Milijardierius investuotojas Markas Cubanas 2006 m. spalį pareiškė, kad visi, kurie nori pirkti “YouTube”, yra “kvailiai”. Cubanas šią bendrovę vertino prastai. “Ne veltui jie dar nepateko į biržą, jie dar neparduoti”, – pastebėjo jis. “Taip yra todėl, kad jie bus sumalti”. Cubanas buvo tvirtai įsitikinęs, kad įmonė bus paduota į teismą, nes ji buvo žinoma dėl to, kad naudojosi autorių teisėmis saugoma medžiaga.
Iš dalies todėl, kai 2006 m. “Google” už 1,65 mlrd. dolerių nusipirko “YouTube”, sandoris buvo toks šokiruojantis. Kaina buvo vadinama “beprotiška”. Galbūt tuo metu “Google” permokėjo už “YouTube”, tačiau kai kurie mano, kad tai buvo geriausias visų laikų technologijų sandoris. Štai kodėl jis buvo svarbus “Google”.
Vaizdo įrašai turėjo tapti žiniatinklio karaliumi
2005 m. vasario mėn. “YouTube” įkūrė Steve’as Chenas, Chadas Hurley ir Jawedas Karimas. “Vimeo” lenkė “YouTube”, bet neturėjo pakankamai lėšų. YouTube” rėmė Silicio slėnio rizikos kapitalas. Iš tikrųjų buvo sukurta ir “Google Videos”, tačiau tuo metu tai nebuvo tikra nuolatinė problema, kalbant apie vaizdo įrašų vietas internete.
“YouTube” veiklos pradžia sutapo su garsiuoju “Saturday Night Live” siužetu “Lazy Sunday”, kuris padėjo padidinti vaizdo įrašų dalijimosi svetainės žinomumą interneto žiūrovų tarpe. Po to prasidėjo lenktynės. Iki 2006 m. liepos mėn. žmonės įkeldavo po 65 000 vaizdo įrašų per dieną, o vaizdo įrašų peržiūrų skaičius siekė 100 mln. per dieną. 2011 m. šie skaičiai pasiekė 48 valandas įkeliamo turinio per minutę ir tris milijardus peržiūrų per dieną. Šiandien šie skaičiai yra stulbinantys. Kiekvieną minutę į “YouTube” įkeliama 500 valandų turinio, o per mėnesį jį aplanko 2,3 mlrd. lankytojų. Tai – interneto milžinas. Tiesą sakant, tai antra pagal lankomumą interneto svetainė po pačios “Google”.
Naudotojų kuriamas turinys yra pagrindinis “YouTube” sėkmės veiksnys. Į “YouTube” vaizdo įrašus gali talpinti visi norintys. Reklamą parduodanti bendrovė “Google” žinojo, kad iš “YouTube” vaizdo įrašų galima uždirbti. Vėliau ji nusprendė dalytis šiomis pajamomis su turinio kūrėjais, o tai savo ruožtu paskatino kurti kokybiškesnį turinį. Taip pat atsirado “YouTube” superžvaigždžių. Tokie kūrėjai kaip PewDiePie, Little Nastya ir Dude Perfect surinko dešimtis milijonų prenumeratorių ir uždirbo dešimtis milijonų pajamų ir pelno.
Skaičių žaidimas
“YouTube” pajamos sparčiai augo. 2006 m. “Google” nusipirko “YouTube” už 1,65 mlrd. dolerių. JAV dolerių, o iki 2020 m. jos pajamos išaugo iki 19,8 mlrd. JAV dolerių ir sudarė apie 10 % visų “Google” patronuojančiosios bendrovės “Alphabet” 182 mlrd. dolerių pajamų tais metais. Neaišku, kiek pelno gauna “YouTube”.
“Google” nepateikia išsamios informacijos apie “YouTube” veiklos sąnaudas, kurios neabejotinai yra didžiulės. Pagalvokite vien apie saugojimo reikalavimus. Visų tų vaizdo įrašų talpinimui reikalingų serverių skaičius turi gerokai apkarpyti “Alphabet” finansus. Be to, “Google” dalijasi pinigais su geriausiais kūrėjais, iš kurių daugelis yra multimilijonieriai.
“Google” ne visada taip sekėsi. 2012 m. “Google” už “Motorola Mobility” sumokėjo 12,5 mlrd. dolerių. Vėliau ji pardavė bendrovę “Lenovo” už 2,91 mlrd. dolerių ir patyrė didžiulį 9,6 mlrd. dolerių nuostolį. Be to, 2017 m. “Google” sumokėjo 1,1 mlrd. dolerių už tam tikrą išmaniųjų telefonų gamintojos HTC turtą, kad sustiprintų savo “Pixel” išmaniųjų telefonų verslą. Neaišku, kokią investicijų grąžą “Google” gavo iš šio konkretaus pirkinio. Tarp kitų 1 mlrd. dolerių vertės “Google” įsigijimų yra “DoubleClick” už 3,2 mlrd. dolerių 2007 m., “Waze” už 1 mlrd. dolerių 2013 m., “Nest Labs” už 3,2 mlrd. dolerių 2014 m., “Looker” už 2,6 mlrd. dolerių 2019 m. ir “Fitbit” už 2,1 mlrd. dolerių 2021 m. Šiuos įsigijimus “Google” integravo į savo esamas produktų grupes ir, deja, ketvirtinėse pelno ataskaitose bendrovė nepateikia išsamaus atskirų verslo padalinių veiklos rezultatų suskirstymo.
Žinome tik tiek, kad 2021 m. kovo mėn. “Baby shark” šokis yra žiūrimiausias “YouTube” vaizdo įrašas – 8,5 mlrd. peržiūrų. Tai daugybė galimybių “Google” talpinti reklamą ir uždirbti pinigų.
Jei “YouTube” būtų išskirta kaip nepriklausoma bendrovė, jos vertė galėtų siekti 300 mlrd. dolerių. Tai sudaro apie 18 % dabartinės “Alphabet” grynosios rinkos kapitalizacijos – 1,67 trilijono JAV dolerių. Žvelgiant iš šios perspektyvos, pirminė 1,65 mlrd. dolerių įsigijimo kaina buvo labai maža.
Daugiau naujienų
Kas yra MAC adresas ir ką jis reiškia?
Kas yra DNS nutekėjimas?
Kam naudingas “Google” inkognito režimas 2021 m.?