Powered by Wetter2.com
December 3, 2024

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

Tylos garsas: po WH-1000XM5, kaip toliau vystysis triukšmo slopinimas?

Nėra nieko tyliau nei tyla, tiesa?

Kuriant tokias triukšmą slopinančias ausines, kaip “Sony WH-1000XM5”, reikia atsižvelgti į milijoną aspektų. Pirmiausia reikia sukurti kokybiškas garso savybes, naudojant kokybiškus garsiakalbius ir įmontuotus stiprintuvus. Reikia bent vieno procesoriaus, kuris iškoduotų per “Bluetooth” gaunamą informaciją ir tvarkytų aplinkos triukšmo girdėjimo ir priešpriešinių bangų skaičiavimo, kad jį panaikintų, subtilybes. Akivaizdu, kad reikės akumuliatoriaus, kuris visa tai maitintų, ir programėlės, kuri galėtų bendrauti su ausinėmis.

“Sony WH-1000XM5” turi visus šiuos dalykus, o daugelis iš jų yra vieni kokybiškiausių, kokius esame matę belaidžių ausinių poroje, su kuriais galbūt gali varžytis tik ankstesni “Sony” ausinių flagmanai “Sony WH-1000XM4” ir “Bose QuietComfort 45”.

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad “Sony” save įvarė į kampą. Pernai ir šiemet pagaminusi tokias puikias ausines, ji netyčia apsunkino galimybę kasmet diegti naujoves.

Bet kaip tapti tylesniems už tylą? Kas nutinka, kai pasiekiamos garso atkūrimo per belaidį ryšį ribos? Su šiomis problemomis dabar susiduria “Sony”.

Kaip veikia triukšmo slopinimas ir kodėl “Sony” tai daro taip gerai?

Triukšmo slopinimo technologija nėra naujiena ir veikia pagal gana paprastą matematinį principą – garsas bangų pavidalu turi bangos ilgį, todėl norint “panaikinti” įeinantį garsą tereikia sukurti antrą garso bangą, kurios fazė būtų apversta 180 laipsnių kampu, kad būtų užblokuotas nepageidaujamas triukšmas.

Tai, kiek efektyviai tai atlieka ausinės, priklauso nuo to, kaip tiksliai mikrofonai fiksuoja įeinantį aplinkos triukšmą, kaip greitai ir kaip galingai iš ausinių gali būti generuojama priešpriešinė banga ir kaip gerai ausinės užsandarina ausį, kad pašalintų išeinančio ar įeinančio garso nuotėkį.

Kad triukšmo slopinimas būtų aukščiausio lygio, “Sony” padvigubino “Sony WH-1000XM5” mikrofonų skaičių nuo keturių iki aštuonių ir pridėjo antrą specialų procesorių – “Sony V1”. Du kartu veikiantys procesoriai padeda gerokai sumažinti girdimą triukšmą vidutinių ir aukštų dažnių garso spektre, o žemų dažnių triukšmą, pavyzdžiui, reaktyvinių variklių, palieka nuošalyje.

Tai nereiškia, kad “Sony WH-1000XM5” gali sukurti tobulą tylą – jie to padaryti negali. Jei juos dėvėsite lauke pjaudami žolę, vis tiek girdėsite, kaip pjaunamoji pjauna jums po kojomis. Jei juos dėvite, o kas nors groja kokiu nors instrumentu šalia jūsų (pavyzdžiui, ukulele, kurią naudojate norėdami erzinti savo draugę, kai ji dirba), vis tiek girdėsite tą instrumentą per tą muziką.

“Sony” dar nepasiekė visiškos tylos, bet per kelerius ateinančius metus ji bus labai arti, o tada pagaliau reikės nustatyti naują triukšmą slopinančių ausinių kursą.

Žvelgiant į ateitį

Kadangi vis labiau artėjame prie tobulo triukšmo slopinimo, “Sony” turės ieškoti naujovių kitur, galbūt geresnio garso atkūrimo, patogumo, naudingumo ir funkcijų. Taigi, kur “Sony” eis toliau? Remiantis tuo, ką matėme per pastaruosius metus, bendrovės naujovės buvo diegiamos įvairiomis formomis.

Savo tikrų belaidžių ausinių linijoje “Sony LinkBuds” ji visiškai atsisakė triukšmo slopinimo idėjos. Šios visiškai atviros tikros belaidės ausinės leidžia naudotojams girdėti, kas vyksta aplinkui, o ne blokuoti įeinantį triukšmą. Tai kitokia kryptis nei “Sony” triukšmo slopinimo ausinės WF-1000XM4, ir tai yra vienas iš būdų, kuriuo “Sony” parodė, kad nori mąstyti nestandartiškai.

Erdvinio garso srityje “Sony” investavo nemažai pinigų į “360 Reality Audio” – patentuotą “Sony” sukurtą formatą, kuris specialiai sukurtas veikti su suderinamais “Sony” garsiakalbiais (pvz., “Sony SRS-RA5000”) ir garso kolonėlėmis, pvz., “Sony HT-A7000”.

Atrodo, kad erdvinio garso įtraukimas yra vienas iš svarbiausių “Sony” būsimų ausinių sąraše – “Sony WH-1000XM4” ir naujosios WH-1000XM5 jau palaiko šį formatą, tačiau 360 realybės garso stiprinimas ir naudojimo patogumas yra dvi vietos, kurias bendrovė ateityje dar galėtų patobulinti.

Galiausiai “Sony” turės išsiaiškinti, kaip pagerinti belaidžio ryšio standartų garso kokybę. Prieš kelerius metus CES parodoje “Sony” pristatė LDAC – naują kodą, kuris gali gerokai padidinti “Bluetooth” ryšiu perduodamų duomenų kiekį. Standartinis SBC, kurį galima naudoti visuose “Bluetooth” įrenginiuose, palaiko tik 320 kb/s maksimalų duomenų srauto pralaidumą, tačiau LDAC, kurį galima naudoti tik “Sony” įrenginiuose, padidina duomenų srauto pralaidumą iki 990 kb/s.

Nors LDAC buvo didžiulė paspirtis “Sony” pavyzdinėms ausinėms, ji vis dar nepasiekė CD (1411 kb/s) ir nepriartėjo prie 24 bitų/192 kHz failų, kurių duomenų perdavimo sparta yra 9216 kb/s, įrašymo ribos. LDAC yra atspirties taškas kažkam didesniam, bet akivaizdu, kad yra dar daugiau erdvės augti.

Todėl, nors “Sony” su kiekviena nauja savo ausinių iteracija pasiūlė geresnį triukšmo slopinimą ir netrukus priartės prie šios technologijos ribos, vis dar yra kitų sričių, kurias galima patobulinti, kad WH-1000X serija dar keletą metų išliktų pilies karaliumi.