Powered by Wetter2.com
November 2, 2024

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

Kodėl “YouTube shorts” yra “geriausioje padėtyje” sėkmingai konkuruoti su “TikTok

Ekspertai teigia, kad “Google” “YouTube shorts” tikriausiai yra “geriausioje padėtyje, kad galėtų sėkmingai konkuruoti su “TikTok”. Jie priduria, kad nors trumpametražiai vaizdo įrašai vis dar tik formuojasi ir atrodo, kad “TikTok” pirmauja, ateis laikas, kai rinka subręs ir bus “pakankamai vietos dviem pagrindiniams žaidėjams”.

Kovo mėn. “YouTube” pristatė “Shorts” kaip naują “YouTube” funkciją daugiau šalių. Iš pradžių platforma 2020 m. rudenį pradėjo veikti Indijoje, kur “TikTok” yra uždrausta. Shorts rodomi per skirtuką “YouTube” mobiliojoje programėlėje, kurią galima pasiekti kai kuriuose “Android” įrenginiuose.

Panašiai kaip ir “TikTok”, “Shorts” demonstruoja nesibaigiantį trumpesnių nei minutės trukmės vaizdo įrašų srautą. Pasak “Bloomberg”, “Shorts” liko pagrindinės paslaugos viduje, tačiau planuojama išleisti pritaikytas funkcijas, kurios naudotojams palengvins vaizdo įrašų redagavimą ir skelbimą.

Technologijų ekspertė, Toronto Ryersono universiteto docentė Ramona Pringle viename interviu sakė, kad “YouTube” jau suprato, kaip kurti vaizdo įrašų turinį, todėl perėjimas prie trumpųjų vaizdo įrašų bus natūralus.

Manau, kad iš visų esamų platformų “YouTube Shorts” turi bene geriausias galimybes sėkmingai konkuruoti su “TikTok”, – sakė ji. “YouTube” nereikia būti “TikTok”, nes “YouTube” yra “YouTube”, ir tai nėra panašu į “Facebook”, kuris bando sugalvoti, kaip išlikti šviežias.”

Kaip ir Pringle, Jungtinėje Karalystėje dirbantis socialinės žiniasklaidos konsultantas Mattas Navarra (Matt Navarra) interviu sakė, kad “Shorts” yra logiškas “YouTube” pratęsimas ir evoliucija, atsižvelgiant į “TikTok” iškilimą. Tačiau, kitaip nei “TikTok”, “Shorts” turi keletą funkcijų, kuriomis gali pasinaudoti.

“Jos privalumas yra tas, kad ji pradeda nuo didelės turinio bibliotekos, kurios TikTok iš pradžių neturėjo”, – sakė jis. “Be to, ji turi daugiau galimybių žmonėms remiksuoti ir (kurti) duetus bei kurti medžiagą nuo nulio, taip pat iš esamos medžiagos. Taip pat padės “YouTube” patirtis licencijavimo srityje ir galimybė bendradarbiauti su muzikos pramonės atstovais.”

“Instagram Reels” nesėkmė lems “Shorts” sėkmę

2020 m. rugpjūtį “Facebook” priklausanti “Instagram” paleido “Reels”, siekdama sulaikyti žmones nuo “TikTok” tuo metu, kai “TikTok” buvo atidžiai tikrinama JAV. Buvusio prezidento Donaldo Trumpo administracija svarstė galimybę uždrausti “TikTok” ir “kitas Kinijos socialinės žiniasklaidos programėles”, kurios buvo laikomos “nepatikimomis” ir keliančiomis grėsmę nacionaliniam saugumui.

Kaip ir “TikTok”, “Reels” leidžia žmonėms kurti trumpo formato vaizdo įrašus, o “TikTok” paleidimo metu apkaltino platformą, kad ji kopijuoja jos formatą ir kad dėl to kyla kliūčių jos kelyje į sėkmę.

Tuo metu “Instagram” produktų direktorius Robby Steinas “The Verge” sakė, kad “TikTok” nusipelno “daugybės nuopelnų už formatų populiarinimą šioje erdvėje”, tačiau “nėra dviejų visiškai vienodų produktų, ir mūsų taip pat nėra”.

Tačiau Navarra pažymėjo, kad “Reels” patiria daugiausia sunkumų dėl asociacijų su “Facebook”, “dėl kurio žmonės jaučia daugybę stiprių jausmų”.

“Manau, kad “Instagram” yra gana išpūsta programėlė. Ir programėlėje vyksta daugybė įvairių formatų su IGTV, “Reels”, “Stories”, apsipirkinėjimu ir viskuo kitu, kas ten yra. Vyksta gana daug dalykų, ir kartais sunku būti atrastam”, – sakė jis.

Technologijų analitikas Carmi Levy interviu teigė, kad nors “Reels” buvo sukurta tam, kad “Facebook” turėtų realų šansą susigrąžinti “jaunesnių, madingesnių TikTokerių” dėmesį, jai nepavyko įgyti jokios didelės traukos.

Levy teigė, kad “Shorts” turi būti agresyvesnis ir “iškasti tvirtesnį pagrindą savo trumpo formato vaizdo įrašų strategijai nei “Facebook” pavyko iki šiol”. Jis taip pat teigė, kad “santykinis “Reels” silpnumas palieka daugiau erdvės “Shorts” kovoti su “TikTok”.

Birželio mėn. “Instagram” vadovas Adamas Mosseri paskelbė vaizdo įrašą, kuriame išsamiai apibūdino “Instagram” ateitį, kurioje daugiausia dėmesio bus skiriama vaizdo įrašų stiprinimui ir padėjimui kūrėjams užsidirbti iš vaizdo įrašų, kurie tampa vis svarbesni paslaugos ateičiai. “Mes… eksperimentuosime, kaip plačiau priimti vaizdo įrašus – per visą ekraną, įtraukiančius, pramoginius, orientuotus į mobiliuosius įrenginius”, – sakė jis pranešime, pripažindamas, kad “TikTok” pakeitė tai, kaip žmonės vartoja vaizdo įrašus telefone, ir “Instagram”, kaip ir “YouTube”, neturi kito pasirinkimo, kaip tik sekti šiuo pavyzdžiu.

“Shorts” rodo ankstyvą teigiamą augimą “TikTok” uždraustose šalyse

Navarra sakė, kad “Shorts” taip pat gali itin gerai veikti šalyse, kuriose tokios programėlės kaip “TikTok” yra uždraustos, pavyzdžiui, Indijoje. Ši šalis draudimą paskelbė 2020 m. birželio mėn. kartu su keliomis kitomis Kinijoje sukurtomis programėlėmis. Indijos elektronikos ir informacijos ministerija tuo metu teigė, kad šios programėlės “užsiima veikla, kuri kenkia Indijos suverenitetui ir vientisumui, Indijos gynybai, valstybės saugumui ir viešajai tvarkai”.

Tačiau jei “TikTok” bus uždrausta, o “Shorts” pavyks, Navarra pridūrė, kad visko gali nutikti, o panašūs apribojimai galėtų neigiamai paveikti ir “Shorts”, jei taip nutiktų.

“Dar per anksti kalbėti apie tai, ar “YouTube” aplenks ir taps didesniu ir geresniu dalyku nei “TikTok”. Manau, kad “TikTok” ir toliau bus dominuojanti trumpo formato vaizdo įrašų platforma”, – sakė Navarra.

Levy interviu pritarė Navarrai, kad pirmieji skaičiai Indijoje rodo augantį “Shorts” populiarumą pagal įsitraukimo lygį ir grynąjį augimą tiek tarp kūrėjų, tiek tarp vartotojų.

Jis teigė, kad daugelis turinio kūrėjų pranešė, jog “Shorts” platformoje auditorija ir sekėjų skaičius augo gerokai sparčiau nei “TikTok” platformoje, todėl šie kūrėjai nusprendė visą savo produkciją perkelti į “Shorts”.

Nepaisant artėjančios “Shorts” sėkmės, “TikTok” vis dar užima rinkos dalį pagal populiarumą ir naudotojų skaičių. Remiantis “App Annie Intelligence” statistiniais duomenimis, 2020 m. “TikTok” aplenkė “Facebook”, “Instagram” ir “WhatsApp” pagal vidutinį praleistų valandų skaičių.

Pasak Levy, “Shorts” nuo “TikTok” skiriasi “motininės bendrovės “Alphabet”, kuriai priklauso “Google”, ryžtu”.

Neseniai “Google” paskelbė, kad skiria mažiausiai 100 mln. dolerių, kad paskatintų įtakingus asmenis ir kūrėjus kurti ir dalytis savo turiniu “Shorts”. Nors “TikTok” taip pat pasiūlė kūrėjams finansinių paskatų kurti turinį platformai, Levy sako, kad “Google” turi “pakankamai gilias kišenes, kad galėtų leisti neribotą laiką, jei to reikia pranašumui įgyti”.

Navarra pridūrė, kad daugeliu atvejų kūrėjui gali būti netgi lengviau pereiti prie “Shorts”, jei jis jau turi “YouTube”, nes tai yra “platforma, kuria jis jau naudojosi arba gali tai daryti kartu su savo ilgo formato turiniu”.

“YouTube” algoritmas gerokai skiriasi nuo “TikTok” algoritmo

Pasak Levy, “Shorts” iššūkis taip pat bus prisitaikyti prie “TikTok” algoritmo. TikTok turi, kaip jis vadina, “slaptąjį padažą”, kuris iki šiol lėmė staigų augimą, ir tai yra jos rekomendacijų sistema.

Ir nors ji veikia naudojant dirbtinį intelektą ir mašininį mokymąsi, panašiai kaip ir “YouTube”, “TikTok” versija yra “slaptoji, pagrindinė technologija, išskirianti ją iš visų kitų”, sako jis. Skirtingai nei “YouTube” algoritmas, “TikTok” algoritmas nuo pat pirmos dienos buvo optimizuotas trumpiems vaizdo įrašams, pažymėjo Levy.

“YouTube” padalytas palikimas reiškia, kad didžioji dalis jo infrastruktūros, įskaitant rekomendavimo galimybes, gali būti nevisiškai suderinta su trumpametražių vaizdo įrašų auditorijos poreikiais ir norais”, – sakė jis, nepaisant “YouTube” teiginių apie labiau pritaikytą algoritmą.

Pringle’as pažymėjo, kad nebūtinai gerai turėti itin gilų ir pritaikytą algoritmą.

“Jei žiūrite tik kavos vaizdo įrašus ir (gaunate) tik kavos vaizdo įrašus, iš kur jūs apskritai žinote, kad ekosistemoje yra dar kas nors? Nes kokioje nors kitoje platformoje matėte, kad kažkas pasidalijo kažkuo, kas jums pasirodė juokinga ar sensacinga. Taigi norite tai patikrinti, ir staiga burbulas dalykų, su kuriais susiduriate, padidėja”, – sakė ji.

Ir nors senoji “YouTube” algoritminė sistema padės pateikti naudotojui tinkamo tipo turinį, “ne visi visą laiką yra užrakinti”, be to, ji nepadeda ir naujiems naudotojams, sakė Navarra.

“Be to, “TikTok” algoritmas garsėja tuo, kad labai greitai, išmoksta naujų naudotojų pageidavimus ir interesus, pomėgius ir įpročius iš to, net kai jie žiūri labai nedaug vaizdo įrašų”, – sakė jis. “Taigi nežinau, ar “YouTube” su savo esamu algoritmu turi didelį konkurencinį pranašumą.”

Shorts ar TikTok? Galite turėti juos abu

Kaip ir turint “Twitter” ir “Facebook” paskyras, Pringle teigė, kad nėra svarbu turėti vieną paskyrą, o daugelis naudotojų greičiausiai turės abi.

“Neretai žmonės naudojasi abiem platformomis”, – sakė ji. “YouTube” niekada nebus “TikTok”, nes “YouTube” yra daugiau nei “TikTok”. Jame yra ilgesnio formato turinys, ir jūs eitumėte į “TikTok”, manau, tam tikra prasme taip pat, kaip vidutinis “Twitter” naudotojas eitų į “Twitter”, net jei turėtų “Facebook”.”

Levy teigė, kad trumpos formos vaizdo įrašų rinka vis dar yra “pradinėje stadijoje ir yra rinka, kuri vis dar aiškinasi, kuo ji nori būti, kai užaugs”, todėl normalu, kad į šią sritį bando veržtis ne vienas žaidėjas.

“Kai rinka šiek tiek subręs, tikėkitės, kad ji atrodys radikaliai kitaip, su funkcijomis, galimybėmis ir net kultūromis, kurių net negalime numatyti vertindami šiandieninę rinką”, – sakė jis. “Iki to laiko, įsitvirtinus naujiems pajamų modeliams, žaidimų aikštelė bus dar didesnė, o tai dar labiau sustiprina tikimybę, kad joje bus pakankamai vietos dviem, jei ne daugiau, pagrindiniams žaidėjams.”