“Apple” pradės prašyti leidimo įjungti asmeninius skelbimus “iOS 15” – tai bendrovės metodas, kuriuo, analizuojant tai, ką skaitote, perkate ir ieškote savo įrenginyje, “App Store” ir “Apple News” pateikiami atitinkami skelbimai (per “9to5Mac”). Anksčiau bendrovė šią informaciją rinko pagal nutylėjimą, tačiau dabar planuoja prašyti leidimo. Debiutavusi “App Tracking Transparency”, “Apple” pareikalavo, kad kiti kūrėjai prašytų naudotojų leidimo, todėl panašu, kad ji rodo, jog laikysis panašių standartų.
Jei naudojate naujausią “iOS 15” beta versiją, atidarius “App Store” turėtų pasirodyti iškylantysis langas “Personalized Ads”. Iškylančiajame lange “Apple” rašo, kad reklamos padės jums atrasti aktualias programėles, produktus ir paslaugas, kartu apsaugant jūsų privatumą, nes bus naudojami “įrenginio sukurti identifikatoriai ir reklamos informacija nebus susieta su jūsų “Apple ID”.
Remiantis “Apple” reklamos politika, šaltiniai, iš kurių ji naudoja skelbimus, skiriasi, tačiau jie gali apimti jūsų įrenginio informaciją (įskaitant jūsų buvimo vietą, jei suteikėte leidimą), “App Store” paieškas ir pirkimus bei naujienų istorijas, kurias perskaitėte “Apple News”. Įmonė pateikia nuorodą į savo politiką, taip pat leidžia visiškai išjungti asmeninius skelbimus programoje “Nustatymai”.
Žvelgiant iš vienos pusės, tai yra vienas iš mažiausių gestų, kuriuos “Apple” gali padaryti siekdama elgtis su savimi taip pat, kaip elgiasi su kūrėjais, kurie visi turi prašyti leisti sekti “Apple” produktų naudotojus pagal prieštaringai vertinamą programėlių sekimo skaidrumo politiką. Tačiau, kaip mini “9to5Mac”, “Apple” uždaro ciklo pirmosios šalies reklamos nukreipimas techniškai nepatenka į šių apribojimų taikymo sritį, priešingai nei kūrėjų programėlės, kurios gali dalytis surinkta informacija su trečiosiomis šalimis.
Kaip pastebi “The Verge” vyresnysis reporteris Alexas Heathas, verta panagrinėti ir “Apple” pasirinktą formuluotę: tikimasi, kad kūrėjai turi paklausti naudotojo, ar jis sutinka būti stebimas, o “Apple” tai, ką ji daro, gali vadinti “personalizavimu”. Šie žodžiai turi ne visai tą patį teigiamą atspalvį.
Šį pakeitimą geriau vertinti kaip dar vieną nedidelę nuolaidą – kaip ir neseniai padarytus pakeitimus, susijusius su tuo, ką kūrėjams leidžiama susieti su programėlėmis, – reaguojant į dabartinę antimonopolinę priežiūrą, su kuria susiduria “Apple” ir su kuria tikriausiai susidurs ateityje. Nedidelis reklamos sekimo iššokantis langelis yra nedidelis įrodymas, į kurį galima rodyti ir sakyti: “Matote, mes stengiamės būti sąžiningi”, nepaisant to, ar iš tikrųjų jie iš tiesų yra sąžiningi, ar ne.
Daugiau naujienų
„Apple“ pristatė naują ‚MacBook Pro‘ liniją su M4, nano tekstūros ekranu, ‚Center Stage‘ kamera ir kt.
iOS 18.1 su apple intelligence jau čia
„Apple Intelligence“ planuoja startuoti Europos Sąjungoje su „iPhone“ ir „iPad“ kitų metų pradžioje.