Powered by Wetter2.com
November 22, 2024

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

“Epic” yra teisi sakydama, kad “Google” neturi paskatų persivilioti “iOS” naudotojų

“Epic Games” pakeitė savo ieškinį prieš “Google”, teigdama, kad bendrovė neturi paskatų vilioti naudotojus iš “iOS” į “Android”. Tai, kas iš pradžių prasidėjo kaip kova dėl “Fortnite” pajamų iš “Fortnite” taikomųjų programų pirkimo mokesčių, virto visaverte teismo drama tarp bendrovių, kurioms, mano nuomone, būtų naudingiau viską išspręsti taip, kad nenukentėtų nė vienos iš jų galutiniai naudotojai. Tačiau šis laivas jau išplaukė, ir štai mes esame čia.

Nors “Epic” nevengia hiperbolizuoti, o tai visada sukuria gerą teismo dramą, sakydama, kad “Google” ir “Apple” yra geriausi draugai dėl “Google Search” programėlės, ji teisi sakydama, kad paskatų atplėšti naudotojus nuo “iOS” yra mažai arba jų išvis nėra. Taip yra todėl, kad “Google” iš “Apple” gerbėjų uždirba tiek pat pinigų, kiek ir iš “Android” gerbėjų, kai kalbama apie jos pagrindinę veiklą.

Žinoma, paieška yra jos dalis, ir nesakau, kad “Google” nenorėtų, jog visi pasaulyje naudotųsi vienu iš “Android” telefonų. Tačiau “Apple” ir “Google” yra dvi labai skirtingos bendrovės, kurios uždirba pinigus dviem labai skirtingais būdais.

“Apple” yra įmonė, kurianti plataus vartojimo elektronikos prietaisus, kaip ir “Samsung” ar “Oppo”. Ji parduoda šiuos prietaisus ir iš kiekvieno pardavimo gauna pelno, kaip ir “Samsung” ar “Oppo”. Su tokiais priedais, kaip ausinės ar kabeliai, susijusi visa istorija. Tačiau šiek tiek protingesniems daiktams, tokiems kaip telefonas, nešiojamasis kompiuteris ar televizoriaus dėžutė, “Apple” išleidžia pinigus, kad parašytų programinę įrangą, kuri užtikrina jų veikimą. Ji stengiasi parašyti programinę įrangą, kuri būtų geresnė už konkurentų, kad norėtumėte pirkti jos gaminius, o ne panašius “Samsungo” ar “Oppo” gaminius. “Apple” siūlo tokias paslaugas, kaip “iCloud”, bet tai taip pat yra paskatos, kad norėtumėte pirkti jos produktus.

“Google” gamina keletą savo prietaisų, tačiau jie toli gražu nėra bendrovės pinigų šaltinis. “Google” taip pat gamina “Android”, tačiau ją teikia nemokamai. “Dell” turi mokėti už “Windows” licenciją, tačiau “Motorola” neturi mokėti už “Android”. Bent jau ne pinigais.

Vietoj to “Google” atiduoda “Android” be dalykų, kurie padaro ją patogesnę naudoti ir kurie bendrai vadinami “Google” paslaugomis. Tai tokie dalykai kaip “Google Play”, “Gmail”, “Google Photos” ir pan. Taigi, jei, pavyzdžiui, “Motorola” nori naudoti “Android”, ji gali tai daryti, bet jei nori “licencijuoti” “Android”, ji turi sutikti įtraukti “Google” programų sąrašą. O šios programėlės yra tai, kas “Google” iš tikrųjų rūpi, nes būtent iš jų ji gauna didžiąją dalį pajamų.

Taip, uždirbti pinigus iš nemokamų programų ir paslaugų galima, tik netiesiogiai. “Google” svarbiausia – reklama. Iš tikrųjų “Google” iš esmės yra tik viena didelė reklamos bendrovė. Taip, ji gauna atsitiktinių pajamų iš “Play Store” sandorių mokesčių arba parduodama “Nest Speakers”, bet galiausiai “Google” yra reklamos davėja. Ne telefonų gamintoja. Ne programinės įrangos įmonė. Ne žaidimų transliavimo bendrovė. Tai reklamos bendrovė, kuri visų pirma nori, kad internete būtų rodomi žiūrovų žvilgsniai.

Keletą metų atrodė, kad “Apple” ir “Google” nesutaria tarpusavyje, tačiau galima drąsiai teigti, kad šios dvi bendrovės yra artimos ir taip buvo nuo pat pradžių – duopolija yra tikra. Pirmojo “iPhone” pristatymo renginyje “Google” atstovas Ericas Schmidtas net buvo scenoje kartu su Steve’u Jobsu ir demonstravo “YouTube” programą. Galima sakyti, kad “Google” ir “Apple” sėkmė yra labai glaudžiai susijusios. Taip yra ir dabar.

“Google” nebekuria “Apple” tik “YouTube” programėlės, bet dabar visų savo paslaugų programėles pateikia “iOS”, kur jos yra labai populiarios. Kadangi paslaugos yra tokios geros, dauguma žmonių yra pasirengę dalytis duomenimis su “Google”, kad gautų jas nemokamai. “Google” pasinaudoja šiais duomenimis ir sustiprina savo reklamos platformą, o po to tarsi spausdina pinigus.

Bendrovės “Epic” teisininkai uoliai dirba tik tada, kai tvirtina, kad “Android” platformoje įdiegti šalutinę versiją yra per sunku arba kad sutartis, su kuria “Epic” sutiko prieš tai, kai “Fortnite” tapo bendrovės melžiama karve, dabar yra nesąžininga. Bet kai sako, kad “Google” padeda “Apple” išlaikyti savo klientus laimingus ir nėra jokių paskatų priversti naudotojus pereiti prie “Android”. Tai yra teisybė.