuri nurodo, kurioje pusėje yra degalų užpylimo anga. Detaliai aprašęs sumanymą, jį išsiuntė į „Ford“ dizaino ir produktų planavimo skyrių ir visiškai apie tai pamiršo. Visa tai įvyko 1986-ųjų balandį.
„Ford“ valdžia įžvelgė šios idėjos potencialą, juolab, tai nereikalavo jokių didelių investicijų. Todėl 1989-aisiais pasirodė pirmieji automobiliai, kurių prietaisų skydeliuose atsirado rodyklė, nurodanti, kurioje pusėje yra degalų užpylimo dangtelis. Tais automobiliais tapo „Ford Escort“ ir „Mercury Tracer“.
Kadangi J. Maylanas savo idėjos nepatentavo, tokia pati rodyklė greitai atsirado ir kitų markių automobiliuose. Todėl didelė tikimybė, kad sėdę į savo automobilį prie degalų indikatoriaus pamatysite mažą rodyklę, kurią sugalvojo J. Maylanas.
Daugiau naujienų
„Microsoft“ žaidimų pajamos padidėjo 61 %, nes dėmesio centre atsidūrė debesų kompiuterija ir dirbtinis intelektas.
„Black Ops 6“ pasiekė didžiausią premjerinį savaitgalį ‚Call of Duty‘ istorijoje
Dauguma dabartinių dirbtinio intelekto technologijų yra 90 proc. rinkodaros, sako Linusas Torvaldsas