Kiddo.lt

All people should be treated equally, regardless of who they are or who they love.

“Apple” pateikti du kolektyviniai ieškiniai dėl skilinėjančių M1 “MacBook” ekranų

“Apple” yra pateikusi porą kolektyvinių ieškinių dėl “MacBook” su M1 modifikacija ir tariamo jų jautrumo įtrūkimams ekrane (ši problema išaiškėjo rugpjūčio pradžioje).

Kaip pastebėjo “Tom’s Hardware”, “9to5 Mac” pranešė apie JAV advokatų kontorą “Migliaccio & Rathod LLP”, kuri praėjusią savaitę dėl to pateikė ieškinį, kuris rugsėjo 14 d. buvo pateiktas Kalifornijoje. Dabar ieškinį (vėlgi Kalifornijoje) tą pačią dieną (antradienį) pateikė ir antroji advokatų kontora “Bursor & Fisher”.

Plačiai kaltinama, kad “Apple” sąmoningai parduoda “MacBook Air” ir “Pro” nešiojamuosius kompiuterius (su M1 procesoriais), kurių ekranai dėl “plonos konstrukcijos” gali įtrūkti įprasto naudojimo metu.

Kaip pastebi “9to5 Mac”, kai kuriems naudotojams “Apple” tokias problemas išsprendė nemokamai, tačiau kitais atvejais šių gedimų nepavyksta pašalinti be didelės sąskaitos už remontą (kaip galima įsivaizduoti, kai reikia keisti ekraną).

“Migliaccio & Rathod LLP” pastebi: “Daugelis naudotojų teigia, kad jie atidarė savo įrenginius iš uždarytos padėties, nedarydami jokio netinkamo spaudimo, ir tik tada rado dramatiškus įtrūkimus tinklainės ekrane, dažnai lydimus juodų juostų, einančių per visą ekraną.

“Kiti teigia, kad įtrūkimas atsirado paprasčiausiai pakoregavus ekrano žiūrėjimo kampą. Nė vienu iš šių atvejų protingas vartotojas nesitikėtų, kad tokia veikla gali sugadinti jo prietaisą, jau nekalbant apie ekrano įtrūkimą, dėl kurio sutrinka jo veikimas.”

Advokatų kontora priduria: Deja, “Apple” klientų aptarnavimo tarnyba į šiuos skundus neatsakė. Vartotojai skundžiasi, kad “Apple” atstovai tvirtina, jog kaltininkas yra mažas daiktas ar dalelė, patekusi tarp klaviatūros ir ekrano jį uždarant, nors toks paaiškinimas visiškai prieštarauja vartotojų patirčiai.”

Antrajame ieškinyje “Bursor & Fisher” teigia: “M1 MacBook” yra nekokybiškas, nes ekranai yra itin trapūs, įtrūksta, užtemsta, juose matosi purpurinės, violetinės ir mėlynos linijos ir kvadratai arba jie apskritai nustoja veikti”.

Be to, jis pastebi: Tūkstančiai vartotojų iš viso pasaulio apie šią problemą pranešė tiesiogiai “Apple” ir “Apple” remiamuose forumuose. Vis dėlto vartotojai, kurie bandė pasirūpinti pakeitimu ar remontu, sulaukė “Apple” atsisakymo ir dažnai buvo priversti už remontą mokėti iš savo kišenės nuo 600 iki 850 JAV dolerių arba pasirūpinti pakeitimu be “Apple” pagalbos.”

“Bursor & Fisher” taip pat priduria, kad kai kuriems “MacBook” savininkams, kuriems buvo atliktas remontas, problema pasikartojo, o kai kuriais atvejais tai esą pasakytina ir apie tuos, kuriems kompiuteris buvo pakeistas.

Migliaccio & Rathod LLP antrina nuomonei, kad net ir sumokėjus už remontą nėra garantijos, kad “ekrano įtrūkimo defektas nepasikartos vėliau”.

Aukštesnė pavara

Tai, kad šią savaitę tą pačią dieną prieš “Apple” buvo iškeltos dvi bylos, neabejotinai reiškia, kad skundai dėl įtrūkusio ekrano rimtai suaktyvėjo.

Akivaizdu, kad internete yra daugybė nepatvirtintų pranešimų apie žmones, kurie tikrai nusivylę, kad jų ekranas susidūrė su šia problema, teigdami, kad tai įvyko ne dėl jų kaltės ir kad įtrūkimas atsirado staiga kasdienio naudojimo metu (su nešiojamuoju kompiuteriu niekaip nebuvo netinkamai elgiamasi). Vieni sako, kad jiems pavyko gauti iš “Apple” apmokėtą remontą, o kiti teigia, kad už darbą jiems buvo sumokėta.

Bet kokiu atveju, skundų sujungimas į du atskirus kolektyvinius ieškinius neabejotinai padės atkreipti “Apple” dėmesį į šį klausimą, todėl bus įdomu stebėti, kaip į tai reaguos “MacBook” gamintojas.