Atrodo, kad “Netflix”, kaip didžiausia ir populiariausia pasaulyje transliacijos platforma, negali suklysti.
Per pastarąjį dešimtmetį daugialypės terpės bendrovė augo taip sparčiai, kad neseniai “Netflix” paskelbė apie planus pradėti kurti vaizdo žaidimus, kurie jos abonentams visame pasaulyje nekainuos papildomai.
Nepaisant to, kad šis pranešimas buvo teigiamai sutiktas, o “Netflix” 2021 m. antrąjį ketvirtį gavo 7,3 mlrd. dolerių pajamų, srautinio duomenų perdavimo milžinės būstinėje ne viskas yra rožėmis klota. Kodėl? Nes “Netflix” iš tikrųjų prarado abonentų savo pagrindinėje Šiaurės Amerikos tvirtovėje.
Per bendrovės 2021 m. antrojo ketvirčio pelno ataskaitą (pagal “The Hollywood Reporter” ir “Variety”) “Netflix” paskelbė, kad JAV ir Kanadoje prarado 430 000 abonentų.
Apskritai “Netflix” abonentų skaičius nuo 2021 m. I iki II ketvirčio išaugo 1,5 milijono – vien Azijos ir Ramiojo vandenyno regione srautinių transliacijų operatorius pritraukė beveik milijoną naujų mokamų vartotojų – ir šiuo metu pirmauja tarp savo srautinių transliacijų konkurentų, turėdamas 209 milijonus pasaulinių abonentų.
Tačiau “Netflix” pastebi, kad vartotojų bazės augimas lėtėja. Bendrovė prognozavo, kad 2021 m. I ketvirtį savo abonentų bazę papildys 6 mln. naujų vartotojų, tačiau faktinis skaičius – 4 mln. vartotojų – buvo 33 proc. mažesnis nei prognozuota.
Netflix tikisi, kad 2021 m. III ketv. vartotojų bazė padidės 3,5 mln. naujų abonentų, o tai yra kuklesnė prognozė, pagrįsta 2021 m. II ketv. duomenimis.
Analizė: kodėl 2021 m. “Netflix” pastebėjo naudotojų nuosmukį?
Savo ruožtu “Netflix” mano, kad yra dvi pagrindinės priežastys, dėl kurių sumažėjo Šiaurės Amerikos vartotojų bazė ir sulėtėjo bendras augimas.
Pirmoji priežastis? Kovid-19. Netflix, kaip ir kiekvienas kitas pasaulinis verslas, nebuvo apsaugotas nuo besitęsiančios pandemijos padarinių, ir abonentai turėjo nuspręsti, ar jie gali toliau mokėti mėnesinį abonentinį mokestį, kuris už Premium prenumeratą gali kainuoti 17,99 JAV dolerio (13,99eu) per mėnesį.
Kalbėdamas per antrojo ketvirčio pelno ataskaitos pokalbį (per THR), “Netflix” finansų direktorius Spenceris Neumannas sakė: Atvirai kalbant, tai iš tiesų priklauso nuo “Covid”. Mums tai mažų mažiausiai sukuria tam tikrą trumpalaikį verslo tendencijų svyravimą”.
Vienas iš “Netflix” generalinių direktorių Reedas Hastingsas pridūrė: “Turėjome tuos 10 metų, kurie buvo lygūs kaip šilkas, o dabar esame šiek tiek susvyravę.”
Kalbant apie antrąją priežastį, “Netflix” augimo sulėtėjimą sieja su kitų paklausių pramoginių programėlių, tokių kaip “TikTok” ir “YouTube”, konkurencijos didėjimu.
Kaip pranešė “Variety”, 2021 m. II ketvirčio “Netflix” pelno ataskaitos laiške rašoma: “Lenktynėse dėl pramogų vartotojams visame pasaulyje mes ir toliau konkuruojame dėl ekrano laiko su daugeliu įmonių, tokių kaip “YouTube”, “Epic Games” ir “TikTok” (ir tai tik kelios iš jų). Tačiau daugiausia konkuruojame patys su savimi, siekdami kuo sparčiau tobulinti savo paslaugas. Jei sugebėsime tai padaryti, esame įsitikinę, kad galėsime išlaikyti tvirtą poziciją ir toliau gražiai augti, kaip tai darėme pastaruosius daugiau nei du dešimtmečius.”
Tačiau, nepaisant šių dviejų priežasčių, ar “Netflix” polinkis atšaukti gerbėjų mėgstamas laidas yra dar viena priežastis, lėmusi mokančių klientų skaičiaus mažėjimą?
Vien 2021 m. “Netflix” nutraukė 10 televizijos serialų, įskaitant “Šerloko Holmso” antrininką “The Irregulars”, Marko Millaro komikso “Jupiterio palikimas” (Jupiter’s Legacy) vaidybinę adaptaciją ir Jamie Foxxo situacijų komediją “Tėti, nustok mane gėdinti!
Greita kai kurių serialų, kuriuos “Netflix” atšaukė šiais metais, paieška socialiniuose tinkluose rodo, kad jiems buvo (ir vis dar yra) auditorija.
Jei kai kurie “Netflix” gerbėjai vis labiau nusivilia, kad jų mėgstami serialai nuolat atšaukiami, kodėl jie ir toliau turėtų remti taip besielgiančią transliacijos platformą?
Žinoma, “Netflix” yra verslas ir, atsižvelgiant į tai, kad ji pajuto finansinį “Covid-19” pandemijos poveikį, turės mažinti biudžetą ir atšaukti kai kurias laidas.
Tačiau faktas lieka faktu, kad transliacijos milžinė prarado prenumeratorių vienoje iš pagrindinių savo teritorijų – ir tai negali būti sutapimas, kad kai kurie vartotojai nutraukė prenumeratą tą patį ketvirtį, kai “Netflix” atšaukė kultines laidas.
Daugiau naujienų
„Microsoft“ žaidimų pajamos padidėjo 61 %, nes dėmesio centre atsidūrė debesų kompiuterija ir dirbtinis intelektas.
„Black Ops 6“ pasiekė didžiausią premjerinį savaitgalį ‚Call of Duty‘ istorijoje
Dauguma dabartinių dirbtinio intelekto technologijų yra 90 proc. rinkodaros, sako Linusas Torvaldsas