Powered by Wetter2.com
January 31, 2025

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

“Studio Ghibli” susitinka su “Zelda”? Susipažinkite su kitu “Apple Arcade” hitu – “Baldo: The Guardian Owls

Jei ketinate rinktis įkvėpimo taškus prieš pradėdami kurti vaizdo žaidimą, galite imti iš geriausiųjų. Ar yra gražesnių anime filmų už tuos, kuriuos sukūrė garbingi japonų anime namai “Studio Ghibli”? Arba geresnių žaidimų nuotykių nei tie, kuriuos galima rasti “Nintendo” “The Legend of Zelda” serijoje?

Tikriausiai ne. Taigi šių dviejų dalykų sujungimas skamba kaip tikras sėkmės receptas, tiesa?

Būtent to tikisi italų kūrėjų studija “Naps Team”, kuri tikisi, kad “Baldo: The Guardian Owls” – alcheminis anime vaizdų ir klasikinės “Zelda” mechanikos mišinys – pasirodys rugpjūčio 27 d. mobiliojoje “Apple Arcade” žaidimų prenumeratos platformoje, taip pat “PlayStation”, “Xbox”, asmeniniuose kompiuteriuose ir “Nintendo Switch”.

Nuo GBA iki “Apple Arcade

Žaidimo idėja vienokia ar kitokia forma sklandė įvairiose platformose ir kelis dešimtmečius. “Naps Team” kūrė “Game Boy Advance” žaidimą “Dark Knight”, kuriame buvo sukurtas dabar jau įprastas veikėjas Baldo. Tačiau dėl techninės įrangos ir leidybos apribojimų jis taip ir neišvydo dienos šviesos.

“Tai buvo savotiškas bandymas sukurti į “Zelda” panašų žaidimą 2D formatu, ir jis buvo tikrai neblogas”, – “TechRadar” sakė programuotojas ir vienas iš studijos įkūrėjų Domenico Barba.

“Turėjome tikrai gerą produktą, bet tuo metu nebuvo galimybių jį išleisti, todėl turėjome atsisakyti.

“Žaidimas ir pirminis jo kūrimas GBA prieš 15 metų nutrūko. Prieš penkerius metus grįžome prie projekto, pritaikėme jį naujoms technologijoms ir pan. Taigi, tai nėra lygiai 15 metų kūrimas, tačiau idėja sklandė studijoje”.

Tačiau Tamsos riterio dvasia tebegyvuoja Baldo.

“Iš esmės mechanika išlieka ta pati. Technologija visiškai kitokia, nes [Dark Knight] buvo 2D žaidimas. Mechanikos iš esmės tos pačios, taigi požemių tyrinėjimas, prekyba, dialogai. Mes tiesiog išplėtėme daug istorijos, pasaulio ir galvosūkių, kad atitiktume realius šių dienų žaidimo lūkesčius.”

Kaip ir žaidimai, kurie įkvėpė Baldo, tai bus didžiulis žaidimas. “Žaidimo trukmė – nuo 50 iki 100 valandų, priklausomai nuo to, ar esate įgudęs žaidėjas, ar norite atlikti visas šalutines užduotis, taigi žaidimas gana didelis”, – sako Barba. Sukurtas kelioms platformoms ir įvesties tipams vienu metu (tai įmanoma tik dėl “Unity” variklio ir jo įrankių kokybės, sako Barba), jis dar įspūdingesnis, turint omenyje, kad “Naps Team” branduolį sudaro vos du žmonės.

“Meninė dalis tenka Fabio Capone, o techninė dalis ir programavimas – man”, – prisipažįsta Barba. “Dirbu visose platformose, tai “Unity” variklio dėka!” Per penkerius pagrindinio kūrinio kūrimo metus neretai ši pora įprastai dirbdavo po 12 valandų per parą.

“Turėjome daug patirties su kai kuriais kitais žaidimais, išleistais tiek “Apple”, tiek “Android” įrenginiuose. Sakyčiau, kad dėl mūsų patirties tai buvo gana lengva, tačiau ne be problemų.

“Apple” dabar juk yra suderinamumas su “Joypad”: galite žaisti mobiliuoju telefonu su lietimu arba galite prijungti “Joypad”, o tai yra paprasčiausias ir, ko gero, geriausias būdas žaisti. Jis nieko nepraranda dėl jutiklinio valdymo, naudojant virtualųjį vairalazdę”.

“Ghibli” susitinka su “Gannon

Meno stilius “buvo nuo pat pradžių”, – sako Barba ir priduria, kad “nuo GBA laikų pažanga technologijų, technikos, 3D technologijų ir ląstelių šešėliavimo srityje ir, žinoma, Fabio talentas [buvo] tikrai įkvepiantys”.

“Naps Team” dėvi savo įtaką ant rankovės ir mūsų pokalbio metu mielai mini anime ir “Nintendo” žaidimus. Tačiau tai ne vieninteliai “Baldo: The Guardian Owls” įkvėpimo šaltiniai.

“Čia daug Monkey Island įtakos, – atskleidžia Barba. “Tai labiau dėl humoro, kai kurie galvosūkiai įstrigo mūsų atmintyje. Taip pat yra keletas epizodinių vaidmenų. Antrame skyriuje yra keletas vietų, kur tai tiesioginė duoklė “Beždžionių salos” serijai. Tačiau pagrindinis įkvėpimo šaltinis yra “Studio Ghibli” ir Hayao Miyazaki – tai mūsų duoklė šiems meistrams”.

Tačiau kalbant apie žaidimo procesą, “Naps Team” aktyviai siekė sukurti žaidimą, vertą “Zelda” palyginimų, kartu pripažindama, kad “Zelda” yra nuotykių žaidimų viršūnė.

“Kai sakoma, kad tik vienas yra legenda, tai tiesa, – juokiasi Barba.

“Visi yra įkvėpti, bet mes vieninteliai iš tikrųjų einame taip arti, arti tikros “Zelda” mechanikos, nes kiekvienam kitam žaidimui kažko trūksta. Kai kuriems trūksta sąveikos su žmonėmis, kai kuriems trūksta sudėtingų šalutinių užduočių, kai kuriems trūksta požemių, kai kuriems trūksta pasaulio gilumo. Yra tiek daug elementų, kurie turi susijungti.

“Žinoma, net ir mūsų žaidimas yra gana toli nuo “Zelda” skyriaus, nes “Zelda” yra tikrai masinė. Kvaila net galvoti, kad galima konkuruoti su tokiu titulu. Taigi kaip “Zelda” žaidėjai ir kaip kūrėjai, nuoširdžiai manome, kad tai artimiausias dalykas, kurį žmonės kada nors matys, panašus į “Zelda” žaidimą.”

Dungeoneering

Nors “Naps Team” apie Baldo istoriją kol kas nekalba, iš iki šiol parodytų priekabių nesunku pastebėti fantastikos prieskonį. Žaliuojantys laukai, įtvirtintos pilys, būtybių pilni miškai ir vaiduoklių kupinos kapinės, kartu su tiek keistuolių, kad Miyamoto galėtų raudonuoti, – nuo banjo grojančių varlių iki eliksyrus gaminančių katinų. Ankstyvoji filmuota medžiaga taip pat atskleidžia, kad Baldo labiau atitinka iki “Breath of the Wild Zelda” buvusią formą ir daugiausia dėmesio skiria ankštiems požemiams.

“Jūs turite daugybę būdų žaisti ir daugybę kelių, kaip užbaigti žaidimą. Galvokite apie pasaulį, panašų į “Breath of the Wild”, tačiau daug daugiau dėmesio skiriama klasikiniams “Zelda” elementams, tokiems kaip požemiai”, – patvirtino Barberis.

“Tačiau nesitikėkite, kad “Baldo” bus linijinis progresas. Tai – atradimai, pokalbiai su žmonėmis, nuolatinis tyrinėjimo ir keliavimo po pasaulį, naujų vietų, žmonių atradimo procesas. Visa tai sujungiant į vieną visumą, kad išspręstumėte užduotį. Galite turėti kelias atidarytas užduotis, pasiekti skirtingus požemius skirtingu metu. Tai labai išlaisvina.”

Kaip aiškina Barberis, “Baldo: The Guardian Owls” žaidime priešų įveikimas bus atviras įvairiems požiūriams ir nebūtinai bus susietas su daiktais grįstu progresu, kurio laikomasi senesniuose “Zelda” žaidimuose.

“Kovos skirsis priklausomai nuo žaidėjo patirties ir progreso žaidime – jei norite lengvo kovos būdo, galite eiti į užduotis ir gauti geresnės įrangos, kurios jums tikriausiai prireiks. Tačiau kaip ir bet kuriame kitame RPG ar atviro pasaulio žaidime, galite eiti su kardu, neturėdami nieko kito, būti nindzė ir bandyti du šimtus bandymų bei kovoti su bosu. Kitu atveju eisite kitu keliu ir pasirinksite savo įrangą bei daiktus, kad galėtumėte eiti ir lengvai susidurti su bosu. Esmė ta, kiek laiko reikia, kad gautum, padarytum pažangą, panaudotum savo įrangą. Tai pusiausvyra, kurią turi nuspręsti žaidėjas. Taigi, kova gali labai išsiplėsti, bet, tiesą sakant, galima eiti ir su pagrindine įranga”.

Ir nors žaidėjai neturėtų tikėtis “Diablo” primenančios grobio gausos, įvairių ginklų ir įrangos rinkimas bus pagrindinė “Baldo” patrauklumo dalis.

“Įranga nėra uždirbama griežtai įveikus požemius, – sako Barberis.

“Niekada nežinai, ką duos požemiai. Kai kurių ginklų galima užsidirbti atliekant šalutines užduotis, yra kitų kolekcijų ar daiktų, kuriais reikia prekiauti, o kai kuriuos kitus galima atrasti tyrinėjant pasaulį. Yra daug įvairovės, čia ne viskas susiję tik su kovos lygio kėlimu. Yra daug kelių, kaip padidinti savo gynybą, padidinti puolimą. Yra daug skydų, papildomų ginklų, eliksyrų, maisto ir visko, ko jums reikia – daug alternatyvų puolimo ir gynybos atžvilgiu.”

Mobiliųjų žaidimų revoliucija sulaukia pilnametystės

Vien pažvelgus į “Baldo: The Guardian Owls” judesį matyti, kaip toli per trumpą laiką pažengė mobilieji žaidimai. Tai ne tik daug ambicingesnis žaidimas nei prieš 15 metų buvę “Naps Team” GBA žaidimai, bet ir žaidimas, kurio net prieš penkerius metus būtų buvę neįmanoma suprasti. Tai, kad jį galima žaisti kartu su šimtais kitų žaidimų už nedidelį mėnesinį mokestį “Apple Arcade”, rodo, kad pastaraisiais metais mobiliųjų žaidimų tendencijos keičiasi – jie nebėra orientuoti vien į paprastus žaidėjus, bet naudoja įrangą, kuri gali sukurti tikros konsolinės kokybės žaidimus. “Baldo” gali būti lygiai taip pat lengvai pasiekiamas jūsų rankoje, kaip ir televizoriuje, kurį maitina sukomplektuota konsolė.

“Prieš kelerius metus mobiliųjų žaidimų kultūra buvo visiškai kitokia, tačiau iš tikrųjų ji keičiasi ir keičiasi labai greitai”, – sako Barberis.

“Su debesų žaidimų paslaugomis, su tokiomis paslaugomis kaip “Apple Arcade”, taip pat su “Steam Deck”, kažkas jums sako, kad viskas eina į mobiliuosius įrenginius, nes tai tapo lengviau. Tikriausiai net ir “Sony” vieną dieną grįš prie mobiliųjų įrenginių. Taigi matau, kad tikrai įmanoma, jog net ir dideli žaidimai sulauks mobiliųjų adaptacijų. Rinka juda dviem skirtingomis kryptimis: didžiuliai žaidimai, skirti kitai kartai, ir mobilieji žaidimai, skirti tokiai kartai kaip “Nintendo Switch” arba mobiliesiems įrenginiams, kurie dabar iš tikrųjų veikia labai gerai ir turi geras įvesties funkcijas.”

Nesvarbu, ar važiuojant autobusu, ar prie didelio televizoriaus ekrano, “Baldo: The Guardian Owls”, panašu, bus tikras nuotykis, kuris gali būti lygiavertis savo didingam įkvėpimui.