Ne paslaptis, kad “Apple” ir “Google” yra sudariusios nemažą piniginį susitarimą, kuriuo užtikrinama, kad “Google” bus numatytoji paieškos sistema “Apple” įrenginiuose. Naujame finansų patarėjo Toni Sacconaghi iš bendrovės “Bernstein” investuotojams skirtame pranešime analitikas teigia, kad “Google” mokėjimai bendrovei “Apple” už status quo išlaikymą 2021 m. gali siekti 15 mlrd. dolerių, palyginti su 10 mlrd. dolerių praėjusiais metais.
Pirmą kartą apie tai pranešė “Ped30”, Sacconaghi pastaboje apskaičiuota, kad “Google” mokėjimai bendrovei “Apple” gali ir toliau kasmet didėti ir 2022 m. pasiekti 18-20 mlrd. dolerių. Bernstein” analitikas savo skaičius grindžia viešais “Apple” dokumentais ir “Google” duomenų srauto įsigijimo sąnaudų analize iš apačios į viršų.
“Google” susitarimas su “Apple” paieškos ir reklamos rinkose galioja jau daugiau nei dešimtmetį, tačiau pastaraisiais metais vis dažniau tikrinant “Google” dominuojančią padėtį paieškos sistemoje, “Bernstein” analitikai mano, kad susitarimui gali kilti reguliavimo rizika.
Be to, “Yahoo” ir “Microsoft” yra suinteresuotos sudaryti susitarimą su “Apple”, kad išstumtų “Google” kaip numatytąją paieškos sistemą “iOS” įrenginiuose, todėl analitikai mano, kad “Google” didžiuliais mokėjimais “Apple” siekiama užtikrinti, kad “Microsoft” jos nepergudrautų.
Matome dvi galimas GOOG mokėjimų AAPL rizikas: 1) reguliavimo rizika, kuri, mūsų nuomone, yra reali, bet tikėtina, kad dar kelerius metus; manome, kad neigiamas sprendimas gali turėti 4-5 % poveikį bendrajam Apple pelnui; ir 2) jei Google nuspręstų apskritai nebemokėti Apple už tai, kad ji taptų numatytąja paieškos sistema, arba norėtų iš naujo derėtis dėl sąlygų ir mokėti mažiau. Ankstesniuose tyrimuose pažymėjome, kad GOOG greičiausiai moka, kad užtikrintų, jog “Microsoft” neperžengs jos kainos. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kad 22-aisiais finansiniais metais mokėjimai gali siekti 18-20 mlrd. JAV dolerių, neatmestina, kad “Google” gali peržiūrėti savo strategiją.
Praėjusiais metais JAV teisingumo departamentas pateikė antimonopolinį ieškinį prieš Google, teigdamas, kad Mountain View įsikūrusi bendrovė naudojo antikonkurencinę ir išstūmimo praktiką paieškos ir reklamos rinkose, siekdama išlaikyti neteisėtą monopoliją. Vienas iš pagrindinių skundų prieš “Google” yra jos susitarimas su “Apple”, pagal kurį “Google” gali būti numatytoji paieškos sistema “Apple” naršyklėje “Safari” ir kitose paieškos priemonėse.
Praėjusiais metais Sacconaghi teigė, kad “Apple” turėtų nusipirkti paieškos sistemą, kad galėtų daryti spaudimą “Google”. Sacconaghi motyvavo tuo, kad “Apple” neturi daug alternatyvų “Google”, o vienintelis jos svertas – pakeisti “Bing”. Tačiau analitikas taip pat įspėjo, kad toks žingsnis gali sukelti reguliavimo priežiūrą, kuri galiausiai gali užblokuoti įsigijimą, todėl “Apple” atsidurtų blogesnėje padėtyje nei anksčiau.
2020 m. pasirodė spekuliacijų, kad “Apple” planuoja paleisti savo paieškos sistemą, kai buvo pastebėtas padidėjęs jos interneto naršyklės aktyvumas, tačiau vėliau šis padidėjimas buvo nulemtas “Apple” pastangų tobulinti “Siri” ir “Spotlight” paieškos rezultatus, ir šie gandai kol kas nepasitvirtino.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Daugiau naujienų
„Apple“ pristatė naują ‚MacBook Pro‘ liniją su M4, nano tekstūros ekranu, ‚Center Stage‘ kamera ir kt.
iOS 18.1 su apple intelligence jau čia
„Apple Intelligence“ planuoja startuoti Europos Sąjungoje su „iPhone“ ir „iPad“ kitų metų pradžioje.