Powered by Wetter2.com
November 2, 2024

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

“Microsoft Store” developeriai sako, kad kenčia, o “Microsoft” nepadeda

“Microsoft” parduotuvė vartotojams ir kūrėjams teikia daug naudingos informacijos, tačiau vartotojai visada mato tik ledkalnio viršūnę. Jiems paprastai viskas yra taip paprasta, kaip paspausti mygtuką pirkti. Kūrėjams – tai analizės, metrikų ir pagalbos labirintas, kurio viduje, kaip teigia su “Windows Central” kalbėję kūrėjai, manevruoti kaip niekada sunku.

Daugelis kūrėjų nežino, ką daryti. Jų analizė nebeturi prasmės ir atrodo, kad jos rezultatai keičiasi atsitiktinai, programų atnaujinimo sertifikatai nepavyksta dėl neaiškių priežasčių, o pasirinktinių kampanijų srauto duomenys dingsta be įspėjimo. Problemų sąrašą galima tęsti ir tęsti, tačiau pastovus dalykas yra tai, kad visos šios problemos turi įtakos kūrėjų galimybėms išlaikyti geros būklės programas, uždirbti pinigus ir maksimaliai išnaudoti “Microsoft” platformą.

Dėl šių problemų ir skundų kreipėmės į “Microsoft”, tačiau bendrovė atsisakė komentuoti. Štai vidinis žvilgsnis į tai, kodėl daugelis kūrėjų jaučiasi nusivylę “Microsoft Store” ir nori, kad technologijų milžinė sutvarkytų kūrėjams skirtą galinį turinį.

Vienas iš nepriklausomų kūrėjų, su kuriuo kalbėjomės, buvo Markas Turnbullas, Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios bendrovės XtremeDevelopments.com įkūrėjas. Jis jau daugiau nei mėnesį susiduria su rimtomis problemomis, susijusiomis su jo programomis, tarp kurių yra “PDF Binder”, “PDF Binder Pro”, “PDF Joiner” ir “PDF MarkUp”. “Duomenys apie srautą pateikiami tūkstančiais eilučių per mažai”, – sakė M. Turnbullas, teigdamas, kad “PDF Binder Pro” paprastai per mėnesį sulaukdavo 20 000 programos sąrašo puslapių peržiūrų, nors gegužės 27 d. “Dev Center” srauto ataskaitose buvo nurodyti tik šeši apsilankymai. Neatrodė, kad būtų aiški šio milžiniško sumažėjimo priežastis.

A. Turnbullas taip pat minėjo, kad dingsta pasirinktinių kampanijų srauto duomenys. “Jei naudotojas spusteli pasirinktinę nuorodą į mano programėlių sąrašo puslapį, tai turėtų būti matuojama per pasirinktinės kampanijos duomenis, kad galėčiau patikrinti savo rinkodaros veiksmingumą”, – sakė jis, paaiškindamas, kad nuo gegužės 27 d. jis jau kelias savaites nematė nė vieno iš šių spustelėjimų.

Tai buvo pakankamai rimtos problemos, tačiau jų pasekmės buvo dar skaudesnės. Nors kūrėjų palaikymo tarnybos darbuotojai, sprendžiantys “Turnbull” “Microsoft Store” problemas, savo atsakymuose vartojo tokius žodžius kaip “gali būti” ir “gali”, jų atsakymai kūrė nerimą keliantį vaizdą. Jie pripažino, kad jo reitingams galėjo turėti įtakos jų klaidos ir kad analitiniai duomenys, pradedant srautu ir baigiant įsigijimais, galėjo būti neteisingi.

Jei šį atskleidimą papildysime tuo, kad nuo kovo iki balandžio mėnesio Turnbullo įsigijimų skaičius sumažėjo perpus, o gegužės mėnesio rezultatai sudarė tik ketvirtadalį kovo mėnesio rezultatų, taps aišku, kodėl jis norėjo rasti techninių problemų sprendimą. Jos paralyžiavo jo buvimą “Microsoft Store” parduotuvėje praktiškai per naktį. Kaip kūrėjas, pardavęs daugiau nei 30 000 mokamų programų ir vidutiniškai gavęs 4,5 “Microsoft Store” įvertinimo, jis rimtai vertino savo padėtį šioje parduotuvėje.

Turnbullas kelias savaites kalbėjosi su palaikymo tarnyba, tikėdamasis sulaukti bent jau minimalios konkrečios pagalbos sprendžiant analitikos problemas. Atsakydami į tai, jie siuntė jam elektroninius laiškus, kuriuose buvo įvairiai – nuo problemų atmetimo iki bandymo uždaryti jo bilietą.

Tik po ilgų raginimų Turnbullas sulaukė “Microsoft” galimo kaltės pripažinimo. Birželio 11 d. A. Turnbullas teigė, kad pagalbos tarnyba uždarė jo bilietą jo neišsprendusi.

Pavienis incidentas ar dažnėjanti problema?

Turnbull – toli gražu ne vienintelis kūrėjas, susiduriantis su tokiomis problemomis. Nepriklausomas kūrėjas iš Serbijos Ivanas Ičinas, kurio įmonė yra “Labsii”, taip pat nurodė rimtas analitines problemas, susijusias su jo programėle “Speech Central”. Jis teigė, kad birželio 3 d. jo praėjusių 30 dienų statistika rodė, kad jis pardavė 182,6 % daugiau prekių nei peržiūrėjo puslapių (iš pažiūros tai tikrai atrodo kaip analitikos klaida, dėl kurios puslapių peržiūrų skaičius yra gerokai mažesnis), ir kad šie iš pažiūros klaidingi skaičiai vis dar buvo gerokai mažesni už įprastus jo rezultatus.

Ičinas teigė, kad šios problemos jam prasidėjo prieš daugelį mėnesių, 2020 m. rugsėjo-spalio mėn. Jis pridūrė, kad minėto 30 dienų lango pardavimai buvo maždaug dviem trečdaliais mažesni nei prieš prasidedant analitikos trikdžiams, o tai reiškia, kad jis buvo dar vienas kūrėjas, patyręs materialinių pasekmių dėl akivaizdžių galinių problemų.

Jis pranešė apie savo problemas “Microsoft”, tačiau jo bylos buvo uždarytos neišsprendus.

Nepriklausomas suomių kūrėjas Mika Valkealahti, atsakingas už “Karelia Studio”, pasidalijo su mumis panašiomis problemomis, nurodydamas, kad įsigijimo piltuvėlis birželio 3 d. mainų metu buvo “visiškai sugedęs”. Pranešama apie įsigijimus, palyginti su tuo, kiek pardavimų Valkealahti iš tikrųjų pasiekė naudodamasis savo programėle “Universal Writer”, skaičiai labai skyrėsi. Dar keisčiau buvo tai, kad atnaujinus grafiko rezultatus jie pasikeisdavo iš pažiūros atsitiktiniais būdais, rodydavo pardavimus, o po to išnykdavo, ir visa tai įvykdavo per kelis greitus atnaujinimus, sakė Valkealahti.

Valkealahti nepranešė apie problemas, nes “Microsoft” pranešime jam buvo pranešta, kad bendrovė žino apie “Dev Center” problemas ir stengiasi jas išspręsti.

Tai atkartoja tai, ką Turnbullas turėjo pasakyti apie “Dev Center” įsigijimų puslapyje esantį banerį, kuriame buvo nurodyta, kad piltuvėlio duomenys yra netikslūs. Turnbullo teigimu, su tuo užrašu buvo susijusi dvejopa problema: Jis ne tik neaiškiai nuvertino tikrąsias problemas, bet ir dingo gegužės pabaigoje, nors problemos nebuvo išspręstos. Tai sukėlė nerimą, nes pačiame plakate buvo nurodyta, kad jis bus pašalintas tik tada, kai bus rastas sprendimas.

Paaiškėjo, kad paties plakato pranešimas nebuvo visiškai teisingas. “Atkreipkite dėmesį, kad baneris gali būti pertraukiamas, todėl net jei jis nerodomas, patvirtinome, kad problema vis dar aktuali”, – “Microsoft” palaikymo tarnyba pranešė Turnbullui ir leido kūrėjui suprasti, kad jis pagrįstai nerimavo dėl išliekančių problemų, nepaisant to, kas rašoma baneryje.

Kitas procesas, kita problema

“Windows Central” kalbėjosi su šešiais kūrėjais, kurie susidūrė su “Dev Center” analizės klausimais ir problemomis, susijusiomis su pirmiau minėtomis, įskaitant Turnbullą, Ičiną ir Valkealahti. Vienas iš kūrėjų pažymėjo papildomą sunkumą, su kuriuo jiems teko susidurti dėl programų atnaujinimų sertifikavimo.

Kūrėjas, kuris dėl besitęsiančių santykių su “Microsoft” paprašė likti anonimu, aptarė problemas, su kuriomis susidūrė bandydamas paskelbti programėlės atnaujinimą. Paprastai jų programėlės atnaujinimas būdavo paprastas dalykas, tačiau šį kartą jį apsunkino nesėkmingas sertifikavimas, kurį lydėjo neaiškus paaiškinimas. “Viskas, ką gavau, buvo bendras pranešimas su nuoroda į dokumentacijos puslapį, kuris nebuvo atnaujintas nuo 2018 m.”, – sakė jie. Tada problemos dar labiau paaštrėjo. “Atidariau bilietą su palaikymo komanda ir po poros dienų susirašinėjimo elektroniniu paštu jie man pasakė, kad jie yra netinkama komanda šiai problemai spręsti… ir liepė man atidaryti naują bilietą ir pradėti viską iš naujo.”

Kaip nurodyta, jie atidarė naują bilietą ir atsižvelgė į palaikymo tarnybos patarimus. Sertifikavimas vis tiek nepavyko. Tuomet jie savaitę laukė atsakymo, dar kelias dienas laukė paaiškinimo, o tada, jų pačių žodžiais tariant, jiems buvo pasakyta, kad “pateikimas nepavyko dėl to, kad mano programa neveikė “Xbox”, nes joje naudojamas “FullTrustProcess”.

Štai FullTrustProcess apibrėžtis, kaip nurodė kūrėjas. “FullTrustProcess” yra metodas, skirtas apeiti įprastos UWP programos apribojimus, kartu su UWP programa sujungiant “Win32” procesą, turintį didesnę prieigą prie sistemos galimybių. Dėl papildomų galimybių programoms, naudojančioms “FullTrustProcess”, reikia papildomo patikrinimo, kad jas būtų leista naudoti “Microsoft Store” parduotuvėje.”

Tačiau “FullTrustProcess” nesuderinamumas su “Xbox” neturėjo būti veiksnys, nes kūrėjo programėlė pirmiausia nebuvo prieinama “Xbox”. “Jiems paaiškinus, kad mano programėlė nebuvo prieinama “Xbox”, jie pakeitė pirminę priežastį, kodėl pateikimas nepavyko”, – sakė kūrėjas, paminėdamas, kad paaiškino, kaip buvo prašoma, ir vis tiek gavo nesėkmingą nedidelio atnaujinimo sertifikavimą. “Šiuo metu ieškau alternatyvų “Microsoft Store”, nes net ir išsprendus šią problemą man reikia turėti papildomą būdą platinti savo programėlę, jei tai pasikartotų.”

Kada problemos baigsis?

Remiantis pirmiau minėtais pranešimais, atrodo, kad tiek dideli, tiek maži techniniai sunkumai kamuoja daugelį žmonių, teikiančių turinį “Microsoft” parduotuvei. Veiksmingas ir skaidrus palaikymas yra gyvybiškai svarbus kūrėjų gerovei, o toks “Microsoft” neskaidrumas turi įtakos kiekvieno nukentėjusio asmens pragyvenimui ir galimybei gauti pajamų. Taigi net jei šios problemos sutrikdo tik nedidelę kūrėjų grupę kūrėjų vandenyne, tai yra problemos, kurias reikia spręsti.

2021 m. “Build 2021” parodoje, pristatydamas kito didelio “Windows” leidinio (manoma, kad tai bus “Windows 11”) anonsą, “Microsoft” generalinis direktorius Satya Nadella pareiškė: “Netrukus pasidalysime vienu svarbiausių per pastarąjį dešimtmetį “Windows” atnaujinimų, kuris kūrėjams ir kūrėjams atvers didesnes ekonomines galimybes”. Tai yra užuomina apie būsimus esminius pertvarkymus, skirtus tiems, kurie kuria “Microsoft Store”, tačiau tai menka paguoda kūrėjams, šiuo metu susiduriantiems su backend problemomis.