Atrodo, kad “Apple” galėjo išspręsti kelių GPU problemą, kuri jau daugelį metų kamuoja AMD ir “Nvidia”, nes šią savaitę pristatė “UltraFusion” sąsają, kuri leidžia du “M1 Max” lustus sujungti į vieną “M1 Ultra” lustą.
Kai “Apple” pernai paskelbė apie “M1 Max”, ji gana gudriai neatskleidė, kad luste yra įdiegta paslaptis. Ši paslaptis buvo atskleista šios savaitės pradžioje per “Apple” kovo mėnesio renginį, kuriame bendrovė atskleidė, kad ji gali sujungti du “M1 Max” lustus ir paversti juos dvigubai galingesniu “M1 Ultra”, įskaitant dvigubai daugiau GPU branduolių.
Žinoma, “Apple” nėra pirmoji bendrovė, kuri išnaudoja dviejų GPU galią. Daugelį metų “Nvidia” vaizdo plokštės palaikė SLI (angl. Scalable Link Interface) – greitaeigę sąsają, kuri leido vienu metu sujungti kelis GPU ir padidinti našumą. AMD turėjo panašią technologiją “CrossFire”, kuri darė tą patį.
Problemos sprendimas
SLI ir “CrossFire” problema buvo ta, kad jos nebuvo pakankamai geros, kad padaugintų kompiuterio galią iš įdiegtų GPU skaičiaus. Taigi, jei turėjote du “Nvidia” grafikos procesorius SLI, negaudavote dvigubai didesnio našumo.
Geriausiu atveju našumas pagerėtų 90 %, tačiau daugeliu atvejų jis buvo maždaug 50 % didesnis, o našumas mažėjo, kuo daugiau GPU pridėjote. Daugeliui žmonių investicijų grąža tiesiog nebuvo verta, ypač jei mokėjote už tris GPU, bet vietoj jų gavote maždaug 2,5 GPU galią.
Tiek SLI, tiek “CrossFire” taip pat padidino kompiuterio apkrovas, ypač CPU, o tai turėjo įtakos našumui. Tada taip pat padidėjo energijos suvartojimas, todėl padidėjo eksploatavimo išlaidos ir aušinimo sąnaudos, taip pat padidėjo vietos poreikis kompiuterio korpuse ir pagrindinėje plokštėje, kad joje tilptų keli GPU.
Galiausiai, taip pat kilo problema dėl programų, ypač žaidimų, kuriose SLI ir “CrossFire” palaikymas buvo prastas arba jo visai nebuvo. Kai kuriais atvejais žaidimas naudodavo tik vieną GPU, nesvarbu, kiek jų buvo įdiegta.
Todėl turbūt nenuostabu, kad “CrossFire” ir SLI galiausiai tapo itin nišinėmis funkcijomis, apie kurias negirdėti nei AMD, nei “Nvidia” kalbant. Tiesą sakant, “Nvidia” prieš kelerius metus iš esmės atsisakė SLI ir savo RTX kortelėms pritaikė NVLink. Tačiau dėl kainos ir to, kad pakankamai sunku nusipirkti vieną “Nvidia” GPU, o ką jau kalbėti apie kelis GPU, tai liko nemėgstama.
Tačiau atrodo, kad “Apple”, naudodama “M1 Ultra”, išsprendė daugelį šių problemų. Pirmiausia “UltraFusion” jungtis sukurta taip, kad tarp dviejų “M1 Max” mikroschemų būtų itin mažas uždelsimas (iš esmės tai yra duomenų perdavimo uždelsimas, kuo mažesnis, tuo geriau), o pralaidumas – 2,5 TB/s. Tai neįtikėtinai greita ir daug didesnė sparta, nei kada nors siūlė SLI ar “CrossFire”.
“UltraFusion” greitis suteikia daug privalumų, iš kurių akivaizdžiausias – našumas, todėl “Apple” drąsiai teigia, kad “M1 Ultra” bus dvigubai našesnė už “M1 Max”.
Du “M1 Max” lustus pavertusi vienu “M1 Ultra” lustu, “Apple” taip pat išvengė pridėtinių našumo trikdžių, su kuriais paprastai susiduria kelių GPU sąrankos. Nors “M1 Ultra” dabar yra didžiausias kada nors “Apple” pagamintas lustas, jis vis dar mažesnis nei fizinės diskretinės vaizdo plokštės, todėl jį galima naudoti kompaktiškoje “Mac Studio”, apie kurią taip pat pranešta antradienio renginyje.
M1 šeimos lustai taip pat buvo vertinami dėl savo našumo vienam vatui, nes yra daug efektyvesni energijos atžvilgiu nei konkurentų lustai. Dėl to “MacBook” su M1 lustais ilgiau veikia baterija, o net ir intensyviai dirbant išlieka vėsūs, ir “M1 Ultra” tai tęsia. Pasak “Apple”, “M1 Ultra” grafinis procesorius pasižymi geresniu našumu nei galingasis “Nvidia” RTX 3090, tačiau suvartoja 200 W mažiau energijos.
Tai tikrai drąsus teiginys, tačiau šiais laikais, kai energijos sąnaudos auga, mūsų komponentų energijos vartojimo efektyvumas bus svarbus aspektas. Gandai rodo, kad naujos kartos “Nvidia” GPU, pavyzdžiui, RTX 4080, bus dar imlesni energijai, todėl “Apple” požiūris gali atrodyti kur kas patrauklesnis.
Galiausiai, atrodo, kad “Apple” požiūris bus naudingas ir kalbant apie programinės įrangos palaikymą. Programos matys M1 Ultra kaip vieną lustą, o tai reiškia, kad nereikės jokio papildomo kodavimo – palaikymas bus iš karto, todėl programos galės pasinaudoti papildoma galia. Tai esminis skirtumas, kuris gali pakeisti žaidimo taisykles.
Nors “Mac” kompiuteriai tradiciškai nelaikomi žaidimų kompiuteriais, žaidimai taip pat turėtų matyti “M1 Ultra” kaip vieną lustą, todėl jie galės naudotis papildoma galia. Kadangi “M1 Ultra” akivaizdžiai lenkia “RTX 3090”, gal “Apple” ką tik sukūrė fantastišką žaidimų grafinį procesorių?
Turėsime palaukti, kol patys išbandysime “Apple” teiginius, tačiau jie tikrai skamba daug žadančiai. “Apple” pergalės čia taip pat gali paskatinti “Nvidia” ir AMD iš naujo įvertinti savo kelių GPU technologiją, o tai gali lemti vis įspūdingesnį našumą tiek žaidimams, tiek profesionaliam naudojimui. Negalime sulaukti.
Daugiau naujienų
„Apple“ pristatė naują ‚MacBook Pro‘ liniją su M4, nano tekstūros ekranu, ‚Center Stage‘ kamera ir kt.
iOS 18.1 su apple intelligence jau čia
„Apple Intelligence“ planuoja startuoti Europos Sąjungoje su „iPhone“ ir „iPad“ kitų metų pradžioje.