Powered by Wetter2.com
November 2, 2024

Kiddo.lt

РУССКИЙ ВОЕННЫЙ КОРАБЛЬ, ИДИ НАХУЙ

Ar žinojote, kad: “Samsung” kadaise manė, kad “Android” yra pokštas

“Samsung” neįžvelgė “Android” potencialo ankstyvuoju jos gyvavimo laikotarpiu. Technologijų milžinė turėjo galimybę įsigyti operacinę sistemą iš Andy Rubino anksčiau nei “Google”, tačiau nusprendė atsisakyti šios galimybės. Keista, bet tai galėjo būti teisingas sprendimas.

Savo knygoje “Dogfight: How Apple and Google Went to War and Started a Revolution” (“Šunų kova: kaip “Apple” ir “Google” kariavo ir pradėjo revoliuciją”) Fredas Vogelšteinas papasakojo, kas nutiko per “Android” komandos ir “Samsung” susitikimą, įvykusį Seule 2004 m. pabaigoje. Andy Rubinas pristatė “Android” idėją ir jos viziją “Samsung” vadovų pilnam kambariui, ir jiems nepatiko tai, ką išgirdo. Jie manė, kad “Android” ir Rubino planas paversti ją masinės rinkos produktu yra pokštas. Tai tapo akivaizdu, kai po nejaukios tylos, kuri įsivyravo po Rubino pristatymo, vienas iš vadovų pasakė: “Jūs ir kokia armija ruošiatės tai sukurti? Jūs turite šešis žmones. Ar esate apsvaigę?”

Jie išjuokė mane iš posėdžių salės.

Prisimindamas to susitikimo detales, Andy Rubinas sakė: “Jie išjuokė mane iš posėdžių salės.” Tačiau neilgai trukus jis ir jo komanda rado aukso gyslą. Po kurio laiko “Google” už 50 mln. JAV dolerių nusipirko “Android” ir įdarbino Rubiną vyresniuoju viceprezidentu, atsakingu už mobilųjį ir skaitmeninį turinį.

Netikėtai įvykių eigai “Samsung” vadovai, matyt, pradėjo galvoti, kad galbūt padarė klaidą. Vienas iš jų paskambino Rubinui kitą dieną po to, kai “Google” įsigijo “Android”, ir paklausė, ar jie gali susitikti asmeniškai ir aptarti “labai, labai įdomų pasiūlymą”, kurį jis jiems pateikė per susitikimą Seule prieš kelias savaites. Tačiau tuo metu jau buvo per vėlu.

Viskas ne visada yra taip, kaip atrodo

“Android” yra populiariausia mobilioji operacinė sistema pasaulyje, naudojanti daugiau nei 2,5 mlrd. aktyvių įrenginių. Daugiau nei 80 proc. visų naudojamų išmaniųjų telefonų yra su “Android”. Atsižvelgiant į tai, logiška prielaida, kad “Samsung” padarė didžiulę klaidą neįsigydama “Android”, kai turėjo galimybę. Tačiau, kaip kadaise sakė garsus Atėnų aristokratas, vardu Fedras, “Daiktai ne visada yra tokie, kokie atrodo”.

“Google” atliko fantastišką darbą kurdama ir parduodama “Android”. Būtent paieškos milžinės vizija ir sunkus darbas pakeitė išmaniųjų telefonų pasaulį ir suteikė tokioms bendrovėms kaip “Samsung” galimybę padidinti pardavimus. Iki tol, kol “Android” netapo svarbiu žaidėju, “Nokia” buvo išmaniųjų telefonų karalius. Bendrovei “Samsung” pavyko ją nuversti 2012 m. daugiausia dėl to, kad ji daugiausia dėmesio skyrė “Android” telefonams, o “Nokia” vis dar tikėjo, kad “Symbian” yra ateitis. Jau maždaug aštuonerius metus “Samsung” yra išmaniųjų telefonų pasaulio viršūnėje ir už tai iš dalies turi būti dėkinga “Google” ir “Android”.

Tai, kad “Google” pavertė “Android” sėkmės istorija, nereiškia, kad “Samsung” būtų pasielgusi taip pat.

Jei “Samsung” būtų nusipirkusi “Android”, viskas būtų visiškai kitaip. Tai, kad “Google” pavertė “Android” sėkmės istorija, nereiškia, kad “Samsung” būtų pasielgusi taip pat. Galbūt “Samsung” būtų naudojusi “Android” tik savo telefonuose arba licencijavusi operacinę sistemą gamintojams už tam tikrą mokestį – priešingai nei “Google”, kuri ją dalija nemokamai. Abi šios strategijos greičiausiai trukdytų bendrai operacinės sistemos plėtrai. Programuotojams būtų mažiau noro kurti “Android” programėles, nes nebūtų tiek daug naudojamų “Android” telefonų. Mažesnė rinka reiškia mažesnę galimybę gerai uždirbti iš programėlių ir žaidimų.

Tai suteiktų galimybę kitiems rinkos dalyviams, nes “Android” nebūtų tapusi tokia dominuojančia jėga, kokia yra dabar. Kompanija “Microsoft” galėjo padaryti didesnę įtaką su savo “Windows Mobile” platforma, “Symbian” galėjo tapti atviresne operacine sistema, o kiti žaidėjai galėjo į rinką įžengti su naujais sprendimais.

Visa tai, žinoma, yra spekuliacijos. Tiksliai nežinome, kas būtų nutikę, jei “Samsung” būtų nusipirkusi “Android” 2004 m., tačiau galima drąsiai teigti, kad bendrovė nebūtų naudojusi lygiai tokios pačios strategijos kaip “Google”. Keletas pakeliui priimtų skirtingų sprendimų galėtų reikšti, kad išmaniųjų telefonų rinka šiandien būtų visiškai kitokia ir kad “Samsung” galbūt nebūtų išmaniųjų telefonų karalius. Šiuo požiūriu tai, kas iki šiol atrodė kaip didžiausia “Samsung” klaida, gali būti didžiausia palaima.