Tikimasi, kad “Apple” po kelių savaičių pristatys devintosios kartos “iPad”. Jau seniai nebe bendrovės planšetinių kompiuterių flagmanas, tačiau pagrindinis “iPad” vis dar yra populiarus daugelio pasirinkimas, ir tam yra įvairių priežasčių, kurios neapsiriboja tik kaina. Vis dėlto, kai pasirodė žinia, kad kitas “iPad” gali būti be daugelio funkcijų, kurios yra visuose kituose “iPad” modeliuose, įskaitant dažnai piktai vertinamą “iPad mini”, mane tai privertė susimąstyti ir užduoti klausimą: Ar “iPad” sulaukia pagarbos, kurios nusipelno?
Pirmasis
Labai aiškiai prisimenu tą dieną. Naktį prieš tai pasirūpinau, kad mano automobilio bake būtų daug degalų, ir atsikėliau pakankamai anksti, kad būčiau vienas pirmųjų eilėje prie “Best Buy”. Tą dieną, kažkur 2010 m. balandį, buvau pasiryžęs įsigyti pirmos kartos “iPad”, nors tai padaryti buvo nelengva.
Tuo metu “Apple” nesiūlė iš anksto užsisakyti “iPad” ir jį buvo galima įsigyti tik “Apple” mažmeninės prekybos parduotuvėse ir ribotame skaičiuje “Best Buys” parduotuvių Jungtinėse Valstijose. Man nepasisekė abiem atvejais, nes artimiausia “Apple” parduotuvė buvo už dviejų valandų kelio, o mano vietinė “Best Buy” parduotuvė (tuo metu vos už penkių minučių kelio nuo mano namų), kaip ir dauguma kitų, nebuvo tarp pirmųjų parduotuvių, kuriose planšetinis kompiuteris pradėtas pardavinėti. Todėl lengviausia buvo važiuoti už 60 mylių į kitą beveik “Best Buy” parduotuvę, kuri turėjo gaminį sandėlyje – jei būčiau ten nuvykęs laiku.
Tą šeštadienį parduotuvėje buvau antras eilėje ir nusipirkau 32 GB talpos sidabrinės spalvos “iPad”, nes tai buvo vienintelis turimas modelis. Tik todėl, kad 8 GB ir 64 GB modeliai buvo išparduoti, ir tik todėl, kad pirmasis “iPad” buvo tik sidabrinės spalvos.
Prieš išeidamas iš parduotuvės planšetinį kompiuterį įjungiau į automobilio USB įkroviklį, kad grįžęs namo būčiau tikras, jog jis bus įkrautas. Taip prasidėjo mano pirmoji patirtis su “iPad”.
Trumpa “iPad” istorija.
Didžiąją savo istorijos dalį “iPad” pavadintas vieninteliu pavadinimu buvo tik vieno dydžio – 9,7 colio įstrižainės. Tai pasikeitė tik 2019 m. pasirodžius septintosios kartos modeliui, kuris, kaip ir dabartinė aštuntosios kartos versija, buvo 10,2 colio dydžio. Taigi norint įsigyti kitokio dydžio, reikėjo rinktis mažesnį ir pasisveikinti su “iPad mini” (pirmą kartą pasirodžiusiu 2012 m.) arba laukti, kol 2015 m. pasirodys pirmasis 12,9 colio “iPad Pro”. (“iPad Air” kitokio dydžio atsirado tik 2019 m. pasirodžius trečios kartos versijai. Jos ir dabartinio modelio, kol kas geriausio 2021 m. “iPad”, įstrižainė yra 10,5 colio).
Esmė čia ne “iPad” dydžių istorija. Greičiau tai, kad “Apple” visada buvo pasiryžusi siūlyti įprasto dydžio planšetinį kompiuterį, kuris visada buvo vadinamas tiesiog “iPad”.
9 kartos versija
Šių metų gandų malūnas beveik nebekontroliuojamas, todėl artėja laikas, kai bus atskleistas devintosios kartos “iPad”. Jei tikėsite gandais, kitas “iPad mini” atrodys kaip dėžutė, panašiai kaip dabartiniai “iPad Air” ir “iPad Pro”, taip pat jame pirmą kartą bus “Face ID” ir USB-C jungtis.
Tuo tarpu naujasis “iPad” turėtų tapti plonesnis ir gauti lusto atnaujinimą, tačiau greičiausiai išsaugos “Touch ID” ir “Lightning” jungtį. Po numatomų “iPad mini” pakeitimų tai bus vienintelis planšetinis kompiuteris “Apple” linijoje.
Taigi, būkime aiškūs. Kadaise buvęs “Apple” planšetinių kompiuterių flagmanu, “iPad” išliks pigiausiu bendrovės planšetiniu kompiuteriu. Tokiu būdu jis prisijungs prie “iPhone SE” kaip vienas iš dviejų “Apple” įrenginių, kuriuose naudojamos dvi seniai kitur nužudytos technologijos.
Ar tai prasminga? Visiškai ne, jei žvelgiate į tai iš istorinės perspektyvos. Šiuo požiūriu žmonės, kurie priima originaliojo “iPad” pėdsaką, savo planšetiniame kompiuteryje turėtų gauti tas pačias gėrybes kaip ir tie, kurie renkasi 7,9 colio “iPad mini”. Ir vis dėlto čia yra kažkas didesnio.
Tiesą sakant, ilgalaikis palikimas
Visi, kurie nori ir yra pasirengę mokėti už naujausius “Apple” planšetinio kompiuterio varpelius ir švilpukus, jau seniai pripažino, kad jiems reikia ieškoti ne tik “iPad”. Kurį laiką tai reiškė didžiulį šuolį į “iPad Pro”. Neseniai “Apple” atgaivino “iPad Air” ir padarė jį vidutinės kainos bendrovės pasiūlymu.
Tuo tarpu “originalusis” “iPad” išlieka, o devintosios kartos modelis pasirodys jau kitą mėnesį. Šiandien šis “iPad” atlieka dvejopą funkciją – rodo pagarbą prieš dešimtmetį Steve’o Jobso sukurtam produktui ir kartu leidžia visuomenei prisijungti prie “iPad” šeimos vos už 329 JAV dolerius, o dažniausiai ir už mažesnę kainą. Be to, “iPad” kartais yra vienintelis “Apple” planšetinis kompiuteris, kuriam taikomos nuolaidos per tokius renginius kaip “Juodasis penktadienis” ir “Amazon Prime Day”.
Pagal savo kainą “iPad” yra puikus sprendimas studentams, tiems, kurie turi biudžetą, ir tiems naudotojams, kuriems nedaro įspūdžio naujos naujos funkcijos, tokios kaip 5G, XDR, M1 lustas ir tokios madingos spalvos kaip dangaus mėlyna.
Nors dabar 10,2 colio “iPad” nebėra “Apple” maisto grandinės lyderis, apskritai jis išlieka neatsiejama linijos dalis. Todėl, nors kai kurie iš mūsų gali purtyti galvas žinodami, kad kitas “iPad” gali būti pradėtas gaminti su “Touch ID”, galima pasidžiaugti, kad kai kurie pirkėjai mano, jog tai yra gerai, ir šiame greitai besikeičiančiame, beprotiškame pasaulyje priima tai, kas paprasta.
Daugiau naujienų
„Apple“ pristatė naują ‚MacBook Pro‘ liniją su M4, nano tekstūros ekranu, ‚Center Stage‘ kamera ir kt.
iOS 18.1 su apple intelligence jau čia
„Apple Intelligence“ planuoja startuoti Europos Sąjungoje su „iPhone“ ir „iPad“ kitų metų pradžioje.